تبلیغات

تاس شیکاگو

یادگیری بازی تاس شیکاگو

شیکاگو دایس یا بازی تاس شیکاگو یکی بازی ساده، جذاب و پر هیجان است که مناسب دور‌همی‌ها می‌باشد. این بازی بیشتر متکی به شانس است تا به مهارت بنابراین، همه بازیکنان شانس تقریبا یکسانی در برد دارند.

این بازی آسان و پر سرعت که با نام گردونه (Rotation) نیز شناخته می‌شود، گزینه مناسبی برای سرگرمی گروه‌های دوستانه شما می‌باشد. با این حال، بازی تاس شیکاگو در جمع‌های کوچک نیز از جذابیت کافی برخودار است. شما می‌توانید این بازی را در اتاق نشیمن خود هنگام مهمانی‌ها، جمع‌های خانوادگی، یا حتی در کلاس مدرسه و هنگام اوقات فراغت بچه‌ها تجربه کنید.

قوانین بازی تاس شیکاگو

آماده سازی

۱- برنده بازی فردی است که پس ۱۱ دور بازی کردن، مجموع امتیازات او از همه بیشتر باشد.

۲- در این بازی از دو تاس معمولی و ۶ طرفه استفاده می‌شود.

۳- برای یادداشت کردن امتیازات هر بازیکن، به یک خودکار و یک برگه کاغذ نیز احتیاج دارید. می‌توانید یک جدول رسم کنید و آن را با ۱۱ ستون مرتب کنید. سپس به تعداد بازیکنان ردیف رسم کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  عرضه اپلیکیشن لاتاری مخصوص ساکنین نیویورک

۳- تمام بازیکنان دور یک میز جمع شوند و آماده بازی شوند.

۴- برای تعیین آغازگر بازی، تاس بریزد و هر کس تاس بیشتری آورد او بازی را شروع می‌کند. همچنین یکی از بازیکنان را مسئول یادداشت کردن امتیاز‌ها کنید. در جمع‌هایی با افراد زیاد، معمولا جوان ترین فرد بازی را شروع می‌کند.

نحوه امتیاز آوری

صفحه بازی تاس شیکاگو۵- باز شامل ۱۱ دور می‌شود. هر دور یک امتیاز هدف دارد. امتیاز هدف دور اول ۲ می‌باشد. امتیاز هدف دور دوم ۳ و به همین ترتیب تا دور ۱۱ که امتیاز هدف آن ۱۲ می‌باشد.

هر بازیکن باید تاس بریزد تا امتیاز آن دور مشخص شود. اگر مجموع دو تاس امتیاز هدف آن دور را نشان داد، امتیاز آن دور برای بازیکن ثبت می‌شود. مثلا اگر در دور ۸ باشیم، امتیاز هدف ۹ است. اگر مجموع دو تاس بازیکن ۹ باشد ( مثلا ۴ و ۵ یا ۶ و ۳) او ۹ امتیاز کسب می‌کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی بازی باربو (Barbu)

اگر او به امتیاز هدف نرسد، امتیاز آن دور صفر خواهد بود.

آغاز بازی

۶- امتیاز هدف دور اول بازی ۲ می‌باشد. بازیکن یک بار تاس می‌ریزد. اگر دو تاس او عدد ۱ را نشان دهد او دو امتیاز می‌گیرد. هر عدد دیگر امتیاز صفر دارد. سپس او تاس را به بازیکن سمت چپ خود می‌دهد. بازی به همین شکل تا دور ۱۱ ادامه می‌یابد.

تعیین کردن برنده

۷- در پایان دور ۱۱، مجموع امتیازات هر بازیکن محاسبه می‌شود. فردی که بیشترین امتیاز را بدست آورده باشد برنده بازی خواهد بود.

نکاتی در مورد بازی تاس شیکاگو

از آنجایی که تاس شیکاگو کاملا به شانس وابسته است همه علیرغم مهارت یا سن خود شانس برابری در برد آن دارند. به همین دلیل این بازی برای جمع‌هایی که افراد آن از سن‌های مختلف‌اند عالی است.

بله ممکن است بعضی بازی را بدون هیچ امتیازی تمام کنند! اما به یاد داشته باشید که بازیکنان می‌توانند در ابتدا با امتیاز کم یا بدون امتیاز شروع کنند اما با چند یا یک امتیاز در دور‌های پایانی می‌توانند به احتمال برد خود بیافزایند.

تبلیغاتcanonbet