تبلیغات

 

طریقه بازی تیمی در پوکر

پوکر بیشتر از هر چیزی، یک بازی انفرادی است که بازیکنان به صورت تکی مقابل هم قرار می گیرند و برخلاف بازی های دیگری مثل حکم، شلم و غیره، هر بازیکن تنها برای خودش بازی می کند. با این حال، این مساله باعث نشده برخی ها بپرسند آیا می توان تگزاس هولدم را به صورت تیمی هم بازی کرد؟ جواب اینکه راه هایی برای این کار وجود دارد و در این یادداشت قصد داریم در موردشان صحبت کنیم.

چطور تیمی پوکر بازی کنیم؟

طی سال ها، روش های مختلفی برای بازی تیمی پوکر ابداع و معرفی شده که بعضی هایشان رواج بیشتری پیدا کرده است. تا الان بهترین روش معرفی شده تگ تیم (Tag Team) بوده است که با معرفی دوباره آن در مسابقات جهانی سال 2016، شهرت فزاینده ای پیدا کرد. البته این اولین بار حضور این ورژن از پوکر در مسابقات جهانی نبود و بین سال های 1979 تا 1983، فرمت میکس دبل پوکر با حضور یک زن و یک مرد در هر تیم انجام می شد.

فرمت تگ تیم به شکل های متفاوتی می تواند اجرا شود، ولی ایده کلی در تمام آنها یکی است. هیچ کدام از قوانین بازی تغییر نمی کند. در این فرمت، به جای اینکه در تمام طول مسابقات، یکی روی صندلی بنشیند و با چیپ هایش وارد بازی شود، دیگر بازیکنان می تواند جایگزین شده و برای تیم بازی کنند. از این حیث، جایگزینی در پوکر می تواند شبیه جایگزینی نفرات در کشتی کج باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  زندگینامه پوکربازان مشهور : پاگی پیرسون , سیگار همیشه برلب

در ورژن مورد استفاده در بازی های جهانی، هر بازیکن حداقل باید یک دور کامل (Full Orbit) بازی کند. تیم ها می توانند 2، 3 یا 4 بازیکن داشته باشند، ولی فارغ از تعداد بازیکنان، هر بازیکن قبل از جایگزینی باید راند کامل شرط ها را بازی کند وگرنه تیم از مسابقات حذف می شود.

همچنین بازیکنان می توانند بین دست ها هم جابجا شوند، ولی در حین دست ها، نه! به این معنا که اگر بازیکن به فلاپ رسید ولی نتوانست تصمیم بگیرد چه کار کند، نمی تواند خارج شود و کس دیگری دست را به جایش تمام کند. جابجایی بازیکنان تنها زمانی که یک دست تمام شده و دست دیگری آغاز می شود، مجاز است. ورژن های مختلف تگ تیم، قوانین مختلفی را هم معرفی کرده اند که شامل محدودیت در تعداد تعویض ها، حداقل زمان بازی (مثل یک دست، یک دور، نیم ساعت) برای یک بازیکن قبل از جانشینی و غیره است.

دیگر ورژن های پوکر تیمی

ورژن های دیگری هم از پوکر تیمی در بازی های تورنمنتی و نقدی، امتحان شده است. یکی از این ها شامل ورژنی است که اجازه می دهد 2 نفر از بازیکنان همزمان کنار هم بازی کنند. چطور کارت ها در چنین فرمتی، پخش می شود؟

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بلک جک یا باکارات : احتمال برد کدام بازی بیشتر است؟

در واقع، بازیکنان یک تیم، به نوبت در هر کدام از خیابان های پوکر بازی می کنند. مثلا یکی ممکن است پیش فلاپ را بازی کند و دیگری فلاپ را بازی می کند. اگر بازی به ترن رسید، اولی دوباره بازی می کند و اگر کارت ریور هم رو شد، دومی جای او را می گیرد.

این ورژن از پوکر در عمل، موقعیت های جالبی خلق کرد؛ مخصوصا زمانی که شیوه بازی 2 نفر از هم متفاوت بود. خیلی از اوقات نفرات تصمیم هایی می گیرند تا در راند بعدی، از آن استفاده کنند. مثلا در هولدم بازیکنی ممکن است پات را بزرگ تر کند تا در فلاپ، شرط ادامه پیاده کند یا در ترن، بلوف بزند. از این رو، ایده آن بازیکن کاملا برایش واضح و آماده اجرا بود. با این حال، هم تیمی اش بعد از جایگزینی شاید از برنامه یارش خبر نداشته باشد.

اگر این ورژن از پوکر را در خانه انجام می دهید، می توانید قانونی تعیین کنید تا دو نفر بتوانند باهم مشورت هم داشته باشند؛ هر چند چنین قانونی، طبیعت جایگزینی نفرات را برهم می زند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  هر آنچه که در مورد سایت های شرط بندی با درگاه مستقیم باید بدانیم

ورژن های دیگری از پوکر تیمی هم وجود دارد که در یکی از نمونه ها مثلا بازیکنان به صورت انفرادی بازی می کنند، ولی نتیجه عملکردشان به صورت مجموع مورد بررسی قرار می گیرد. همان طور که قابل حدس است، این فرمت ممکن است چالش هایی را هم به همراه داشته باشد. مثلا ممکن است در مراحل پایانی تورنمنت، چند نفر از یک تیم همچنان در مسابقات حاضر باشند. البته چنین تورنمنت هایی قوانینی هم در این باره تصویب کرده اند؛ از آن جمله این که هم تیمی ها نمی توانند نسبت به هم ملاطفت نشان داده یا به اصطلاح نرم بازی کنند.

نتیجه گیری

همان طور که دیدید، هیچ کدام از روش های بالا سبب نمی شود قوانین پوکر دستخوش تغییر شود. تمام جوانب بازی ثابت می ماند و تنها فاکتور نفرات اضافه به آن افزوده می شود که همگی همانند تیم های ورزشی، در راه رسیدن به یک هدف تلاش می کنند.