تبلیغات

 

  • خانه
  • وبلاگ مجله
  • لاتاری چیست؟ چطور می‌توان برای گرفتن لاتاری گرین کارت 2021 آمریکا ثبت نام کرد؟

لاتاری چیست؟ چطور می‌توان برای گرفتن لاتاری گرین کارت 2021 آمریکا ثبت نام کرد؟

همه چیز در مورد لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا

با یک قمار تمام عیار طرف هستیم؛ چیزی که برای ثبت نام آن باید دست بجنبانید.

لاتاری چیست؟

لاتاری، به منظور حفظ تنوع نژادی در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود. در این قرعه‌کشی، سالیانه به 55 هزار نفر در جهان به صورت تصادفی ویزای این کشور داده می‌شود. این قانون از ابتدای دهه نود میلادی آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است. البته از این 55 هزار ویزا، پنج هزار به منظور موارد خاص در نظر گرفته و باقی با قرعه کشی داده می‌شود. فرد برنده به طور تصادفی، توسط یکی از ایالت‌های آمریکایی پذیرفته می‌شود و پس از ارائه مدارک، با افراد دولتی مصاحبه خواهد داشت. افراد تنها در صورت اینکه گذشته‌ای تمیز از نظر دولت آمریکا داشته باشند، می‌توانند از شانس خود بهره‌مند شوند. در خصوص لاتاری هر سال، بولتنی منتشر می‌شود که در آن نام ساکنان کشورهایی که می‌توانند شرکت کنند درج می‌شود. برای مثال کشورهایی مانند هند و انگلستان که طی دوره‌های پنج ساله همواره بیشتر از 50 هزار مهاجم به دلایل خانوادگی داشته‌اند، اجازه شرکت در لاتاری را ندارند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  لاتاری فرانسه : آشنایی با یکی از اولین لاتاری‌های جهان

با بردن لاتاری چه امکاناتی نصیب فرد می‌شود

فرد با داشتن گرین کارت، شانس رای دادن در این کشور دارد و می‌تواند از تمامی امکانات عمومی دولتی من جمله در حوزه سلامت استفاده کند. شما با کارت شناسایی جدید خود می‌توانید در آمریکا کار و تحصیل کنید یا حتی تشکیل خانواده بدهید.

تاثیر دونالد ترامپ

همانطور که پیشتر گفته شد، پدربزرگ، مادر و همسر دونالد ترامپ خارج از این کشور متولد شده‌اند و او به نوعی خود را باید نزدیک به پناهندگان این کشور بداند اما داستان دقیقا برعکس است. به دنبال برخی جرائم مانند زمانی که یک برنده لاتاری گرین کارت به نام سیف‌الله ساییپوف متولد ازبکستان با وانتی کرایه‌ای، هشت نفر را در نیوریورک به قتل رساند، ترامپ به موضوع واکنش نشان داد و گفت کسانی که حالا وارد این کشور می‌شوند از همیشه بدتر هستند. البته این اولین باری نبود که فردی که با لاتاری وارد آمریکا شد، دست به جنایت زد. در 2002 یک مصری به چنین شیوه‌ای وارد آمریکا شد و دو نفر را در فرودگاه لس آنجلس به قتل رساند. به دنبال تلاش‌های ترامپ، شانس برنده شدن در لاتاری با توجه به حضور عضوی از خانواده در این کشور کاهش یافت و شانس برنده شدن افراد با تخصص افزایش یافت.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  داستان های عجیب ولی واقعی دنیای شرطبندی و لاتاری ( شماره 1 )

شرایط ثبت نام لاتاری

  • باید اهل یکی از کشورهای لیست شده باشید که در مورد سال 2021، ایران جز لیست است
  • داشتن حداقل مدرک دیپلم. مدرک فنی حرفه‌ای برای شرکت در لاتاری قابل قبول نیست
  • برای کسانی که مدرک تحصیلی کافی ندارند، داشتن دو سال سابقه کار (در مشاغلی که اعلام می‌شود) طی پنج سال گذشته می‌توان جبران‌کننده باشد

مدارک ثبت نام لاتاری

در زمان ثبت نام لاتاری، شما تنها چند فرم را پر می‌کنید و نیازی به آماده بودن پاسپورت یا مدارک تحصیلی وجود ندارد. با این حال به یک عکس اسکن شده نیاز دارید.

زمان ثبت نام لاتاری 2021

۱۰ مهر تا ۱۴ آبان ۱۳۹۸

مشاغل مورد قبول لاتاری

به سایت https://www.onetonline.org/ بروید و شغل خود را جستجو کنید. مثلا در این قسمت ما Painter را سرچ کردیم و مشاغل متفاوتی در همین زمینه معرفی شده است.

شیوه ثبت نام لاتاری

برای ثبت نام، به سایت مرجع www.dvlottery.state.gov رجوع می‌کنید. برندگان نیز در همین سایت مشخص می‌شوند. در صورتی که در پاسخ به سوالات، اشتباهی مرتکب شوید، ممکن است باعث شود در صورت برنده شدن به مشکل بخورید. پس از پایان ثبت نام، حتما باید صفحه تائید و شماره تائید را به صورت پرینت شده یا یک فایل ذخیره کنید. متاهلین باید دوبار ثبت نام را انجام دهند. یک بار آقا و یک بار همسر و فرزندان به عنوان اعضای خانواده.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی 5 برنده مسابقات جهانی WSOP