تبلیغات

 

گربه آزاری فوتبالیست فرانسوی

لغو شدن قرارداد کمپانی آدیداس با فوتبالیست فرانسوی بخاطر گربه آزاری

پس از انتشار این ویدئو و افزایش انتقادات از فوتبالیست فرانسوی، باشگاه وستهام انگلستان اعلام کرد که زوما به میزان دو هفته دستمزد جریمه می‌شود. ضمن اینکه شرکت آدیداس هم اعلام کرده قرارداد خود با این بازیکن را خاتمه می‌دهد. انتقادات گسترده در فضای مجازی و فسخ شدن قرارداد همکاری‌اش با شرکت آدیداس از سوی اسپانسر آلمان و هو شدن از سوی هواداران خودی و غیرخودی، تنها بخش کوچکی از تاوانی است که کورت زوما به خاطر کتک زدن گربه خانگی‌اش پرداخته است.
فوتبالیست فرانسوی، بازیکن ۲۷ ساله که در حال حاضر برای باشگاه فوتبال وستهام یونایتد انگلیس بازی می‌کند، در ویدئویی که روزنامه سان منتشر کرده است، در حال لگد زدن و سیلی زدن به یک گربه دیده می‌شود.
یک موسسه خیریه حامی حقوق حیوانات مسئولیت مراقبت از گربه‌های کورت زوما، فوتبالیست فرانسوی را پس از انتشار فیلمی از بدرفتاری با آنها بر عهده گرفت.
باشگاه وستهام

جریمه شدن فوتبالیست فرانسوی

علاوه بر اینکه سازمان حمایت از حقوق حیوانات گربه زوما را از او گرفته است، باشگاه وستهام نیز بازیکن خود را به خاطر حرکتی که انجام داده با حداکثر مبلغ ممکن به اندازه حقوق دو هفته بازیکن با رقم ۲۵۰ هزار پوند جریمه کرده است. در همین حال گروهی از کاربران فرانسوی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز خواهان خط خوردن نام زوما از فهرست تیم ملی فرانسه شده‌اند.
به گزارش نشریه میرر، طبق ماده ۶-۱۱۳ قانون جزای فرانسه، شهروندان فرانسوی در صورت ارتکاب جرم در خارج از این کشور هم می‌توانند تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند و به موجب وضع یکسری قوانین سختگیرانه در سال ۲۰۲۱ در فرانسه، بدرفتاری با حیوانات، قابل مجازات حداکثر تا ۴ سال زندان و پرداخت جریمه نقدی معادل ۵۰ هزار پوند است.
بدرفتاری با حیواناتکاربران در سراسر دنیا نسبت به این اقدام فوتبالیست فرانسوی واکنش‌های تندی نشان می‌دهند. بسیاری از کاربران ایرانی از فرق بین عدالت دولت‌های خارجی و ایران صحبت می‌کنند و به مقایسه می‌پردازند و عنوان می‌کنند عدالت را باید از کشور‌های غربی یاد گرفت برای حیوان آزاری حتی یک شخص شناخته شده هم مجازات و بهای سنگینی باید پرداخت کند اما در ایران سر بریدن و کشتن انسان نهایتا مجازاتش چند سال زندان دارد هیچ تعادلی برقرار نیست باعث تاسف است که در کشورهای دیگر بیشترین درگیریشان با حیوان آزاری است اما در اینجا با آدم کشی باید دست و پنجه نرم کنیم.
جمعی از کاربران هم عنوان می‌کنند حیوان آزاری یک مشکل روانی است که در روانشناسی هم یک عارضه و بیماری به حساب می‌آید و در کشور‌های بزرگ با قانون برای اینگونه جرایم حکم‌های سنگینی تصویب می‌کند چراکه معتقدند کسی که می‌تواند به حیوانات آسیب بزند پس به انسان‌ها هم می‌تواند آسیب برساند.