تبلیغات

  • خانه
  • وبلاگ مجله
  • راهکارهایی که از فرسودگی و خستگی بازیکنان پوکر پیشگیری میکند را بدانید

راهکارهایی که از فرسودگی و خستگی بازیکنان پوکر پیشگیری میکند را بدانید

درست است که زمانی سراغ پوکر می روید که دوست دارید. خیلی از بازیکنان حرفه ای پوکر بعد از چند سال، این بازی را کنار می گذارند. بعضی هایشان پول های هنگفت می برند و سراغ کار دیگری می روند، ولی متاسفانه برای خیلی ها این طور نیست و به نظر می رسد تمایل داشتند در بازی باقی بمانند.

چرا از دور خارج شدند؟ در واقع ربطی به استعداد یا مهارت ندارد. بسیاری از مردان و زنان جوان، بسیار ماهر و باهوش بودند. از بابت اهمیت به پوکر هم مشکلی نداشتند و حتی همین اهمیت زیادی بود که برایشان مشکل ساز شده است. این دختران و پسران پوکرباز در واقع، خود را بیش از حد سرگرم پوکر کردند و بعد از چند سال، دچار فرسودگی مفرط شدند. حتی استراحت های گاه و بیگاه هم کمکی به آنها نکرده است.

آنهایی که در بازی مانده اند، به نظر می رسد فرمول یکسانی دنبال کرده اند. در ادامه، 6 راهی که معمولا برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی از پوکر مشاهده شده را معرفی می کنیم. امیدواریم با معرفی این موارد، بتوانیم به شما کمک کنیم تا از پوکر دور نشوید.

دنبال چیزهای دیگر هم بروید

بسیاری از بازیکنان موفق، زندگی خارج از پوکر هم دارند. آنها از شنا، مطالعه، پینت بال و سفر هم لذت می برند. آنها خارج از محل کار، علائق دیگری هم دارند و تمام وقت آزادشان را پشت صفحه مانیتور یا میز پوکر، صرف نمی کنند.

حتما قانون 10 هزار ساعت مَلکوم گِلدول را شنیده اید که براساس آن، با صرف 10 هزار ساعت، می توانید در هر چیزی استاد شوید. تقریبا تمام نخبه ها در تمام شاخه ها، 4 تا 6 ساعت با تمرکز کامل کار می کنند و بیشتر از این نمی توانند. شاید کمی کار سبک هم بعد از این بازه انجام دهند، اما کار عمیق شان را در همین چند ساعت انجام می دهند. کسانی که بتوانند بیشتر از 8 ساعت کار مفید انجام دهند، بسیار معدود هستند. علاوه بر این، تمام بازیکنان بزرگ، حداقل 9 ساعت در شبانه رو می خوابند. بعضی ها هم 8 ساعت در شب می خوابند و در روز چرت های کوتاه می زنند.

در کل نتیجه این که حتما خارج از محل کار و پوکر، علاقه مندی های دیگری هم برای خود جفت و جور کنید تا در بلند مدت دچار خستگی مفرط نشوید. شاید خیلی از ما نتوانیم زمانی را صرف مدیتیشن بکنیم، ولی مثلا یک فوتبال دورهمی در پارک یا سالن می تواند حواس تان را از تمام نگرانی ها و استرس ها پرت کرده و ذهن تان را سبک کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش شطرنج و معرفی تاکتیک های شرط بندی

از بازی بیش از حد پرهیز کنید

نکته خوب در مورد پوکر این است که می تواند حتی در 80 سالگی هم انجامش دهید. پوکر در واقع اولترا ماراتن نهایی است، ولی باید سرعت تان را تنظیم کنید. اگر به هیچ کدام از موارد این یادداشت هم توجه نکردید، به این یکی دقت کنید: کار بیش از حد در پوکر شما را خواهد کشت.

این به معنای آن نیست که نباید سخت تلاش کنید، بلکه به این معنا است که باید هوشمندانه تر کار کنید. حقیقتش را بخواهید قانون 10 هزار ساعت خیلی از اوقات چرت محض است. شاید خیلی ها را در زندگی تان دیده باشید که بیشتر از 10 هزار ساعت مشغول کارشان بوده اند، ولی در آن افتضاح اند.

خیلی از آدم ها هر روز موقع بازی کارهای مشابهی انجام می دهند و اصلا به اینکه چه کارهای جدیدی لازم است بکنند، توجهی ندارند. باید روی موردی که لازم است تمرکز کنید. تعداد ساعت ها مهم نیست، بلکه مهم کاری است که در آن ساعت ها می کنید.

آیا کسی را دیده اید که 12 ساعت کار اداری بکند؟ چه بلایی بر سر کمرشان می آید؟ گردن چنین آدم هایی همیشه درد می کند و شکم شان هر روز بزرگ تر می شود. این فرد البته شاید چاره ای ندارد، ولی شما دارید. از این مثال یاد بگیرید و همه چیز را متعادل کنید. سرعت تان را تنظیم کنید و جلسات بازی طولانی را برای یکشنبه ها بگذارید.

اصول تمرینات و رژیم را مدنظر قرار دهید

لازم نیست تبدیل به قهرمان المپیک شوید، ولی باید به بدن تان اهمیت بدهید. تاثیر مثبت ورزش روی ذهن از طریق تحقیقات ثابت شده است. در هر سطحی، ورزش نه تنها تاثیر مخرب استرس را از بین می برد، بلکه می تواند روند را برعکس هم بکند.

بسیاری از بازیکنان خوب، خیلی به بدن شان اهمیت می دهند. آنها حواس شان به رژیم غذایی شان و مواردی مثل غذاهای فرآوری شده، شکر و دانه ها هست. این بازیکنان همیشه موفق مدیتشن می کنند، می دوند، کوهنوردی می روند، ورزش می کنند و دمبل می زنند. این کارها باعث می شود مغز آنها جوان بماند تا در پوکر هم بتوانند خوب از آن کار بکشند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  حقایق زندگی عجیب دن بیلزریان پرطرفدارترین پوکر باز جهان ( بخش دوم )

مطالعه مستمر داشته باشید

وقتی هر روز کارهای تکراری می کنید، احتمال اینکه تا حدی دیوانه شوید، وجود دارد. از این رو کسانی که در سازه های ساختمانی کار می کنند، همیشه به رادیو گوش می دهند، چون در غیر این صورت قاطی می کنند. اگر در پوکر هم سال های سال روتین یکسانی داشته باشید، به همین حال خواهید افتاد؛ مخصوصا وقتی آنلاین پوکر می کنید، فقط خیره به مانیتوری خواهید بود که پر از داده سرد و بی روح است.

چیزی که شما را جذب پوکر کرد، این بود که چقدر شبیه حل معما است. به این نتیجه رسیدید که اگر معما را حل کنید، به پول خوبی هم خواهد رسید. همچنان همین طور است، ولی ذهن مان باید همیشه باز و آماده حل معما باقی بماند. مشکل اینجا است که خیلی از ما اصول اولیه پوکر را می آموزیم، ولی از آن به بعد، از کشفیات جدید دست می کشیم. این باعث می شود فکر کنیم همه چیز را در مورد پوکر می دانیم. همین سبب شکست های پشت سرهم شده و در نتیجه انگیزه مان را هم از دست می دهیم، چون همیشه تنها برای برد پشت میز می نشینیم و هر شکستی باعث ناامیدی مان می شود.

همیشه قبل از بازی، مطالعه مرتبط با پوکر داشته باشید. می تواند تنها 30 دقیقه باشد. می توانید کتاب ها یا فایل های صوتی را با سرعت 2 برابر گوش کنید و بعد اگر حواستان پرت بوده است، جاهای جذاب تر را دوباره مرور کنید. بعد از نیم ساعت مطالعه، براساس آموخته هایتان، وظیفه ای برای پوکر بعدی تان تعیین کنید. مهم نیست استراتژی مورد نظر لازم شود یا نه. همین یادگیری استراتژی های جدید باعث تازه تر شدن نگاه تان به بازی می شود و در تمام طول بازی، هوشیار نگه می دارد.

بعضی روزها برای سرگرمی بازی کنید

لازم است که برخی اوقات فقط برای سرگرمی پوکر کنید. منظورمان شرکت در بازی های شرط بالا نیست، بلکه از بازی های ریسک پایین، ولی جایی که بازیکنان همه بازی را جدی می گیرند، صحبت می کنیم.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  علم ستاره شناسی و بخت آزمایی چگونه به هم کمک میکنند

اگر معمولا در تورنمنت ها با 300 دلار بازی می کنید، این بار با 10 دلار بازی کنید. در 10 بازی شرکت کنید و فرض کنید برای خودتان چیزی خریده اید. فرض کنید در قبال یادگیری برخی مفاهیم، پول تان را صرف کرده اید. برای یک تغییر خودتان را ملامت کنید و به حرف بقیه توجه نکنید. همه همیشه بیشتر از اینکه مشغول بازی باشند، در حال حرف زدن هستند! پس اهمیتی ندهید. چرا نباید هر چند وقت یک بار برای دل خودتان بازی کنید؟

برای این کار، روزهایی را مشخص کنید و میز مناسب این کار را پیدا کنید. در این روزها، شرط سوم را بیشتر انجام دهید. بلوف بزنید و شرط های جسورانه تری ببندید و چک ریز کنید.

لذت ببرید و هیچ وقت بی حوصله نشوید

اگر کار یدی کرده باشید، حتما می دانید نشستن زیر کولر و کارت بازی، چندان سخت نیست. کسانی که شغل دیگری دارند، می دانند پوکر در واقع یک فرصت است تا لذت ببرند. وقتی چنین دیدگاهی دارید، شرایط راحت تر است. گاهی اوقات آن قدر درگیر پوکر می شویم که یادمان می رود تنها با یک بازی طرف هستیم؛ یک بازی سرگرم کننده.

اگر می خواستیم وارد بوکس شویم، هیچ شانسی مقابل رقبا نداشتیم، چون همه ورزشکاران این رشته سال های سال مشغول تمرین بوده اند، ولی سال های اوج شان کوتاه است. با این حال، پوکر پایانی ندارد. همان طور که گفتیم تا بعد از 80 سالگی هم می توانید پوکر کنید. اگر بتوانید چیپ هایتان را وسط میز بفرستید، شانس برد هم دارید. هر چیزی ممکن است.

زندگی ممکن است کسل کننده شود و پوکر می تواند این را رفع کند. از پوکر به عنوان یک بازی لذت ببرید و اجازه ندهید خسته و فرسوده تان بکند.