تبلیغات

آیا نرم‌افزار می‌تواند در پیش‌بینی نتایج لاتاری و شرطبندی به شما کمک کند؟

درست همان‌گونه که شوالیه‌های معبد به‌دنبال جام مقدس بوده‌اند یا بسیاری از انسان‌ها در طول تاریخ به‌دنبال اکسیر جوانی بوده‌اند، برخی از افراد هم در آرزوی یافتن راهی برای شکستن کد لاتاری هستند. با بیشتر شدن قدرت کامپیوترها به‌ نظر می‌رسد که شاید به شکست دادن احتمال نزدیک‌تر شده‌ایم.

آیا نرم‌افزار می‌تواند در پیش‌بینی نتایج لاتاری به شما کمک کند؟

اینترنت قطعاً دوست دارد که شما به چنین ایده‌ای باور داشته باشید یا به بیان صحیح‌تر، آن بخشی از اینترنت که مشغول فروش این نرم‌افزارهای پیش‌بینی است چنین علاقه‌ای دارد. آیا چنین نرم‌افزاری کاربردی است یا به‌سادگی می‌توان گفت که کلاهبرداری است؟

چگونه لاتاری از تصادفی بودن قرعه‌کشی اطمینان حاصل می‌کند؟

کل مفهموم لاتاری بر این مبنا استوار شده است که اعداد برنده به‌صورت تصادفی انتخاب شوند. اگر مردم به دست‌کاری مشکوک شوند، خرید بلیط لاتاری را متوقف می‌کنند. کمپانی‌های اداره کننده لاتاری به سختی تلاش می‌کنند تا از تصادفی بودن اعداد برنده تا حد امکان مطمئن شوند.

بزرگترین لاتاری‌های دنیا از جمله پاوربال و مگامیلیونز، از دستگاه‌های انتخاب اعداد گرانشی استفاده می‌کنند که برای هر بار انتخاب اعداد برنده ۵۵۰۰۰ دلار هزینه روی دست برگزارکنندگان می‌گذارند. توپ‌ها توسط چرخش دو بالشتک درون دستگاه با هم مخلوط می‌شوند. پس از مدت زمان مشخصی برای مخلوط شدن، توپ‌ها به‌طور هم‌زمان از دستگاه خارج می‌شوند تا تمام شماره‌های برنده مشخص شوند. در طول کلیه مراحل، توپ‌ها قابل رویت هستند تا شائبه هرگونه دخل و تصرف از بین برود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  استراتژی شرطبندی فوتبال : روش تصاعدی

اما این پایان کار نبوده و بسیاری اقدامات حفاظتی دیگر برای اطمینان از این‌که قرعه‌کشی تصادفی بوده و تحت تأثیر نیروهای بیرونی نبوده است صورت می‌گیرد. اگرچه رویه‌های امنیتی در هر لاتاری متفاوت است، برخی از نمونه اقدامات امنیتی مشترک شامل نگهداری توپ و ماشین‌آلات در یک مکان امن است که فقط توسط پرسنل مجاز قابل دسترسی است، توزین توپ قبل و بعد از مراسم قرعه‌کشی برای اطمینان از جایگزین نشدن و انجام تست‌های امنیتی بر روی دستگاه‌ها قبل و بعد از هر قرعه‌کشی از موارد دیگر است.

اکثر شرکت‌های بزرگ برگزارکننده لاتاری از ممیزهای شرکت‌های شخص ثالث برای نظارت بر اقدامات امنیتی خود استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیز مطابق انتظار پیش می‌رود. بنابراین اگر وارد یک لاتاری بزرگ شوید، می‌توانید مطمئن باشید که نتایج به اندازه‌ای که امکان‌پذیر است تصادفی هستند.

نحوه کار نرم‌افزار پیش‌بینی لاتاری (از لحاظ نظری)

اگر لاتاری به‌صورت کامل تصادفی است، پس نرم‌افزار لاتاری هیچ امیدی به پیش‌بینی صحیح اعداد برنده نخواهد داشت. درست است؟

▬ این مطلب را هم بخوانید:  روش شرط بندی تایگر وودز گلف باز افسانه ای

درست همان‌طور که انداختن یک سکه شانس ۵۰/۵۰ برای آمدن شیر یا خط دارد، هر عدد در لاتاری شانس برابر برای خارج شدن از گردونه را دارد.

اما از سوی دیگر، اگر چه ما می‎‌دانیم که انداختن سکه احتمال برابر ۵۰/۵۰ برای شیر یا خط دارد ولی هم‌چنین می‌دانیم که احتمال آمدن ده شیر پیاپی هم چندان محتمل نیست. این فرضیه بنیاد نرم‌افزارهای پیش‌بینی لاتاری است.

نرم‌افزار لاتاری تلاش می‌کند با آنالیز الگوهای مرتبط با ترکیب اعدادی که احتمال انتخاب شدن دارند اعداد برنده را پیش‌بینی کند. برای مثال، داشتن همه‌ی شماره‌های فرد نسبت به حالتی که اعداد زوج و فرد به‌صورت مخلوط از دستگاه خارج شوند احتمال کمتری دارد، هم‌چنین بعید به‌نظر می‌رسد که اعداد پشت‌سر هم برنده شوند. زمانی‌که نرم‌افزار این الگوها را تجزیه و تحلیل کرد، شماره‌هایی را پیشنهاد می‌کند که احتمال بیشتری برای انتخاب شدن دارند.

برخی از برنامه‌ها پیچیدگی‌های بیشتری به پیش‌بینی نتایج لاتاری خود اضافه می‌کنند. به‌عنوان مثال، آن‌ها ممکن است شماره‌های احتمالی که برای مدت طولانی انتخاب نشده‌اند را ردگیری کنند یا شماره‌هایی که احتمال انتخاب‌شان توسط سایر بازیکنان بالاست را در نظر بگیرند که در صورت برنده شدن باید جایزه را با آن افراد تقسیم کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی سایت کاربردی Bet-Portal.net

با یک نگاه صادقانه، این واقعیت که افراد معمولاً بارها و بارها و بارها در لاتاری برنده نمی‌شوند باعث می‌شود احتمال این‌که بتوان با عضویت در یک برنامه نرم‌افزاری به راحتی ثروتمند شد را تا حدودی غیرقابل باور می‌سازد. اگر این نرم‌افزارهای پیش‌بینی نتایج لاتاری بی‌نقص بودند مورد استفاده همگانی قرار می‌گرفتند و لاتاری‌ها را از دنیای تجارت حذف می‌کردند.

آیا امکان دارد که نرم‌افزار لاتاری در هنگام انتخاب اعداد به شما مزیت اندکی بدهد؟ ممکن است. اما این راهکاری نیست که اکثر برندگان جک‌پات انتخاب کرده باشند.

اغلب برندگان لاتاری اعداد خود را از طریق امکان انتخاب خودکار برگزیده‌اند. اما چون حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد برندگان از همین شیوه انتخاب اعداد کمک گرفته‌اند بنابراین جای تعجب ندارد که این روش انتخاب، آمار بهتری دارد.

اگر حس ماجراجویی دارید، از قدرت پیش‌بینی نرم‌افزارهای لاتاری برای انتخاب اعداد خودتان استفاده کرده و ببینید که آیا به شما کمک می‌کنند تا به‌طور منظم برنده شوید؟