تبلیغات

بازی کارتی اسنپ (Snap)

آشنایی با بازی کارتی اسنپ (Snap)

به این مطلب از سری مطالب آموزش بازی‌های کارتی و مناسب دورهمی در این سایت خوش آمدید. در این مطلب ما نحوه کامل انجام بازی کارتی اسنپ (Snap) را پوشش خواهیم داد. مقاله را با توضیح مفهومات عمومی این بازی و نحوه انجام آن شروع می‌کنیم، سپس جزئیات بیشتری از بازی را بیان می‌کنیم.

بازی کارتی اسنپ (Snap)

این بازی یک بازی کارتی است که با 2 الی 6 بازیکن انجام می‌شود و برای بازی آن نیاز به یک دسته کارت 52تایی استاندارد دارید.

دیلر که یکی از بازیکنان است، باید تمامی کارت‌ها را بین بازیکنان پخش نماید. پخش کارت بصورت یکی یکی و ساعتگرد است. توزیع کارت از بازیکن سمت چپ دیلر شروع می‌شود و به هر نفر هر بار یک کارت داده می‌شود تا زمانی که تمامی کارت‌ها تمام شوند. در پایان توزیع کارت، برهی از بازیکنان از دیگر بازیکنان، 1 کارت بیشتر دارند که مشکلی نیست.

دیلر که کارت‌ها را بین بازیکنان پخش کرد و در جلویشان قرار داد، این کارت‌ها به همین شکل رو به پایین در جلوی بازیکنان باقی می‌ماند.

هدف از انجام بازی

هدف از انجام بازی کارتی اسنپ این است که تمامی کارت‌ها را برنده شوید. کارت‌ها از طریق کال کردن یا همان فراخوانی کلمه اسنپ در زمانی که دو کارت رو به بالاشده با هم از نظر رتبه مطابقت داشته باشند، توسط بازیکن برده می‌شوند. اولین بازیکنی که بگوید اسنپ، برنده هر دو پایل کارت‌ها می‌شود. یعنی دو کارت مطابق و کارت‌هایی که زیرشان قرار دارند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی بازی ورق بادام زمینی ها

انجام بازی

بازی اسنپهمانطور که پیش از این گفتیم، پس از توزیع کارت توسط دیلر، کارت‌ها رو به پایین در جلوی بازیکنان باقی می‌ماند.

بازیکنی که در سمت چپ دیلر نشسته است، دور بازی را با رو به بالا کردن، بالاترین کارت در دسته کارت رو به پایینش، شروع می‌کند.

این کارت را که رو به بالا کرد، در کنار دسته کارت اصلی خود، در سمت راست قرار می‌دهد و پایل کارت‌های رو به بالای خود را شروع می‌کند.

پس از اینکه یک کارت رو به بالا شد، بازی بصورت ساعتگرد ادامه پیدا می‌کند. بازیکن بعدی نیز دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. یعنی بالاترین کارت در دسته کارت رو به پایینش را رو به بالا می‌کند و آن را در کنار دسته کارت اصلی خود، در سمت راست قرار می‌دهد.

این کار همینطور ادامه می‌یابد.

و در این بین بازیکنان باید به محض اینکه یک کارت با کارت دیگر رو به بالا شده، مطابق بود، صدا بزند “اسنپ”. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که لازم نیست آن بازیکن حتما صاحب یکی از کارت‌ها باشد.

برای مثال فرض کنید، بالاترین کارت پایل کارت‌های رو به بالاشده‌ی بازیکن شماره 2، 3 پیک است. بازیکن شماره 5، در حین بازی زمانی که کارتش را به بالا می‌کند 3 گشنیز می‌آید. هر کدام از بازیکنان که متوجه این موضوع شدند باید بگویند “اسنپ”. مثلا فرض کنید بازیکن شماره 4 متوجه این موضوع می‌شود. او صدا می‌زند “اسنپ” و تمامی پایل کارت‌های رو به بالای بازیکن شماره 2 و شماره 5، برای او خواهد شد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی با استودیو بازی سازی Golden Hero + لیست بازیها

بازیکنی که برنده‌ی دو پایل می‌شود، آن‌ها را بر روی هم قرار می‌دهد و رو به پایین در زیر دسته کارت رو به پایین خود قرار می‌دهد.

سپس بازی از بازیکن سمت چپ بازیکنی که آخرین بار کارتش را رو به بالا کرده بود، ادامه می‌یابد.

برنده شدن در بازی کارتی اسنپ

زمانی که یکی از بازیکنان کارت‌هایش تمام شود، از بازی خارج می‌شود. سپس یکی یکی بازیکنان از بازی خارج می‌شوند و آخرین بازیکنی که در بازی باقی بماند، برنده بازی خواهد بود. او تمام کارت‌ها را از آن خود کرده است.

مرور قوانین

زمانی که یک بازیکن نوبتش می‌شود که کارتش را رو به بالا کند، باید این کار را به سرعت انجام دهد. و پیش از آن به کارتش نگاهی نیندازد تا نسبت به بازیکنان دیگر از مزیت زودتر دیدن کارت بهره مند نشود.

اگر دسته کارت رو به پایین یک بازیکن تمام شود، آن بازیکن پایل کارت‌های رو به بالایش را رو به پایین می‌کند و بعنوان دسته کارت رو به پایین جدید از آن استفاده می‌نماید.

اگر دو بازیکن بصورت همزمان با هم بگویند اسنپ، دو پایل کارت‌های مطابق با هم، با یکدیگر ترکیب می‌کنیم و در وسط میز بصورت رو به بالا قرار می‌دهیم. و زمانی که یک کارت بین کارت‌های بازیکنان رو به بالا شد و با بالاترین کارت این دسته کارت وسط میز مطابقت داشت، بازیکنی که زودتر بگوید “اسنپ”، هم صاحب پایل وسط میز و هم صاحب پایل کارت جدید رو به بالاشده می‌شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  لیستی از سایت های شرط بندی کلاه بردار در ایران

در صورتی که یک بازیکن روی هوا بگوید “اسنپ” و در واقع هیچ دو کارتی با هم مطابق نباشند، آن بازیکن باید پایل کارت‌های رو به بالایش را در وسط میز قرار دهد و آن پایل توسط بازیکنی که با پیدا کردن یک کارت مطابق اسنپ بگوید برده می‌شود.

در وسط میز، می‌تواند چندین پایل وجود داشته باشد.

حتی در صورتی که در وسط میز، پایل کارت وجود داشته باشد، یک بازیکن می‌تواند برنده باشد، تا زمانی که هیچ بازیکن دیگری کارت برای بازی نداشته باشد.

کلام آخر

در این مطلب بصورت کامل، قوانین بازی کارتی اسنپ (Snap)، نحوه انجام این بازی، نحوه توزیع کارت و هدف از انجام بازی و مشخص کردن برنده را توضیح دادیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و همچنین از انجام این بازی در دورهمی‌هایتان لذت ببرید.

تبلیغاتcanonbet