تبلیغات

چگونه باید گرفتار کلاهبرداری آنلاین نشد؟

یکی از مهمترین نکاتی که در شرط بندی باید همیشه در نظر داشته باشید حفظ امنیت حساب های بانکی و کدهای اکانت سایت های شرطبندی خودتون هست ، کلاهبردارها با گذشت زمان تکامل یافته‌اند، پنهان شدن در جلوی چشم بقیه اکنون یک امر عادی به‌شمار می‌رود. اگر مراقب نباشید، ممکن است بلیط لاتاری را از یک وب‌سایت فیشینگ خریداری کنید یا اطلاعات کارت اعتباری خود را به یک نماینده لاتاری به ظاهر معتبر ارائه کنید. در مرحله بعد با صورتحساب‌ برای چیزهایی روبه‌رو می‌شوید که هرگز نخریده‌اید. این اتفاق‌ مانند نسخه قرن بیست و یکم اسب تروجان است. حال چگونه می‌توان از گرفتار شدن در کلاهبرداری آنلاین اجتناب کرد و پولی که با زحمت به‌دست آمده را حفظ نمود؟

چگونه می‌توان گرفتار کلاهبرداری آنلاین نشد؟

آگاهی کلید موفقیت است

پیش از هر چیز، بدل شدن به بازیکنی آگاه و مسئولیت‌پذیر یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که شما را از رادار کلاهبرداران خارج می‌سازد. من از به‌روز‌رسانی دائم درباره جدیدترین ترفندهای کلاهبرداری صحبت نمی‌کنم. البته که روشی ایده‌آل است، اما اگر صادق باشیم کمی غیرعملی است. شما باید هیجان خود را کنترل کرده و بیاموزید که قبل از کلیک کردن بر روی دکمه خرید، وضعیت را ارزیابی کنید. تلاش کنید تا بیشتر مراقب و آگاه باشید. از خرید هیجانی خودداری کرده و پس از گذراندن یک شب در میخانه از بازی کردن اجتناب کنید. یک معده پر از آبجوی کارلینگ یا گینس با جستجو در اینترنت برای شرکت در یک بازی خوب سازگاری ندارد! کلاهبرداران معمولاً کسانی را هدف می‌گیرند که چنان در رویای کسب میلیون‌ها دلار به‌سر می‌برند که هرگونه اخطار واضحی را نادیده می‌گیرند.

راستی آزمایی انجام دهید

هوشیاری نیمی از نبرد است؛ شما هم‌چنین باید وارد عمل شده و مشق‌های شب‌تان را انجام دهید. وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که اطلاعات مربوط به سایت‌های لاتاری را عرضه می‌کنند. یک جستجوی ساده در گوگل معمولاً می‌تواند اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم کند. سایت‌هایی مثل ScamAdviser می‌توانند به شما برای بررسی این‌که یک سایت خاص قانونی است یا غیرقانونی، کمک کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش شرکت در لاتاری: آیا روش انتخاب سریع برای اعداد لاتاری کارآمد است؟

بیاموزید که کلاهبرداری را تشخیص دهید

بسیار اهمیت دارد که بدانید شیادان اینترنتی از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند تا در آینده به‌راحتی قادر به تشخیص این قبیل سایت‌ها باشید. کلاهبرداران تنها از سایت‌های لاتاری جعلی استفاده نمی‌کنند. آنها به شیوه‌های مختلفی متوسل می‌شوند تا شما را فریب داده و وادار سازند تا اطلاعات شخصی خود را فاش کرده یا به آنها پول بدهید. تلاش کنید تا از روش‌های متنوع کلاهبرداران که ممکن است گرفتارتان سازد باخبر باشید.

 

سایت‌های لاتاری جعلی

به‌طور کلی، شرکت در لاتاری‌های آنلاین بی‌خطر است، اما توجه داشته باشید که تعدادی وب‌سایت هم هستند که برای فریب افراد درست شده‌اند و کلاهبرداری آنلاین آنها باعث ‌می‌شوند که بازیکن با رغبت اطلاعات شخصی‌اش را فاش سازد. این وب‌سایت‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مشابه سایت‌های قانونی باشند، بنابراین اگر مراقب نباشید ممکن است سرانجام در دام این شیادان اینترنتی بیافتید.

اگر بدانید که باید دنبال چه چیزی بگردید سایت‌های کلاهبردار به راحتی قابل شناسایی و اجتناب هستند. لاتاری‌های آنلاین قانونی با یک بررسی ساده قابل تشخیص هستند. اولین چیزی که باید دنبال آن بگردید نشان‌های امنیتی و اعتماد است که به‌ آسانی در انتهای صفحه اصلی وب‌سایت‌ها قابل مشاهده هستند. هم‌چنین ممکن است اقدامات امنیتی بیشتری نظیر نشان گواهی SSL هم وجود داشته باشد. معنای این نشان‌ها این است که این سایت قادر است جزییات تراکنش‌های مشتریانش را از طریق رمزگذاری، تحت حفاظت قرار دهد. اگر با این نشان‌ها روبه‌رو نشدید بهترین کار مراجعه به سایت بعدی است.

نشانی اینترنتی سایت هم راهی مناسب برای شناسایی تقلب است. سایت‌های جعلی معمولاً یکی دو غلط املایی در نشانی URL  خود دارند که به‌قدری ظریف هستند که کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرند. ولی باید توجه داشت که برخی از این سایت‌ها هیچ‌گونه غلط املایی در نشانی خود ندارند. اگر اطمینان ندارید که یک سایت واقعی است یا جعلی، به‌خاطر داشته باشید که سایت‌های قانونی تحت نظارت و مجوز کمیسیون بازی و شرط‌بندی هستند، بامشتریان خود ارتباط علنی از طریق کانال‌های پشتیبانی دارند و خط‌مشی و هزینه‌های دریافتی‌شان را مخفی نکرده‌اند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چگونه در بازی پوکر دستخوانی کنیم؟

اول پرداخت کنید، هرگز برنده نشوید

هم‌چنین سایت‌هایی هستند که خواستار اطلاعات شخصی‌تان نمی‌شوند، اما در عوض از شما می‌خواهند که برای دریافت جایزه‌تان هزینه‌ای بپردازید. این یک نوع کلاهبرداری است که نباید در دامش بیافتید. همان‌طور که پیش‌تر گفتم، لاتاری‌های قانونی تحت نظارت و مجوز کمیسیون شرط‌بندی هستند، این یعنی نمی‌توانند تقاضاهای این چنینی داشته باشند. فقط آن سایت‌هایی که تحت نظارت نباشند می‌توانند چنین رفتارهای بی‌پروایی داشته باشند.

خدمات مجانی

اگر ایمیلی دریافت کردید که می‌گوید شما برنده خدماتی رایگان مانند اشتراک مجانی لاتاری شده‌اید احتمال دارد که کلاهبرداری باشد. در دنیای بخت‌آزمایی آنلاین هیچ‌چیز مجانی نیست. قطع به یقین برخی سایت‌های قانونی به شما اجازه کسب شرط رایگان می‌دهند اما نکته کلیدی همان کسب کردن است. هیچ‌کس بدون دریافت چیزی به شما اشتراک رایگان نمی‌دهد. چنین توقعی حماقت است چون لاتاری‌های آنلاین نوعی تجارت هستند و با دادن اشتراک رایگان، در واقع سود خود را از بین می‌برند.

بلیط برنده

مشابه ترفند اشتراک رایگان، ایمیل‌های دیگری هم وجود دارد که به شما خبر برنده شدن در لاتاری می‌دهند. مسأله این است که بسیاری از افراد که تاکنون در یک لاتاری هم شرکت نکرده‌اند چنین نامه‌هایی دریافت می‌کنند. هر فردی که اندکی با قواعد دنیای اینترنت آشنا باشد خیلی سریع چنین حقه‌هایی را تشخیص می‌دهد، اما افرادی که با این قبیل کلاهبرداری‌ها آشنا نباشند ممکن است از سر کنجکاوی در دام کلاهبرداری آنلاین بیافتند. دوباره تذکر می‌دهم که هیچ چیزی رایگان نیست به‌ویژه جک‌پات لاتاری.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  خرید آنلاین ورق پاسور

 

تماس تلفنی

برخی شیادان از فرستادن ایمیل های ساده فراتر رفته و با شما تماس تلفنی برقرار می‌کنند! این اتفاق معمولاً به این شکل رخ می‌دهد؛تماس گیرنده ادعا می‌کند که نماینده یک لاتاری رسمی است که قصد دارد شما را از این خوش شانسی آگاه سازد. شما برنده چند هزار دلار شده‌اید و تنها کاری که باید برای مطالبه جایزه انجام دهید تأیید هویت‌تان است.

در نگاه اول بی‌ضرر به‌نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ اما تایید هویت در این‌جا به معنی ارائه کارت اعتباری یا اطلاعات حساب بانکی است. احتمالاً نیازی نیست که پایان داستان را برای‌تان بگویم. هرگز اطلاعات حساسی نظیر کارت اعتباری خود را به کسی ندهید.

جمع بندی

فرصت‌طلبان شیاد تقریباً در هر گوشه‌ای از دنیای وب در کمین هستند، اما اگر پیوسته هوشیار و مراقب باشید، جلو بودن از کلاهبرداران آسان‌تر از تصور است. مهم‌ترین چیزی که باید به‌خاطر بسپارید هوشیاری دائم و انجام تکالیف و الزامات مرتبط است. هم‌چنین هرگز اطلاعات شخصی‌تان را به کسی در اینترنت یا پشت خط تلفن ندهید. اگر قصد دارید که اطلاعات کارت اعتباری‌تان را به جایی ارائه دهید مطمئن شوید که سایت مربوطه نشان‌ اعتماد مشتری داشته باشد و از رمزگذاری امن SSL  استفاده ‌کند. در پایان مراقب باشید تا گرفتار وسوسه خدمات رایگان نشوید، اگر پیشنهادی از شدت خوب بودن غیرقابل باور به‌نظر می‌رسید باورش نکنید.

تبلیغاتcanonbet