تبلیغات

داستان شیرین و آموزنده زندگی شش برنده‎‌ی لاتاری و شرطبندی

در رویای همه‌ی ما روزی هست که «لاتاری» برنده شویم.

بیایید با هم داستان زندگی آدم‌هایی را بخوانیم که رویای‌شان یک شبه به واقعیت تبدیل شد.

افرادی که برنده‌ی «لاتاری» هستند کارهای زیادی انجام می‌دهند، از مالکیت باشگاه فوتبال تا تبدیل شدن به یک انسان نوع دوست. آن‌ها با زندگی خود نشان می‌دهند که گاهی با پول نمی‌توانیم شادی بخریم، اما پول می‌تواند لذت کمک به دیگران را به ما بدهد.

«برایان کَسوِل» (Brian Caswell) در سال ۲۰۰۹ جایزه‌ی ۲۵ میلیون پوندی «یورو میلیونز»را برنده شد:

«برایان کَسوِل»، مهندس ۷۱ ساله‎‌ی بازنشسته ‎‌که بینایی‌اش ضعیف شده بود، در سال ۲۰۰۹ به فروشگاهی رفت تا بلیتش را اسکن کند. او در آن لحظه نمی‌دانست که برنده‌ی جایزه‌ی «یورو میلیونز»  شده است! درواقع، وقتی به خانه رسید و عینک مطالعه‌اش را به چشم زد فهمید که حدود ۲۵ میلیون پوند برنده شده است!

«برایان» ۵۰ سال بود که با همسرش «جوان» زندگی می‌کرد و بعد از برد پول تصمیم گرفت پولش را برای خانواده‎‌اش خرج کند.

این زن و شوهر برای دو دخترشان خانه خریدند و وام‌های فامیل نزدیک را تسویه کردند.

آن ها همراه همه‌ی خانواده با جت اختصاصی به «جزایر مدیترانه‌ای مایورکا» در شرق «اسپانیا» رفتند و تعطیلات کریسمس را برای دیدن بابانوئل در «لاپلند» گذراندند.

لطف آن­ ها شامل ساکنان زادگاه‌شان در «بولتون» (Bolton) هم شد. این زوج تصمیم گرفتند خیریه‌ای تأسیس و به مشکلات محلی رسیدگی کند.

«برایان» در ۷۹ سالگی درمورد تغییراتی که برنده شدن در لاتاری در زندگی او ایجاد کرد، گفت:

«تجربه‌ی برنده شدن در لاتاری باعث شد خانواده‌ی من به هم نزدیک‌تر شوند. این که من می‌توانم امنیت مالی خانواده‌ام را فراهم کنم و به هم‌‎محله‌ای‌هایم کمک کنم، چنان احساس بی‌نظیری به من می‌بخشد که در کلام نمی‌گنجد!»

«برایان کَسوِل» به باغبانی هم علاقه‎‌ی زیادی داشت. او تصمیم گرفت بخشی از پول برد خود را صرف استخدام یک باغبان حرفه‌ای کند تا در نگه داری از هویج‌هایش کمک حالش باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بازی های کازینویی کلاسیک به شیوه مدرن

«ته‌آ بریستو» (Thea Bristow) در سال ۲۰۰۴ برنده‌ی ۱۵ میلیون پوند جایزه‌ی «لوتو» شد:

«ته‌آ بریستو» در سال ۲۰۰۴ مشغول کار در کارخانه‌ی کوچک تولید سوغات در شهر ساحلی «تورکی» در «انگلستان» بود. «ته‌آ» که در یک سفر آخر هفته‎‌ای به همراه مادرش به «لندن» رفته بود، هنگام پیاده شدن در ایستگاه قطار «واترلو»، شماره‌های بلیت «لاتاری» را -طبق معمول براساس سن فرزندانش- خریداری کرد.

«پل» (همسر ته‌آ) در آن زمان به دلیل ناراحتی کمر نمی‌توانست سرکار برود و به «ته‌آ» نیز این خبر بد را داده بودند که تا پایان سال بیشتر سر کار نیست.

در چنین شرایطی جایزه‌ی ۱۵ میلیون پوندی «لوتو» درست به موقع نصیب این زوج شد.

نخستین آرزوی «ته‌آ» و «پل» عوض کردن خانه‌ی کوچکشان با خانه‎‌ا‌ی بزرگ نبود! بلکه اولین تصمیم آن­ها برای خرج کردن پول جایزه این بود که گروه پیشاهنگی محلی را که بیش از ۲۰ سال بود «پل» از آن­ ها حمایت می‌کرد، به سفر ساحل غربی«کانادا»بفرستند.

اما این کار تنها مهربانی‎‌شان نبود. تیم فوتبال محلی شهر آن­ ها «تورکی یونایتد» از سال ۲۰۰۷ دچار مشکلات مالی شده بود و «پل» تصمیم گرفت به کنسرسیوم محلی مالکان تجاری باشگاه بپیوندد تا مالکیت باشگاه را برعهده بگیرد.

متاسفانه «پل» در سال ۲۰۱۰ به دیابت پیشرفته مبتلا شد و همان سال درگذشت.

«ته‌آ» تصمیم گرفت کار همسرش را ادامه بدهد و در سال ۲۰۱۳ به نخستین زنی تبدیل شد که بر صندلی ریاست باشگاه فوتبال نشست. او در مصاحبه‌ی تازه‌ی خود با «لاتاری ملی» (National Lottery) گفت: «وقتی برنده شدیم، این «پل» بود که واقعأ طرفدار فوتبال بود، اما طی این سال‌ها فهمیدم که من‎‌هم بزرگ شده‌ام و فوتبال را دوست دارم!  از وقتی‎ جایزه را بردیم، کارهای بسیاری انجام دادیم که برای ما باارزش است و احساس خوشبختی می‌کنم.»

▬ این مطلب را هم بخوانید:  جذب ثروت چگونه است ؛ آیا پول خوشبختی می‌آورد؟

این زوج پس از برنده شدن، به امور ‎‌خیریه هم علاقه نشان دادند. بنیادهایی مثل «آرزو کن» (Make a Wish) و موسسات محلی از حمایت آن­ ها برخوردار شدند.

«جان کاتی» (John Kutey) در سال ۲۰۱۱ برنده‌ی ۲۸.۷ میلیون دلار جایزه‌ی «مگامیلیونز»(Mega Millions) شد:

«جان کاتی» عضو گروه هفت نفره‌ی کارمندان دولتی نیویورک بود که به‌ طور منظم ۲ دلار روی ‌هم می‌گذاشتند و «لاتاری» بازی می‌کردند. بنابراین، می‌توانید حدس بزنید وقتی صبح زود یک روز بهاری، یکی از کارمندان عددهای قرعه‌کشی شنبه را بررسی کرد و متوجه شد ۳۱۹ میلیون دلار برنده شده‌اند، چقدر غافلگیر شدند.

«کاتی» که خبر را از همکارش شنید، دستانش طوری به لرزه افتاد که نمی‌توانست تلفن را بردارد و شماره‌ی همسرش «لیندا» را بگیرد.

هنگامی که «کاتی» در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۸.۷ میلیون دلار سهم خود را دریافت کرد، تصمیم گرفت ۲۵۰ هزار دلار از پول برد خود را به ساخت پارک آبی کوچکی در مجتمع محلی اختصاص بدهد که آنجا بزرگ شده بود.

کاتی و لیندا بازنشسته شدند و به «فلوریدا» نقل مکان کردند تا به دور از رسانه‌های کنجکاو زندگی آرامی را کنار هم بگذرانند.

«کولین و کریستین ویر» (Colin & Christine Weir)، برنده ی ۱۶۱ میلیون پوند جایزه «یورومیلیونز» (EuroMillions) را در سال ۲۰۱۱ شدند:

«کریستین ویر» وقتی تصمیم به بررسی نتیجه‌ی قرعه‌کشی آن شب «یورومیلیونز» گرفت، روی تختش نشسته بود. با توجه به مقدار پول جایزه در آن روز پنج عدد شانسی خریده بود. کریستین بعد از تطبیق عددهای هر بلیت، بالاخره به آخرین خط رسید و دید برنده خودش است! او قبل از این که به طبقه‌ی پایین برود و به همسرش خبر برنده شدن را بدهد، ناباورانه چند بار عددها را بررسی کرد و با هم تطبیق داد. «کریستین» و «کولین» بازنشسته آن شب آنقدر هیجان زده بودند که خواب به چشم‌ ان نیامد. بالاخره ساعت ۹ صبح روز بعد رسید و دفتر «لاتاری» کارش را شروع کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  دلار در ایران کجا و چگونه قیمت می‌خورد؟

این زوج برد خود را در رسانه‌ها اعلام کردند و به یکی از مشهورترین و ثروتمندترین زوج‌های اسکاتلند تبدیل شدند.

آن­ ها در اولین گام، همه‌ی بدهی‌های خود را تسویه کردند، برای فرزندان خود خانه خریدند و برای خودشان روی یک خانه‌ی رویایی ۳.۵ میلیون پوندی سرمایه‌گذاری کردند.

این زوج همچنین یک مرکز جوانان در مجتمع محلی خود تاسیس کردند و کمک کردند بدهی‌های باشگاه فوتبال «پاتریک تیستل» تسویه شود. حتی کریسمس سال گذشته چراغانی بزرگی را در شهر کوچک «ترون» بر عهده گرفتند.

این فیلمبردار تلویزیون و پرستار روانپزشکی بازنشسته چندی پیش خانه‌ای برای گذراندن تعطیلات در «بارسلون-اسپانیا» خریدند. برآورد می‌شود جایزه‌ی ۱۶۱ میلیون پوندی آن ها حدود ۷ هزار پوند سود روزانه داشته باشد، که قطعا با این پول می‌شود هر روز غذای محلی اسپانیایی خورد!

ویلیام کیفر» (William Kiefer) در سال ۲۰۱۰ جایزه‌ی ۱۴۴ میلیون دلاری «لاتاری» تگزاس را برنده شد:

«ویلیام کیفر» ۵۹ ساله که مسیحی معتقدی بود از بازی در «لاتاری» تگزاس مبلغ ۱۴۴ میلیون برنده شد. باتوجه به این که فرد مومنی بود، تصمیم گرفت ۶۰ درصد از برد خود را به خیریه اختصاص بدهد.

ازجمله کارهای خیریه ویلیام، نگهداری از راهبه‌های کاتولیک بازنشسته، کمک به عملیات امدادرسانی «هائیتی» و همچنین حمایت از کودکانی بود که مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند.

مدیر اجرایی «لاتاری»، «گری گریف» در خبرها گفت:

«برندگان بسیاری تصمیم می‌گیرند به خیریه کمک کنند، اما تصور نمی‌کنم هرگز فردی تا این اندازه سخاوتمند دیده باشیم.»