تبلیغات

مارکوس آنفانگ

کناره گیری سرمربی تیم فوتبال وردر برمن بخاطر مدرک تقلبی واکسن

مارکوس آنفانگ، سرمربی تیم فوتبال وردر برمن، در پی پیگرد قانونی دادستانی آلمان علیه وی به خاطر اتهام استفاده از مدرک جعلی واکسیناسیون کرونا، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

در روزهای اخیر ماجرای اتهام استفاده از کارت و مدرک تقلبی واکسیناسیون کرونا علیه مارکوس آنفانگ، سرمربی تیم فوتبال وردر برمن آلمان، توجه محافل ورزشی، سیاسی و رسانه‌ای آلمان را به خود جلب کرده بود. حال این موضوع منجر به کناره‌گیری وی از سمت خود کمتر از ۱۰ ساعت قبل از دیدار حساس وردر برمن مقابل شالکه در هفته ۱۴ بوندس‌لیگای ۲ آلمان شده است.

مسئله جُرم خرید و فروش غیر قانونی مدرک واکسیناسیون کرونا در فضای مجازی، از موضوعات روز جامعه در آلمان است. جعل اسناد و مدارک در قانون کیفری جمهوری فدرال آلمان به عنوان جُرم جدی محسوب می‌شود و پیگرد قانونی آن را از سوی دادستانی کشور، به دنبال دارد.

پیگرد قانونی دادستانی شهر برمن آلمان پیرامون بررسی و تحقیق اتهام استفاده مارکوس آنفانگ از مدرک جعلی واکسیناسیون کرونا، در روزهای اخیر رسانه‌ای شد. پُشت‌پرده آن نیز استعلام و شکایت اداره بهداشت شهر برمن در این زمینه است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ویروس کرونا و تاثیر آن در برنامه های فوتبال جهان

سرمربی مستعفی وردر برمن این اتهام نسبت داده شده به شخص خود را رد کرده است. مارکوس آنفانگ تاکید می کند: «من به طور عادی در یکی از مراکز مخصوص واکسیناسیون کرونا هر دو دوز واکسن را زدم. از اتهام استفاده از مدرک جعلی واکسیناسیون بسیار تعجب می‌کنم.»

مارکوس آنفانگ تصریح می‌کند: «با توجه به شرایط بسیار استرس‌زا برای باشگاه، تیم، خانواده‌ام و نیز خودم، تصمیم گرفتم که به عنوان سرمربی وردربرمن به کار خود پایان دهم. از این رو از مسئولان باشگاه درخواست کردم که قراردادم را فوری فسخ کنند. باشگاه وردر برمن این درخواست را پذیرفته است.»

کمک‌مربی تیم وردر برمن، فلوریان یونگه، که همچنین مورد اتهام استفاده از کارت و مدرک تقلبی واکسیناسیون کرونا و پیگرد قانونی دادستانی در این زمینه قرار گرفته است نیز همزمان با مارکوس آنفانگ، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

گفتنی است که مارکوس آنفانگ از ابتدای فصل جاری پس از سقوط تیم وردر برمن به بوندس‌لیگای ۲، سمت سرمربی‌گری وردر برمن را به عهده گرفت. باشگاه وردر برمن برای استخدام مارکوس آنفانگ مبلغ ۴۰۰ هزار یورو حق انتقال به باشگاه پیشین این سرمربی، اس.فآ. دارمشتات، داده بود.