تبلیغات

چگونه در پوکر فکر حریف را بخوانیم؟

بازیکنانی که تازه مشغول پوکر نامحدود هولدم شده اند، گاهی اوقات زیادی به Poker Tells اهمیت می دهد. در فارسی به آن نشانه می گویند و اشاره به رفتارهای فیزیکی یا صحبت های لفظی رقیب دارد که به نوعی در خصوص قدرت دستی که در اختیار دارد، ارائه اطلاعات می کنند.
در بازی های پوکر حضوری، خصوصا در محدودیت های پایین، بعید نیست بازیکنان بدون این که قصدی داشته باشند، از طریق رفتارهایشان، برخی اطلاعات را لو دهند. همچنین بازیکنان ممکن است به قصد فریب رقبا، رفتارهای خاصی کنند یا حرف های مختلفی بزنند و نیت شان را برای بقیه که نگاه تیزبین تری دارند، برملا کنند.
بازیکنان مبتدی معمولا نگرانی کمتری برای رمزگشایی رفتار دیگران دارند و با پایین آوردن نشانه های خودشان، بیشتر روی بهبود سایر استراتژی هایشان تمرکز می کنند.
در واقع وقتی در ادامه از 5 نشانه در پوکر صحبت می کنیم، قبل از اینکه به دیگران نگاه کنید، بهتر است این موارد را در رفتار خودتان بررسی کنید. در مورد اینکه پشت میز چه رفتاری دارید، فکر کنید و ببینید بقیه می توانند شما را از نشانه هایتان رمزگشایی کنند یا نه؟ بعد از اینکه خیال تان راحت شد چیزی را با رفتارتان لو نمی دهید، باید به بقیه نگاه کنید و ببینید چه می کنند.

1- تماس چشمی یا دزدیدن نگاه

معمولا بازیکنانی که در جریان یک دست، مسقتیم به چشمان تان نگاه می کنند، می خواهند قدرت شان را به رخ بکشند. داشتن دست خوب باعث می شود بازیکنان راحت تر باشند و در این شرایط، همه تمایل بیشتری به تماس چشمی دارند.
بازیکنانی که بلوف می زنند یا ضعیف تر هستند اما وضعیت بی قرارتری دارند و نمی توانند مستقیم در چشمان تان نگاه کنند. مساله بارز اینجا این است که چنین بازیکنان، ضعف نسبی دارند. اگر اخیرا بلوف زده باشند، تا حد امکان از تماس چشمی، اجتناب می کنند. بعضی بازیکنان هم هستند که در هر شرایطی مستقیم به شما زل می زنند یا تمام مدت نگاه شان به چیپ هایشان یا کارت های عمومی است. برای چنین بازیکنانی، نمی توانید روی مساله تماس چشمی حساب کنید و از این رو، باید قبلا ویژگی ها و شخصیت های رقبا را هم مدنظر قرار دهید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  استراتژی هایی که سبب میشوند شما برنده شرط بندی باشید

2- سریع بازی کردن یا زیادی وقت تلف کردن

گاهی اوقات بازیکنانی که در نشانه ندادن بسیار قوی هستند، تنها با تغییر مدت زمانی که طول می کشد بازی کنند، اطلاعات لو می دهند. این نشانه پوکر براساس شرایط و تصمیمی که بازیکن می گیرد، متفاوت عمل می کند.
بازیکنانی که زمانی زیادی قبل از چک صرف می کنند، معمولا در انتخاب شرط یا چک، در تردید هستند. این به معنای آن است که آنها چیزی دارند که می تواند شامل دستی متوسط یا حتی قوی شود و به شبه بلوف فکر می کنند. با این حال، کسانی که زود چک می کنند، معمولا دست ضعیفی دارند. کال کردن سریع دست ها هم نسبتا نشانه ضعف است.

بازیکنانی که بلافاصله بعد از فلاپ، کال می کنند، معمولا جفت های متوسط یا پایین دارند که با آنها نمی خواهند پات را بزرگ تر کنند.
از طرف دیگر، صرف زمان بیشتر برای تصمیم گیری، نشانه مبهمی به شمار می رود و این بازیکنان هم احتمالا دست متوسطی دارند و قبلا هم این موضوع را حدس زده اید، چون به جای افزایش، کال کرده اند.
در نهایت اینکه، بازیکنانی که سریع شرط می بندند، معمولا دست ضعیفی دارند و از نظرشان، تصمیم سریع می تواند ترسناک بوده و منجر به فولد کردن بقیه شود. بازیکنانی که قبل از شرط، زمان زیادی صرف می کنند، معمولا دست قوی تری دارند، چون باید فکر کنند چطور باید شرط ببندند که براشان مفید باشد.

3- رفتار با چیپ ها یا کارت ها

موقع بازی به دست های رقیب نگاه کنید. این نکته ساده روی این تمرکز می کند که رقیب با چیپ ها یا کارت هایش، چه می کند. گاهی اوقات می بینید دستان بازیکنان مبتدی در تماس با کارت ها یا چیپ ها، می لرزد. برای خیلی از آدم ها، این نشانه اضطراب است و خب ادا در آوردن در این باره تقریبا غیرممکن است. خیلی اوقات، بازیکن جدیدی که وارد پات بزرگ می شود و دستانش می لرزد، دستی قوی در اختیار دارد، ولی این همیشه هم درست نیست، چون بعضی ها همیشه مضطربند و این شامل پوکر هم می شود.
این مورد در خصوص رفتار با چیپ ها هم می شود. بازیکنانی با دستان قوی، قبل از اقدام شان که به معنای شرط است، چیپ ها را خیلی خوب در دست می گیرند. در مقابل، بازیکنان با دست های ضعیف تر، دست به استکشان نمی زنند.
گاهی اوقات هم با بازیکنانی مواجه می شوید که برخلاف اصل بالا رفتار می کنند و در موقعیت های پس فلاپ، چیپ هایشان را محکم در دست می گیرند و نشان می دهند می خواهند شرط ببندند، ولی فقط برای ترساندن شما از کال کردن چنین کاری می کنند، چون در واقع دست ضعیفی دارند. در پیش فلاپ، خیلی از بازیکنان قبل از رسیدن نوبتشان، با بالا نگه داشتن کارت هایشان به جای قرار دادن شان روی میز، طوری رفتار می کنند که انگار می خواهند فولد کنند. گاهی اوقات، این کار را کاملا واضح انجام می دهند و به محض رسیدن نوبت شان، آماده ریختن دست هستند. نکته کلیدی همچنان تمرکز روی الگوی رفتاری نفرات و تعیین ویژگی های رفتاری شان براساس آن است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  استراتژی عالی گلزنی هردو تیم ( BTTS Tips | Both teams to Score )

4- سطح دقت و هوشیاری در بازی

در دوره تلفن های هوشمند و تبلت ها، خیلی از بازیکنان با آوردن این دستگاه ها به کنار میز، باعث حواس پرتیشان را فراهم می کنند. مخصوصا در پیش فلاپ و شرایطی که همه عملا در بازی هستند، می توانید سری بچرخانید و سطح علاقه ای که بازیکنان برای بازی کردن نشان می دهند را ارزیابی کنید.
وقتی رقبا شروع به بالاپایین کردن اینستاگرام یا توئیتر می کنند، می توانید حدس بزنید علاقه شان به این شبکه های اجتماعی در آن لحظه، بیشتر از دستی است که در اختیار دارند. همانند بازیکنانی که کارت هایشان را بالا نگه می دارند، این بازیکنان هم احتمالا علاقه ای به ادامه بازی نداشته باشند.
حتی در موقعیت های پس فلاپ هم برخی ممکن است کم علاقگیشان به تمرکز روی اتفاقات میز را با نگاه کردن به بازی های میزهای اطراف یا گپ زدن با پیش خدمت، نشان دهند. در حالی که ارزیابی سطح دقت و هوشیاری بازیکن به یک دست نمی تواند لزوما قدرت دست او را نشان دهد، ولی می تواند نشانه ای از سطح مهارت بازیکن مورد نظر را برایتان رو کند. وقتی بازیکنی اهمیتی به اتفاقات میز نمی دهد، در واقع تمام اطلاعاتی که شما دارید کسب می کنید را نادیده می گیرد. اگر می خواهید نشانه های پوکر و پوکربازها را بشناسید، مسلما صرف وقت روی گوشی تان نمی تواند هیچ کمکی در این باره بکند. بازیکنان بی توجه معمولا مورد هدف بازیکنان باتجربه قرار می گیرند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مهمترین دلایل برای شرکت در لاتاری و شرطبندی

5- صحبت حین بازی

صحبت حین بازی می تواند شامل نشانه های بسیاری بشود و حتی کتاب هایی هم در مورد آن نوشته شده است، ولی اینجا تنها در خصوص 3 نکته کوتاه در خصوص صحبت حین بازی اشاره می کنیم.

  • اول اینکه، بازیکنی که حین بازی صحبت می کند، نشان می دهد چقدر آرام و راحت است که می تواند به معنای داشتن دست قوی از سوی او تعبیر شود. اگر هم آن بازیکن معمولا کم حرف باشد، با احتمال بیشتری می توان چنین تعبیری کرد. با این حال، این استراتژی هم می تواند برای فریب استفاده شود؛ جایی که بازیکن با دست ضعیف شروع به حرافی کند تا وانمود کند دست قوی دارد.
  • دوم اینکه، بازیکنان ممکن است صحبت هایی بکنند که دقیقا با دستی که دارند در تضاد است. مثلا بازیکن ممکن است نفس عمیقی بکشد و بگوید: «خب، فکر می کنم باید این دست را بازی کنم.» یا چنین جملات مشابهی و بعد اقدام به کال یا شرط کند. اینجا هم بازیکن در شرایطی که قوی است، می خواهد وانمود کند دست ضعیف دارد.
  • و در نهایت اینکه، یادتان باشد وقتی بازیکنان به طور خاص در مورد دست هایشان صحبت می کنند، خیلی بیشتر از اینکه دروغ بگویند، حقیقت را بر زبان می آورند. البته همیشه هم این طور نیست و بعضی بازیکنان آنقدر مجرب اند که از این راه هم ممکن است فریب تان دهند، ولی خیلی ها مشکلی با بیان حقیقت ندارند. پس وقتی کسی در مورد دستش حرف می زند، به دقت گوش کنید.

تبلیغاتcanonbet