تبلیغات

کلاوس آلوفس

رتبه بندی ده گلزن برتر تاریخ بوندس‌لیگا

فوتبال از گل زنده است و از این رو مهاجمان نیز نقشی قهرمانانه در ذهن فوتبال‌دوستان بازی می‌کنند. بوندس‌لیگای آلمان در طول چند دهه فعالیت خود مهاجمان قهاری را تجربه کرده است. با رتبه بندی ده گلزن برتر تاریخ بوندس‌لیگا آشنا شوید.

رتبه‌ی ۱۰) کلاوس آلوفس / ۱۷۷ گل

هنگامی که کلاوس آلوفس در سال ۱۹۸۱ از دوسلدورف به تیم اف ث کلن پیوست، ۲،۲۵ میلیون مارک (۱،۱۵ میلیون یورو) برای انتقال او پرداخت شد. آلوفس در طی فعالیت‌ حرفه‌ای خود در بوندس‌لیگا از جمله در خدمت تیم‌های فورتونا دوسلدورف، اف ث کلن و وردر برمن بود و برای این تیم‌ها مجموعا ۱۷۷ گل به ثمر رساند. آلوفس همچنین چند سالی در لیگ دسته اول فرانسه توپ زد.

رتبه ۹) دیتر مولر / ۱۷۷ گل

دیتر مولر (پیراهن سفید) بهترین گلزن تاریخ بوندس‌لیگا نیست، اما از یک لحاظ رکورددار است. او در دیدار تیم‌های اف ث کلن و وردر برمن در اوت سال ۱۹۷۷ به تنهایی شش گل از هفت گل کلن را به ثمر رساند و سهم اصلی را در پیروزی ۷ بر ۲ تیمش داشت. او در طی فعالیت حرفه‌ای خود در تیم‌های مختلف توپ زد، اما بیشترین سال‌ها را در کلن به ثمر رساند. دیتر مولر مجموعا ۱۷۷ گل در ۳۰۳ بازی بوندس‌لیگا به ثمر رساند.

رتبه‌ی ۸) اشتفان کونتس / ۱۷۹ گل

اشتفان کونتسبوخوم، اوردینگن، کایزرزلاترن و بار دیگر بوخوم؛ اشتفان کونتس اگر چه در خدمت هیچیک از تیم‌های بزرگ و صاحبنام بوندس‌لیگا نبود، اما توانست دو بار (سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۹۴) آقای گل لیگ دسته اول فوتبال آلمان شود. کونتس که به تازگی به سرمربی‌گری تیم ملی ترکیه منصوب شده، مجموعا ۱۷۹ گل در بوندس‌لیگا به ثمر رسانده و عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان را نیز در کارنامه خود ثبت کرده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  وضعیت روابط جنسی در کشور های دنیا

رتبه‌ی ۷) اولف کیریستن / ۱۸۱ گل

اولف کیرستن (چپ) در همان دوران آلمان شرقی سابق در باشگاه دینامو درسدن گلزنی خطرناک محسوب می‌شد. او در سال ۱۹۹۰ (سال وحدت دو آلمان) به باشگاه بایرن لورکوزن پیوست و تا پایان فعالیت حرفه‌ای خود در سال ۲۰۰۳ در خدمت این باشگاه بود. او در ۳۵۰ بازی خود در پیراهن بایر لورکوزن ۱۸۱ گل در بوندس‌لیگا به ثمر رساند و سه بار نیز آقای گل لیگ دسته اول فوتبال آلمان شد.

رتبه ۶) کلودیو پیزارو / ۱۹۷ گل

کلودیو پیزار (راست در کنار علی کریمی) ۲۰ ساله بود که به وردر برمن پیوست. او به غیر از دوره‌ای کوتاه در سال ۱۹۹۹ که در خدمت چلسی لندن بود، به بوندس‌لیگای آلمان وفادار بود و بیشترین موفقیت‌های خود را با بایرن مونیخ و وردر برمن جشن گرفته است. پیزارو که اهل پرو است و مجموعا ۱۹۷ بار در بوندس‌لیگا گلزنی کرده، در سال ۲۰۱۹ در سن ۴۰ سالگی برای آخرین بار به برمن رفت و در همان باشگاه به فعالیت خود پایان داد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  پیش بینی فوتبال امروز: دفاعی که باید در تیم Aarau نابود شود.

رتبه‌ی ۵) مانفرد بورگزمولر / ۲۱۳ گل

مانفرد بورگزمولرمانفرد بورگزمولر که ۲۳ سال (۱۹۶۷ تا ۱۹۹۰) در بوندس‌لیگا فعالیت داشت، از گلزنان قهار فوتبال آلمان محسوب می‌شود. او مجموعا ۲۱۳ گل در بازی‌های خود برای باشگاه‌های مختلف بوندس‌لیگا به ثمر رساند که ۱۳۵ گل از این شمار را برای زردپوش‌های بوروسیا دورتموند وارد دروازه حریفان کرد. او به این ترتیب بهترین گلزن تاریخ باشگاه دورتموند نیز محسوب می‌شود. بورگزموفر در سال ۲۰۱۹ در سن ۶۹ سالگی درگذشت.

رتبه ۴) یوپ هاینکس / ۲۲۰ گل

یوپ هاینکس پیش از آنکه موفقیت‌های بزرگی را به عنوان مربی جشن بگیرد، افتخارات زیادی را نیز به عنوان بازیکن به دست آورده بود. او بیشترین سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود را در باشگاه بوروسیا مونشن‌گلادباخ گذراند و با به ثمر رساندن ۱۹۵ گل بهترین گلزن تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود. هاینکس با این تیم چهار بار قهرمان بوندس‌لیگا شد. او سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۸ مجموعا ۲۲۰ گل در بازی‌های بوندس‌لیگا به ثمر رساند.

رتبه ۳) کلاوس فیشر / ۲۶۸ گل

کلاوس فیشر، ملی‌پوش سابق آلمان نزدیک به چهار دهه در رتبه دوم فهرست گلزنان برتر تاریخ بوندس‌لیگا قرار داشت، تا اینکه روبرت لواندفسکی رکورد او را شکست و فیشر یک رتبه تنزل کرد. کلاوس فیشر در دو دهه فعالیت حرفه‌ای خود در بوندس‌لیگا (۱۹۶۸ تا ۱۹۸۸) از جمله در خدمت باشگاه‌های شالکه و اف ث کلن بود. او در ۵۳۵ بازی‌ای که در بوندس‌لیگا انجام داد، مجموعا ۲۶۸ گل برای تیم‌های مختلف به ثمر رساند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  شرط بندی بازی فیفا (FIFA 2022)

رتبه ۲) روبرت لواندفسکی / ۲۸۴ گل*

روبرت لواندفسکیروبرت لواندفسکی، ملی‌پوش پرسابقه لهستان مدتی امید داشت که به خدمت رئال مادرید درآید، اما این رویا محقق نشد و او اکنون به پای ثابت بوندس‌لیگای آلمان بدل شده است. او در بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ میلادی ۷۴ گل برای دورتموند به ثمر رساند و از آن زمان تا کنون در خدمت بایرن مونیخ است. او تا کنون (۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱) در پیراهن تیمش ۲۱۰ بار گلزنی کرده و عطش او هنوز هم پایان نیافته است.

رتبه ۱) گرد مولر / ۳۶۵ گل

رکورد “بمب‌افکن آلمان” کماکان پایدار است و بعید به نظر می‌رسد که شکسته شود. گرد مولر (راست) با بایرن مونیخ چهار بار قهرمان بوندس‌لیگا شد و خود نیز ۶ بار عنوان آقای گل لیگ دسته اول آلمان شد. مولر در اوایل دهه هفتاد میلادی با ۴۰ گل آقای گل و به این ترتیب رکورددار شد، اما لواندفسکی در سال ۲۰۲۱ با ۴۱ گل رکورد او را شکست. مولر با ۳۶۵ گل، گلزن بی‌چون و چرای بوندس‌لیگای آلمان محسوب می‌شود.