تبلیغات

پیشبینی ورزشی چیست؟

شاید برای خیلی از شما جالب باشه که اصلا بت ورزشی یا پیشبینی ورزشی چی هست و چرا در سراسر جهان انقدر محبوب هست طوری که بسیاری از تیم های معروف دنیا همینطور بازیکنان سر اینطور سایت های بت و پیشبینی تقلب کردند و مجازات های شدیدی شدند نمونه آخرین اتفاق هم میشه به محسن فروزان دروازه بان تیم تراکتور اشاره کرد که با خوردن چند گل توانست چندین هزار میلیارد با همسرش پول به جیب بزند.

البته که اینطور رویداد ها در سایت های پیشبینی فوتبال و بت فوتبال کاملا عادی هست و تیم های معروفی مثل یوونتوس, میلان, فیورنتینا و … هم تا به حال از این دسته کار ها زیاد در پرونده خود داشتند.

پیشبینی ورزشی چیست؟

شرط‌بندی ورزشی یا بِت (انگلیسی: Sports betting) به پیش‌بینی نتایج مسابقات ورزشی و گذاشتن یک شرط روی نتیجه آن گفته می‌شود.

اکثریت شرط‌بندی‌ها روی ورزش‌هایی چون فوتبال، فوتبال آمریکایی، بسکتبال، بیسبال، دوچرخه سواری پیست، هاکی ،اتمبیل رانی، بوکس، تنیس و هنرهای رزمی ترکیبی در سطوح حرفه ای و تراز اول یا حتی آماتور، گذاشته می‌شود. شرط‌بندی‌ها حتی می‌تواند صورتی غیر ورزشی داشته باشد. مثل قمار بر روی مسائل سیاسی یا انتخاباتی یا مسابقات غیرانسانی مثل مسابقه اسب دوانی یا مبارزه سگ‌ها.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بخت آزمایی لاتاری ؛ رویایی مبتنی بر شانس

قمار کننده‌ها عموماً شرط‌های خود را از طریق بنگاه‌ها و سازمان‌های شرط‌بندی می‌گذارند که شکل قانونی شرط بندیست. در شکل غیرقانونی نیز شرط‌بندی‌ها از طریق شرکت‌های خصوصی غیرقانونی انجام می‌شود.

بسیاری از موسسه‌های شرط‌بندی که به صورت اینترنتی فعالیت می‌کنند از طریق حوزه‌های جداگانه ای به مشتریان خود خدماتشان را ارائه می‌دهند. هدف اینکار دور زدن قوانین مختلف دولت‌ها برای این قسم از شرط‌بندی هاست.

شرط‌بندی‌ها همچنین رسوایی‌هایی را نیز به بار آورده‌اند. تاثیر گذاری روی نتایج سالم مسابقات به وسیله روش‌هایی چون تبانی (که در آن نتیجه بازی بطور کامل یا تاحدودی از پیش تعیین می‌شود)، اصلاح نتایج (مثلا بازیکنان با شوت‌های اشتباه عمدی سعی در از دست دادن امتیاز یا باختن دارند) تصمیمات بد مربیان (عامدانه) در لحظات کلیدی بازی برای رسیدن به نتیجه خاص، از پیش تعیین کردن نوع خاص بازی بازیکن، جزو روش‌هایی برای دست بردن در نتایج بازی‌ها بوده‌اند.