تبلیغات

بایدها و نبایدها در تعیین اعداد 1تا 6 در لاتاری

آیا شما یکی از ده هزار نفری هستید که با شماره های ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ در لاتاری شرکت می‌کنند؟
در هر لاتاری ده هزار نفر با شماره ‌های فوق وارد بازی می شوند. ممکن است در مقایسه با میلیون ها نفری که چنین اعدادی را انتخاب نمی کنند تعداد کمی به نظر برسند اما تصور کنید که این اعداد برنده شوند.
واقعیت: شماره های ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ تاکنون برنده نشده‌اند.
واقعیت: میلیون ها نفر هر هفته در لاتاری شرکت می کنند.
واقعیت: مطابق گزارش نشریه گاردین، حدود ۱۰،۰۰۰ بازیکن در هر قرعه کشی با شماره های ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ شرکت می کنند.
واقعیت: در صورت برنده شدن ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ در یک قرعه کشی، حدود ۱۰،۰۰۰ بازیکن جایزه جکپات را به اشتراک می گذارند.
آیا شما جزء ۱۰ هزار نفری هستید که با این اعداد در لاتاری شرکت می کنند؟
در این مطلب به جنبه های مثبت و منفی شرکت در لاتاری با اعداد از ۱ تا ۶ نگاهی می اندازیم.

چرا باید با شماره های ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ شرکت کنید

احتمال برنده شدن یك ترکیب خاص به اندازه هر ترکیب دیگری است. در یک لاتاری که باید ۶ عدد از بین ۴۹ شماره انتخاب کنید ۱۳،۹۸۳،۸۱۶ (حدود ۱۴ میلیون) ترکیب احتمالی وجود دارد و ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ فقط یکی از آنهاست. به همین دلیل است که ده هزار نفر معتقدند دیر یا زود، این ترکیب از قرعه خارج خواهد شد.
ذهن انسان تمایل دارد در هر آنچه می بینیم الگوهایی تشخیص دهد. از ترکیب ۲ ۷ ۱۸ ۲۶ ۳۲ ۴۱ به عنوان نمونه استفاده کنید. در حال حاضر شما به احتمال زیاد فکر می کنید که کمتر احتمال دارد در یک قرعه کشی اعداد ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ برنده شوند. چرا که ما بیش از ترکیب های متوالی، به دنبال ترکیب های تصادفی هستیم.
اما در حقیقت، شماره های ۲ ۷ ۱۸ ۲۶ ۳۲ ۴۱ ممکن است تا کنون هرگز برنده نشده باشند و در آینده هم هرگز انتخاب نشوند.
البته دانستن اینکه شماره های ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ احتمال بردی دقیقاً معادل سایر ترکیب‌ ها دارند احتمال برنده شدن این ترکیب در آینده را تضمین نمی کند. برخی از بازیکنان تصادفی بودن لاتاری را به دلیل ترکیب هایی که بیش از یک بار برنده شده اند زیر سوال می برند. بعلاوه برخی از اعداد لاتاری در قرعه کشی بیشتر از سایر اعداد ظاهر می شوند در حالی که برخی دیگر کمتر برنده می شوند.
اگرچه توجه به این اعداد گرم و سرد یا ترکیبات مشابه فقط در نتیجه تجزیه و تحلیل آماری اعداد لاتاری به دست می آید، با این حال افراد متوجه این تکرارها شده اند زیرا همۀ ما ناامیدانه در تلاش هستیم تا برنده شویم. بنابراین همگی به دنبال الگوها یا سرنخ های پنهانی می گردیم که می تواند ما را به انتخاب ترکیب برنده بعدی برساند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  شرط هندیکپ چیست؟

چرا نباید از این ترکیب اعداد لاتاری استفاده کرد

نزدیکترین اعداد برنده متوالی که تاکنون برنده شده اند ۱ ۲ ۳ ۴ ۱۳ ۴۸ بوده اند. این اتفاق در ۸ جولای ۱۹۹۲ و در لاتاری ۶/۴۹ کانادا رخ داده است.
این که آیا ترکیب ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ در نهایت برنده لاتاری خواهد شد یا نه همواره می تواند به یک بحث آتشین تبدیل شود. با این وجود یک دلیل خوب وجود دارد که چرا نباید از این شماره ها استفاده کنید.
در هر قرعه کشی ۱۰،۰۰۰ نفر با این اعداد شرکت می کنند. ممکن است در مقایسه با میلیون ها نفری که اعداد لاتاری دیگری انتخاب می کنند ناچیز به نظر برسد. اما تصور کنید که این اعداد برنده شوند. به عنوان مثال بالاترین جکپات مگامیلیونز ایالات متحده تا این تاریخ ۶۵۶ میلیون دلار بوده است. اگر شماره های لاتاری ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ در این قرعه کشی برنده می‌شدند ۱۰،۰۰۰ بازیکن برنده، جکپات را به اشتراک می گذاشتند.
یعنی این ۱۰،۰۰۰ نفر هرکدام با ۶۵۶۰۰ دلار به خانه بر می‌ گشتند. البته این رقم بهتر از این است که هیچ چیزی بدست نیاورید اما اگر مبلغ جکپات کوچکتر باشد مثلا ۱ میلیون دلار، چه اتفاقی می‌افتد؟
این ده هزار نفر هرکدام ۱۰۰ دلار آمریکا می گیرند.
بهترین مزیت لاتاری پرداخت های کلان است. انتخاب ترکیب های محبوب می تواند شانس شما را برای بردن یک جکپات کلان کاهش دهد. دکتر کاکس Dr Cox، که متخصص الگوریتم است بهترین راهکار را ارائه کرده است: «هیچ روش علمی برای پیش بینی شماره های برنده وجود ندارد اما انتخاب مجموعه های غیرمعمول در دراز مدت بازدهی را افزایش می دهد».

▬ این مطلب را هم بخوانید:  لاتاری فرانسه : آشنایی با یکی از اولین لاتاری‌های جهان

چگونه عاقلانه بازی کنیم

به عبارت ساده تر اگر می خواهید برنده یک جکپات بزرگ شوید بایستی هوشمندانه بازی کنید. برای برد در لاتاری روی اعداد ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ حساب نکنید. استراتژی خود را بازخوانی کنید.