انواع بازی های با کارت و پوکر را بشناسیم
بازی باکارات
باکارات دارای قوانین ساده و خیلی جالب است. این بازی درطبقه اشراف ابداع شد و امروزه باکارات یکی از معروفترین بازی ها در آسیا محسوب می شود.
این بازی میتواند به صورت تک نفره (Single Player) یا چند نفره (Multi Player) بازی شود. در عمل این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند فقط در بازی چند نفره، شما بازیکنان دیگری را هم پشت میز میبینید که مثل شما دارند بازی رو شرط بندی میکنند , اما در بازی تک نفره شما به صورت خصوصی در حال بازی هستید. مسلما بازی کردن به صورت چند نفره و دیدن روش بازی دیگران ، هم بازی شما را جالب تر میکند و هم میتواند آموزنده باشد.
بر خلاف بلکجک ، در بازی باکارات، هر بازیکن دست جداگانهای ندارد، و دست بازیکن که توسط دیلر پخش میشود ، در بین همه بازیکنان دور میز مشترک است.
روش بازی
به طور ساده این است که پیش بینی کنید ارزش کدامیک از دو دستِ بانکِر (Banker) یابازیکن (Player) به عدد ۹ نزدیکتر است یا پیش بینی کنید که ارزش این دو دست مساوی (Tie) میشود. دیلر کارتهای بانکِر را سمت راست خط وسط میز و کارتهای بازیکن را در سمت چپ قرار میدهد. دیلر به هر کدام ۲ کارت میدهد. (ممکن است کارت سوم نیز داده شود که در ادامه توضیح داده شده), ارزش کارتهای هر دست مقایسه و برنده مشخص میشود.
امتیاز کارت ها:
شاه، بیبی، سرباز و ۱۰ هر کدام ۰ (صفر) امتیاز دارند. آس ۱ امتیاز و اعداد ۲ تا ۹ هم که امتیاز خودشان را دارند. ارزش دست با جمع امتیاز کارتها مشخص میشود. اگر امتیاز دست از ۱۰ بیشتر شد، ۱۰ تا از آن کم میشود تا ارزش دست مشخص شود. برای مثال چند نمونه دست زیر را ببینید:
< که ارزش آن ۵ میشود. (جمع امتیازها ۱۵ است که ۱۰ تا از آن کم میکنیم)
< که ارزش آن ۰ میشود.
< که ارزش آن ۳ میشود.
قانون کارت سوم:
- چنانچه دست بازیکن توقف کند و دست بانکِر ارزش ۵ یا کمتر داشته باشد، بانکِر کارت سوم را دریافت میکند.
- چنانچه دست بانکِر یا بازیکن ارزش ۸ یا ۹ داشته باشد، دست هردو متوقف میشوند و کارت دیگری داده نمیشود. این قانون بر تمامی قوانین دیگر ارجحیت دارد.
- چنانچه دست بازیکن ارزش ۵ یا کمتر داشته باشد، دست بازیکن کارت سوم دریافت میکند.
- در صورتیکه دست بازیکن کارت سوم را دریافت کند، جدول زیر تعیین میکند که آیا بانکِر باید کارت سوم دریافت کند یا خیر
ارزش دست بانکِر با دو کارت | امتیاز کارت سوم دست بازیکن | |||||||||
۰ | ۱ | ۲ | ۳ | ۴ | ۵ | ۶ | ۷ | ۸ | ۹ | |
۷ | توقف | توقف | توقف | توقف | توقف | توقف | توقف | توقف | توقف | توقف |
۶ | توقف | توقف | توقف | توقف | توقف | توقف | بله | بله | توقف | توقف |
۵ | توقف | توقف | توقف | توقف | بله | بله | بله | بله | توقف | توقف |
۴ | توقف | توقف | بله | بله | بله | بله | بله | بله | توقف | توقف |
۳ | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله | توقف | بله |
۲ | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله |
۱ | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله |
۰ | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله | بله |
انواع شرط باکارات و ضرایب برد
سه نوع شرط اول شرطهای اصلی باکارات و بقیه شرطهای کناری هستند. شرط کناری فقط یک نامگذاری است چون جزو شرطهای رایج محسوب نمیشوند.
۱) شرط روی دست بانکِر (Banker): شرط روی اینکه دست بانکِر دست بازیکن را ببرد. ضریب دست برنده شرط بانکِر ۱/۱ یا همان ۲۲ اعشاری میباشد.
۲) شرط روی دست بازیکن (Player): شرط روی اینکه دست بازیکن دست بانکِر را ببرد. ضریب دست برنده شرط بازیکن ۱/۱ یا همان ۲۲ اعشاری میباشد.
۳) شرط مساوی (Tie): شرط روی اینکه ارزش دست بانکِر و دست بازیکن مساوی شود. ضریب دست برنده شرط مساوی ۸/۱ یا همان ۹۹ اعشاری میباشد.
۴) شرط جفت آوردن بانکِر (Banker Pair): یک شرط کناری است که دو کارت اول دست بانکِر یکی باشد. < برنده است چون دو کارت اول جفت (Pair) میباشند. ضریب دست برنده شرط جفت بانکِر ۱۱/۱ یا همان ۱۲ اعشاری میباشد.
۵) شرط جفت آوردن بازیکن (Player Pair): یک شرط کناری است که دو کارت اول دست بازیکن یکی باشد. < برنده است چون دو کارت اول جفت (Pair) میباشند. ضریب دست برنده شرط جفت بازیکن ۱۱/۱ یا همان ۱۲ اعشاری میباشد.
۶) شرط بونوس بانکِر (Bonus): یک شرط کناری است روی اینکه دست بانکِر از دست بازیکن قویتر میباشد. ضریب برد برنده در ادامه توضیح داده شده است.
۷) شرط بونوس بازیکن (Bonus): یک شرط کناری است روی اینکه دست بازیکن از دست بانکِر قویتر میباشد. ضریب برد برنده در ادامه توضیح داده شده است.
ضریب دست برنده شرط بونوس با توجه به اختلاف ارزش دو دست بازیکن و بانکِر مشخص میشود. مثلا دست بانکر شامل < که ارزش آن ۷ میباشد و دست بازیکن شامل < که ارزش آن ۵ میباشد. بنابراین اختلاف ارزش ۲=۵-۷ میشود.
ضرایب دست برنده شرط بونوس عبارتند از:
- دست غیر طبیعی برنده با اختلاف ارزش ۹ امتیاز: ۳۰/۱ یا همان ۳۱ اعشاری
- دست غیر طبیعی برنده با اختلاف ارزش ۸ امتیاز: ۱۰/۱ یا همان ۱۱ اعشاری
- دست غیر طبیعی برنده با اختلاف ارزش ۷ امتیاز: ۶/۱ یا همان ۷ اعشاری
- دست غیر طبیعی برنده با اختلاف ارزش ۶ امتیاز: ۴/۱ یا همان ۵ اعشاری
- دست غیر طبیعی برنده با اختلاف ارزش ۵ امتیاز: ۲/۱ یا همان ۳ اعشاری
- دست غیر طبیعی برنده با اختلاف ارزش ۴ امتیاز: ۱/۱ یا همان ۲ اعشاری
- دست طبیعی برنده: ۱/۱ یا همان ۲ اعشاری
- دست طبیعی مساوی (Tie): شرط لغو میشود.
دست طبیعی (Natural hand): ترکیبی از دو کارت که مجموع آن با ۸ یا ۹ برابر باشد. مثلا < یا <
دست غیر طبیعی (Non-Natural hand): ترکیبی از دو یا سه کارت که مجموع آن با ۸ یا ۹ برابر نباشد. مثلا < یا <
پوکر هولدم
برای بسیاری از بازیکنان پوکر هولدم تنها بازی هست که اونا انجام میدن. دلایل خوبی هم برای این انتخاب وجود داره چون هولدم رو به راحتی میشه یاد گرفت و بازی کردنشم خیلی جذابه و با کمی شانس خیلی ها میتونن تو بازی برنده باشن. ولی اگه تا الان فقط مشغول بازی هولدم بودید باید بگم که واقعا بازی های دیگه رو از دست دادید. بازیهای مختلفی وجود داره که باید امتحان کنید که مهمترینشون پات لیمیت اوماها هست.
تو بازی اوماها شما به جای دوتا کارت ۴ تا کارت میگیرید. بعدش دوتا از کارتای شما به علاوه ۳ کارت روی میز از ۵ کارت برای داشتن بهترین دست انتخاب میشن. این شرایط با بازی هولدم فرق میکنه چون اونجا دست نهایی شما میتونه ۵ کارت روی میز باشه و دو کارت شما کنار بره. برای مثال تو بازی هولدم اگه شما ۱ دل تو دستتون داشته باشید و ۴ تا دل هم روی میز بیاد شما فلاش میشید. اما تو اوماها این فلاش حساب نمیشه چون باید دوتا دل حداقل تو دستتون باشه. همیشه یادتون باشه که دوتا کارت از ۴ کارت شما همیشه استفاده میشه تا از اشتباهات ساده جلوگیری کنید. دوتا کارت نه بیشتر نه کمتر.
خب چه چیزی یه دست اوماهای خوب میسازه؟ درست مثل هولدم بهترین دست اونیه که توش جفت آس داشته باشه. اما توی اوماها آس های خوب و بد وجود دارن. یه دستی مثل Ac-As-2d-7h دست قوی حساب میشه که البته همینم کلی محدودیت داره. چون شما دوتا کارت همخال ندارید که یعنی فلاش نمیتونید داشته باشید ضمن اینکه با این کارتا استریت هم نمیتونید به راحتی به دست بیارید. حالا این دستو با Ad-Ah-Kh-Qd مقایسه کنید. اینجا شما نه تنها پاکت آس دارید بلکه چندین مدل نات استریت و نات فلاش درا دارید که شانس بردن شمارو تو دست به شدت افزایش میده. درسته که داشتن جفت آس در مرحله پری فلاپ بهترین چیزه اما باید بدونید که اگه این دستی که دارید توی فلاپ بهتر نشد باید بتونید به راحتی فولد بدید. توی اوماها پاکت آس به راحتی میتونه شکست بخوره به نسبت هولدم و به همین خاطره که تو پری فلاپ به پاکت آس اکتفا نکنید و باید دست شما استریت و فلاش درا هم توش باشه. توی فلاپ اگه به این نتیجه رسیدید که پاکت آس شما عقب هست از بقیه نترسید از اینکه فولد بدید به خاطر اینکه یه چیز طبیعی تو بازی اوماها هست.
غیر از پاکت آس ، یه دست خوب که شما همش چشتون باید دنبالش باشه باید ارتباط بین کارتا توش وجود داشته باشه. آیا ۴ کارت شما با هم دیگه ارتباط دارن؟ اگه دستی مثل ۹h-8h-7c-6c که ۴ تا کارت با هم کار میکنن داشته باشید خیلی بهتر هست از دستی مثل Ac-Kc-5h-6h که شما دو دست مجزا از همدیگه دارید. بله ، این دستا هر دو قابل بازی کردن هستن اما اگه دقیق فکر کنید میبینید که خط فکری شما چیزی شبیه به استراتژی هولدم هست. در اوماها دست ۹h-8h-7c-6c تاثیر بیشتری داره چون احتمال به دست آوردن یه درا ، دو جفت ، استریت و فلاش بسیار بالاتر هست. سعی کنید روی این مدل کارتا تمرکز کنید و با ظاهر کارتایی مثل Ac-Qc-Jh-3d اغفال نشید که کارتای بی ربطی نسبت به همیدگه هستن. حتی تو این دست اگه به جای ۳ خشت ، ۳ خاج تو دستتون باشه قدرت دست شما به شدت کاهش پیدا میکنه.
نکته آخری که تازه واردین باید یادشون بمونه این هستش که برای بردن یه دست توی شودان احتیاج به دست خیلی قوی تری دارید نسبت به هولدم. از اونجایی که کارتای بیشتری تو دست حریفان هست احتمال داشتن دستای قویتر هم بالاتر میره. بنابراین ، همیشه تلاش کنید که دستای نات به دست بیارید و قبل از اینکه محکوم به بازی تو یه دست بشید مطمئن شید که دستی نزدیک به نات حداقل داشته باشید. این شرایط با هولدم که اونجا هر دست فلاشی میتونه یه دست خوب باشه فرق میکنه. توی اوماها یه دستی مثل فلاش ۶ به راحتی میتونه به فلاش بالاتر ببازه. اما اجازه هم ندید که این مسئله شمارو از بازی کردن بترسونه. حریفاتون همیشه دست نات ندارن ولی توی ذهنتون همیشه این رو دنبال کنید و مراقب باشید. وقتی حریفتون داره هجومی بازی میکنه و شما دست نات ندارید شانس زیادی وجود داره که اون حریف ناتس داشته باشه.
پوکر تگزاس هولدم
بازی پوکر تگزاس هولدم با دسته کارت ۵۲ تایی استاندارد بازی میشود. تعداد بازیکنان میتواند بین ۲ تا ۱۰ نفر باشد. در تورنومنتهای بزرگ صدها نفر میتوانند در بازی شرکت کنند؛ اما در هر دست، بازیکن فقط با افراد حاضر در میز خود، بازی میکند.
قبل از شروع بازی، یک نفر به عنوان دیلر (پخش کنندهی کارت) مشخص میشود و نشانگر دیلر مقابل او قرار میگیرد. البته در واقع این شخص کارتها را پخش نمیکند (به خصوص در بازیهای آنلاین که این کار به صورت خودکار انجام میشود). وضعیت دیلر مشخص میکند که کدام دو بازیکن باید شرط اجباری (بلایندها) را در پات بگذارند تا بازی شروع شود.
دو بازیکنی که در سمت چپ دیلر هستند باید شرط اجباری را در پات بگذارند. به این شرطها بلایند گفته میشود به این دلیل به این شرط بلایند (کور) میگویند که بازیکن قبل از اینکه کارتهای دستش را ببیند، باید شرط را به صورت اجباری در پات بگذارد. اولین نفر در سمت چپ دیلر، اسمال بلایند است و اولین شرط اجباری را در پات میگذارد. دومین نفر از سمت چپ دیلر، بیگ بلایند است که معمولا دو برابر مقدار اسمال بلایند در پات میگذارد.
*چیپ ها در بازی حکم پول نقد را دارند و هر رنگ چیپ یک قیمت از پیش توافق شده دارد*
بعد از تمام شدن هر دست، دکمهی دیلر در جهت عقربههای ساعت حرکت میکند. این یعنی تمام بازیکنان به نوبت دیلر، اسمال بلایند و بیگ بلایند خواهند بود.
پس از پرداخت بلایندها، هر بازیکن دو کارت میگیرد. به این کارتها، کارتهای دست بازیکنان یا کارتهای شخصی گفته میشود. هر بازیکن فقط کارتهای دست خودش را میتواند ببیند و با آن بازی کند. تا پایان دست، ممکن است تا ۵ کارت دیگر در روی میز قرار گیرد. این کارتها رو هستند و همه بازیکنان میتوانند آنها را ببینند و از آنها برای ساختن بهترین دست ممکن خود استفاده کنند. به این کارتها کارتهای مشترک میگویند.
سه کارت مشترک اول به طور همزمان رو میشوند (که به عنوان «فلاپ» شناخته میشود). بعد از رو شدن این سه کارت بازیکنان یک دور شرطبندی میکنند. سپس کارت مشترک چهارم (یا «ترن») روی میز میآید. بعد از اینکه نوبت بازی یک دور چرخید، کارت پنجم (یا «ریور») روی میز قرار میگیرد. در واقع به ازای هر دفعه که کارت رو میشود یک دور شرط بندی انجام میشود.
*هدف بازی پوکر این است که بهترین دست پنج کارتی ممکن را از ۷ کارت موجود (یعنی دو کارت در دست بازیکن و پنج کارت مشترک روی میز) بسازید.
چهار دورِ شرط بندی
اگر یک دست بازی پوکر تا آخر ادامه پیدا کند، چهار مرحله شرط بندی انجام میشود، که بازیکنان میتوانند در طول این چهار مرحله ژتونهایهای خودشان را در پات بگذارند. همچنین بازیکنان میتوانند هر زمانی که خواستند دست از بازی بکشند و کارتهای خود را به اصطلاح فولد کنند.
۱-پیش از فلاپ: اولین دور شرط بندی
اولین دور شرط بندی قبل از رو شدن سه کارت مشترکِ اول (فلاپ) شروع میشود، به این مرحله پیش فلاپ میگویند. در پیش فلاپ بازیکنان تنها بر اساس قدرت دو کارت مخفی در دستشان شرط میبندند.
بازیکنی که در سمت چپ بیگ بلایند قرار دارد، اولین حرکت را انجام میدهد که به این موقعیت او زیر تیغ یا (UTG (Under the Gun گفته میشود، پس از آن بازی در جهت عقربههای ساعت ادامه پیدا میکند.
وقتی نوبت بازی شما رسید چند انتخاب دارید:
-
فولد (Fold)
فولد کردن به این معنی است که شما دیگر نمیخواهید دست خود را بازی کنید، و کارتهای خود را میریزید، و دیگر ادعایی برای ژتونهای پات ندارید، حتی اگر یکی از بلایندها را پرداخت کرده باشید.
-
کال (Call)
کال کردن یعنی میزان شرط را میپذیرید و به میزان بازیکن قبلی ژتون در پات میگذارید. در پیش فلاپ، حداقل شرط ممکن به اندازه یک بیگ بلایند است و اگر بازیکن دیگری مبلغ شرط را افزایش دهد، میتواند بیشتر هم بشود.
-
افزایش (Raise)
رِیز به این معنی است که میخواهید مبلغ شرط فعلی را افزایش دهید. اگر کسی قبل از شما رِیز نکرده باشد، خودتان می توانید رِیز کنید (مبلغ شرط را افزایش دهید).
-
چک (check)
یعنی بدون اینکه ژتونی به پات بدهید، بازی را به نفر بعدی خود واگذار کنید. البته بدیهی است که پیش از فلاپ فقط زمانی میتوانید چک بدهید که در موقعیت بیگ بلایند باشید و کسی قبل از شما افزایش نداده باشد.
دور شرط بندی هنگامی به پایان می رسد که تمام بازیکنان بازی کرده باشند (فولد کرده باشند یا همه به یک اندازه ژتون در پات گذاشته باشند).
۲- فلاپ: دومین دور شرط بندی
بعد از اینکه دور اول شرطبندی تمام شد، سه کارت مشترک اول در وسط میز رو میشوند، که به این مرحله «فلاپ» میگویند.
دور دوم شرطبندی با بازیکن سمت چپِ دیلر آغاز میشود.
اگر کسی شرطبندی نکند، شما میتوانید چک بدهید (یعنی بدون اینکه ژتونی در پات بگذارید، بازی را به نفر بعدی خود واگذار کنید) در غیر این صورت میتوانید مانند پیش فلاپ از گزینههای فولد، کال یا افزایش استفاده کنید.
به طور مشابه بعد از اتمام این دور (یعنی وقتی همه بازیکنان یا فولد کردند و یا به اندازهی یکسان، ژتون در پات گذاشتند)، دور بعد آغاز میشود.
۳-ترن: سومین دور شرط بندی
وقتی همه شرطبندیها در دور دوم انجام شود و حداقل دو بازیکن هنوز در بازی باشند، چهارمین کارت مشترک روی میز قرار میگیرد که به آن ترن میگویند. اولین بازیکن سمت چپ دیلر، بازی را شروع میکند. بازی به همان ترتیبی که بعد از فلاپ بازی انجام شد، پیش میرود.
۴- ریور: چهارمین دورشرط بندی
وقتی شرطبندی دور سوم تمام شد، آخرین کارت مشترک روی میز قرار میگیرد که به ریور معروف است. به این ترتیب آخرین دور شرطبندی آغاز میشود مثل دفعات قبلی اولین نفر از سمت چپ دیلر بازی را شروع میکند.
هر بازیکنی که کارت داشته باشد به مرحلهی نمایش کارتها میرود.
-
رونمایی Showdown
بعد از اینکه آخرین دور شرطبندی کامل شد، هر بازیکن بهترین دست ۵ کارتی ممکن خود را از ۷ کارت موجود (یعنی دو کارت در دست بازیکن و پنج کارت مشترک روی میز) میسازد.
در این مرحله تمام بازیکنان باقی مانده، باید دست خود را رو کنند تا کسی که بهترین دست را دارد مشخص شود، بازیکنی که بهترین دست را با توجه به رتبهبندی دستها در پوکر دارد، برنده پات میشود.
اگر بیش از یک بازیکن یک دست یکسان داشته باشد مبلغ پات بین برندگان بطور مساوی تقسیم میشود.
وقتی دست فعلی تمام شود دکمهی دیلر به جایگاه سمت چپ او منتقل میشود و دست بعدی آغاز میشود.
امتیاز بندی دست های پوکر
در هر دست پوکر، پنج کارت بازی میشود. دستهای پوکر به چند گروه تقسیمبندی میشوند مثل رنگ، استریت یا دو جفت. بازیکنی که بالاترین رتبهی دست پوکر را داشته باشد برنده است، پس در قدم اول باید با ترتیب دستها در پوکر آشنا شوید و رتبه بندی آنها را بدانید. با یاد گرفتن ترتیب دستها در پوکر می توانید بازی خود را با قدرت دستتان تنظیم کنید.
۱٫رویال فلاش (Royal Flush)
دستی که کارتهای آس، شاه، بیبی، سرباز و ۱۰ از یک خال دارد. این ترکیب بهترین و کمیابترین دست در رتبهبندی دستهای پوکر است.
۲٫رنگ و ردیف (Straight Flush)
اگر پنج کارت پشت سر هم از یک خال و از یک رنگ باشد رنگ و ردیف میسازد. مثلا ۳-۴-۵-۶-۷ پیک.
۳٫کاره (Four of a kind)
کاره یا چهارتایی، چهار عدد از یک کارت و از یک رتبه را کاره میگویند. مثلا چهار سرباز.
۴٫فول هاوس (Full house)
فولهاوس یعنی یک ست (سه عدد) از کارتهای هم رتبه بههمراه یک جفت هم رتبهی دیگر. مثلا سه تا بیبی و دو تا ۲
۵٫رنگ (Flush)
به ترکیب پنج کارت از یک خال بدون ترتیب پشت سر هم رنگ میگویند. مثلا شاه، بیبی، نه، شش و سه خشت.
۶٫ردیف (Straight)
پنج کارت پشت سرهم از خالهای متفاوت یک ردیف میسازند. مثلا ۷-۶-۵-۴-۳ با خال متفاوت.
۷٫سه تایی (Three of a kind)
سه کارت همرتبه در یک دست که به آن ست هم گفته میشود. مثلا سه تا آس.
۸٫دو جفت (two pair)
به دو جفت از دو کارت مختلف میگویند. مثلا دوتا ۸ و دو تا سرباز.
۹٫جفت (One pair)
به یک جفت از یک کارت میگوییم. مثلا دو تا بیبی.
۱۰٫کارت بالا (High card)
دستی که بالاترین کارتهای برنده را در ترکیب خود دارد.
نکاتی در مورد بازی پوکر که باید بدانید
-
مجبور نیستید هر دست را بازی کنید, بیشتر فولد کنید.
احتمالا اولین خطایی که پوکربازان تازه وارد می کنند این است که آنها دست های زیادی رو بازی می کنند.وقتی شما پوکر بازی می کنید بدین معناست که می خواهید پوکر بازی کنید پس یعنی ماندن در دست بد هم قسمتی از حرکت است اما بیشتر بازی کردن به معنای برد بیشترنیست.
-
در حالت مستی بازی نکنید.
شب ها زمانیست که شما بیشتر برای تفریح با دوستانتان بازی می کنید تا شرط بندی , اما اگر شما در یک کازینو هستید الکل را فقط نگاه کنید .در حقیقت شما احتمالا بعد از دو شات ریلکس می شوید و ممکن است دوند بازیتان عوض شود یعنی آرام و با شدت کمتری بازی کنید. به یاد داشته باشید که پوکر یک بازی برای زمانیست که شما حواس راسخ دارید.
-
بلوف نزنید, فقط جهت بلوف زدن.
خیلی از پوکربازان تازه کار این رو می دونند که بلاف زدن قسمتی از پوکر هست اما استفاده دقیق از اون رو دقیقا نمی دونن. هیچ قانون خاصی در مورد اینکه در حین بازی چقدر میشه بلوف زد رو نداریم. اما بیشتر بازیکنان احساس نمی کنند برنده شدند مگر اینکه آنها سعی کرده اند یک بلوف زده باشند.
-
هرگز در یک دست بازی نمانید فقط بخاطر اینکه در آن هستید.
یکی دیگر از اشتباهاتی که تازه کارها می کنند این است که فکر می کنند وقتی مبلغی رو از اول تو بازی گذاشتند پس مجبورن تو بازی بمونند. به یاد داشته باشید که شما بازی رو برنده نمی شوید , فقز با پول ریختن در آن. شاید در بعضی موارد اینطور باشه ولی اگر مطمن هستید که شانسی ندارید پس شما باید فولد کنید درجا و دیگر به پولتان فکر نکنید چون با ادامه دادن بازی اون پول برنخواهد گشت.
-
هنگامیکه ناراحت , عصبانی یا بطور کلی در حالت بدی هستید بازی نکنید.
بازی احساسی منطقی نیست و شما بهترین بازی رو انجام نمیدید .اگر هنگام بازی , یک بازی بزرگ رد از دست دادید و احساس کردید که در سر پایینی هستید , بلند شوید و یک استراحت کوچک به خودتان بدهید . دیگر بازیکنان ممکن است احساس شما رو متوجه شوند و ار آن بر علیه تان استفاده کنند.
-
به کارتهای روی میز کاملا توجه داشته باشید.
هنگامیکه شما برای اولین بار پوکر بازی می کنید باید نحوه بازی خود را بدانید و اینکه دستتان چطور است. ولی اینکه روی میز چه میگذره بسیار مهم است.مطمئن باشید که تمامی قوانین بازی رو میدونید تا از کارت ها بهترین بازی را انتخاب کنید.
-
دیگر بازیکنان را زیر نظر داشته باشید.
همانطور که بازی می کنید یکی از بهترین چیزهایی که می توانید انجام دهید این است که مخالفان خود را خوب بنگرید حتی زمانیکه در دست نیستید. اگر می دانید که یک بازیکن همیشه در یک موقیت خاص بالا می رود و یکی دیگر چه موقع از بلوف استفاده می کند , شما میتوانید از این اطلاعات برای کمک به تصمیم گیری در مورد بازی با آنها استفاده کنید.
-
در حد خیلی بالا بازی نکنید.
دلایل بسیار زیادی وجود دارد که مردم حرکت می کنند رو به بازیهای حد بالاتر نسبت به بازیهای قبلیشان , مثل اینکه آنها همیشه در یک حد پایینی برنده شدند و یا تحت تاثیر قراردادن دیگران و یا طمع برای پول بیشتر اما باید اندازه مهارت خود را در نظر داشته باشید و سرمایه خود را. پس اگر یک شب برد خوب داشتید در برابر بازی با پول بیشتر مقاومت کنید.
-
پوکرفیس باشید.
نگذارید که رقیبان از چهره شما متوجه دستتان شوند یعنی اگر دستتان چه خوب و چه بد بود عکس العمل نشان ندهید چون بازی خود را لو می دهید و مسلما حواس رقیبان کاملا به حرکات شماست.