تبلیغات

کارتی گلف 9 نفره (Nine Card Golf)

آموزش بازی کارتی گلف 9 نفره (Nine Card Golf)

ه این مطلب از سری مطالب آموزش بازی‌های کارتی و مناسب دورهمی در این سایت خوش آمدید. در این مطلب ما نحوه کامل انجام بازی کارتی گلف 9 نفره (Nine Card Golf)، را پوشش خواهیم داد. مقاله را با توضیح مفهومات عمومی این بازی و نحوه انجام آن شروع می‌کنیم، سپس جزئیات بیشتری از بازی را بیان می‌کنیم.

نیازمندی‌ها برای انجام بازی گلف 9 نفره

برای انجام بازی کارتی گلف 9 نفره (Nine Card Golf)، شما نیاز به 108 کارت (شامل 4 جوکر و 2 دسته کارت 52تایی استاندارد) دارید. همچنین یک کاغذ و خودکار برای ثبت امتیاز بازیکنان در دست داشته باشید.

پیش از این در مقالاتی دیگر، آموزش بازی کارتی گلف (2 تا 4 نفره) و بازی کارتی گلف تک نفره را بیان کرده‌ایم.

توزیع کارت

دیلر به هر بازیکن 9 کارت می‌دهد. این کارت‌ها یکی یکی بین بازیکنان پخش می‌شوند. بازیکنان نباید به کارت‌هایی که به آن‌ها داده می‌شود، نگاه کنند و آن‌ها رو به پایین در مقابل بازیکنان قرار می‌گیرند. پس از اینکه دیلر کارت‌ها را بین بازیکنان پخش کرد، 27 کارت در دست او باقی می‌ماند. وی باید این 27 کارت را بصورت رو به پایین در وسط میز بگذارد و بالاترین کارت آن را نیز بعنوان اولین کارت از دیسکارد پایل (کارت‌های دور انداخته شده) در کنار آن قرار دهد.

هر بازیکن باید کارت‌های خود را در سه ستون سه کارته مرتب کنید و بچیند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  قوانین بازی های کارتی مختلف که آن را هرگز نشنیده اید!

هدف از انجام بازی گلف 9 نفره

هدف از انجام بازی کارتی گلف 9 نفره (Nine Card Golf)، این است که شما کمترین امتیاز را کسب کنید تا بتوانید برنده بازی باشید.

هر کارت یک امتیاز ارزشی دارد. در پایان هر دور از بازی، بازیکنان بر اساس این امتیاز ارزشی کارت‌ها، به کسب امتیاز می‌پردازند. کسب امتیاز در صورتی اتفاق می‌افتد که بازیکن نتوانسته باشد کارت‌ها را با هم تطابق بدهد.

کارت‎های مطابقت داده شده، هیچ امتیازی ندارند. دقت داشته باشید که در پایان بازی، بازیکنی که کمترین امتیاز را داشته باشد، برنده خواهد شد. منظور از مطابقت کارت‌ها نیز این است که سه کارت در یک ستون، همگی یک شماره داشته باشند.

انجام بازی

در اولین نوبت یک بازیکن، بازیکن 2 کارت از کارت‌های چیده شده در مقابل خود را رو به بالا می‌کند. رو به بالا کردن دو کارت، فقط در اولین نوبت یک بازیکن رخ می‌دهد. سپس بازیکن باید انتخاب کند که آیا بالاترین کارت دسته کارت باقیمانده را که غیرقابل مشاهده است، می‌کِشد و یا بالاترین کارت دیسکارد پایل را که قابل مشاهده است برمی‌دارد.

زمانی که انتخاب کند که بالاترین کارت دسته کارت باقیمانده را که غیرقابل مشاهده است، بکِشد، بازیکن می‌تواند آن کارت را جایگزین یکی از کارت‌های چیده شده در مقابل خود کند و کارت جایگزین شده را بر روی دیسکارد پایل دور بیندازد. وقتی که یک بازیکن کارتی را دور می‌اندازد، نوبت بازی بصورت ساعتگرد به بازیکن سمت چپ او می‌رسد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی آپ " OLBG " یکی از کاربردی ترین آپ های شرطبندی

بازی به همین صورت ادامه می‌یابد، تا زمانی که یک بازیکن تمامی کارت‌هایش رو به بالا شوند.

وقتی که تمامی کارت‌های یک بازیکن رو به بالا شوند، او باعث می‌شود که دور بازی به اتمام برسد، اما پیش از اتمام، تمامی بازیکنان دیگر، هر کدام یک نوبت دیگر بازی خواهند کرد.

اگر یک بازیکن پس از انجام آخرین نوبت بازی خود، هنوز کارت رو به پایین داشته باشد، کارت‌های رو به پایین او نیز رو به بالا می‌شوند.

امتیازدهی

بازیکنان بر اساس کارت‌هایی که در آخر یک دور در رو به روی آن‌ها و در چیدمانشان قرار دارد، امتیاز کسب می‌کنند. اگر سه کارت موجود در یک ستون با هم مطابقت داشته باشند، بازیکن بابت آن ستون، 0 امتیاز می‌گیرد. وجود یک جوکر در چیدمان، منفی 2 امتیاز دارد، شاه 0 امتیاز دارد، آس هم 1 امتیاز دارد. بی بی و سرباز هر کدام 10 امتیاز دارند. کارت‌های دیگر یعنی کارت‌های 2 تا 10 هر کدام به اندازه عدد رویشان امتیاز دارند. مثلا کارت شماره 2، 2 امتیاز، کارت شماره 3، 3 امتیاز و الی … .

برنده شدن در بازی

امتیازت بازیکنان بر روی کاغذ در پایان هر دور ثبت می‌شود. بازی 9 دور انجام می‌شود. در پایان بازی، امتیاز 9 دور بازی برای هر بازیکن با هم جمع می‌شوند و بازیکنی که کمترین امتیاز را کسب کرده باشد، برنده بازی خواهد بود

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی بازی های درآمدزا

قوانین بازی گلف 9 نفره

بازی کارتی گلف 9 نفرهزمانی که یک بازیکن یک کارت را جایگزین کارت داخل چیدمان می‌کند، آن کارت داخل چیدمان بر روی دیسکارد پایل دور انداخته می‌شود.

یک بازیکن اگر بخواهد می‌تواند یک کارت را جایگزینِ کارت رو به بالاشده‌ی چیدمان خود کند.

اگر دسته کارت باقیمانده که بازیکنان از آن کارت می‌کشیدند، کارت‌هایش تمام شود، دیلر کارت‌های دیسکارد پایل را بُر می‎زند و بعنوان دسته کارت جدید، بصورت رو به پایین در کنار قرار می‌دهد. سپ دوباره، بالاترین کارت را بعنوان اولین کارت دیسکارد پایل در کنار دسته کارت می‌گذارد.

بازی می‌تواند انجام شود، اگر یک بازیکن 4 کارت داخل یک مربع در چیدمان خود را مطابقت دهد. این مربع مطابقت داده شده، منفی 25 امتیاز دارد.

حرف آخر

در این مطلب بصورت کامل، قوانین بازی کارتی گلف 9 نفره (Nine Card Golf)، نحوه انجام این بازی، نحوه توزیع کارت و محاسبه امتیاز و مشخص کردن برنده را توضیح دادیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و همچنین از انجام این بازی در دورهمی‌هایتان لذت ببرید.