تبلیغات

چطور در بازی حکم تقلب کنیم؟

دو شیوه تقلب در حکم و یک شیوه بازی حرفه‌ای آن را شرح داده‌ایم.

بازی حکم چیست

ازی حکم که معادل انگلیسی آن Court piece است از مجبوب‌ترین بازی‌های بین مردم ایران به شمار می‌رود. اصالت این بازی را ایرانی یا هندی اعلام کرده‌اند. روایتی که این بازی را به ایران متصل می‌کند، چیزی شبیه حکم به معنی گنجفه است که در دربار صفویان (قرن 16 تا 18 میلادی) باب بود. اساس این بازی چهار نفره است اما گونه‌های دو تا شش نفره آن نیز وجود دارند. در برخی مناطق ایران، بازی حکم بیشتر از یک سرگرمی است و ویدیوی معروف «کریم تو مسلمون نیستی» شاهدی بر همین مدعاست.

 

تقلب در حکم

به چند دسته انجام می‌شود که در ادامه آن‌ها را لیست کرده‌ایم.

  1. هنگام بُر زدن: وقتی تیم شما در دست قبل باخته باشد می‌بازد و به اصطلاح حمال (مسئول بُر زدن که در انگلیسی به او Dealer می‌گویند) می‌شوید، در هنگام بر زدن یکی از برگ‌های آس را در انتهای دست بگذارید و بعد طوری بر بزنید که برگ آخر بی‌تغییر بماند. از آنجا که آخرین برگ به هم‌تیمی شما‌ می‌رسد، این می‌تواند باعث بردن یک دست بدون ریسک باشد. به هر شیوه که بُر می‌زنید، با کمی تمرین در این کار می‌توانید پیشرفت کنید. با تمرین زیاد می‌توانید جای یک کارت، چهار برگ با ارزش را در انتها بگذارید تا اینطور هم‌تیمی شما دست بهتری داشته باشد. بر زدن با تقلب
  2. یار ثابت داشته باشید: می‌توانید با یار ثابت خود، نشانه‌هایی را برای تقلب در نظر بگیرید. مثلا اگه ابروی خود را خاریدید، هم‌تیمی شما خشت بازی کند. یا اگر با بینی دهان کشیدید، دل بازی کند. یا حتی این اشاره کردن را به بلوف‌ها منتقل کنید و چیزهایی بگویید که قبلا با هم‌تیمی خود هماهنگ کرده‌اید.
▬ این مطلب را هم بخوانید:  شرط بندی زیر سایه کرونا ; دلتنگی برای بازیهای پر هیجان

ترفند حرفه ای بازی کردن حکم

به جز راه‌های ناجوانمردانه بردن در بازی حکم، راهی برای بردن جوانمردانه اما حرفه‌ای نیز وجود دارد و آن شمارش کارت‌ها است. باید حواستان به تعداد حکم‌ها و همینطور آس و عکس‌هایی (شاه، بی‌بی و سرباز) که بازی می‌شود باشد. با یک حساب و کتاب قوی، می‌توانید راحت‌تر حدس بزنید که دست رقبا چیست و این به بردن بازی کمک فراوان می‌کند.