تبلیغات

 

ده عملی که پس از پیروزی در لاتاری باید انجام داد

کارولین هاپمن سخنگوی لاتاری نیویورک گفت: اولین قدم احتیاطی که هر کسی که این بیلیت ها رو می خره این هست که باید بلافاصله بعد  از برنده شدن تو لاتاری باید پشتش رو امضا کنید و این کار شما شناسنامه و هویتی به بیلیتتون میدید و وقتی که جایزه رو بردید به راحتی می تونید داشته باشیدش! ممکن هزار تا اتفاق واسه اون بیلیت بیوفته و یا شاید گمش کنید و شانس تون اون بیلیت هم برنده بشه و این جوری همه چیز رو به راحتی از دست خواهید داد!

امروز تو این مقاله ما چند روش رو می خوایم بهتون یاد بدیم که از خطرات احتمالی جلوگیری کنه و اگر شما روزی برنده خوش شانس لاتاری شدید مشکلی براتون پیش نیاد و ما رو هم دعا کنید:

1. پنهون کردن هویت تون بعد از برنده شدن

اگر قوانین ایالتی اجازه میده که شما بعد از برنده شدن بتونید ناشناس بمونید، حتما این کار رو بکنید! این یک حقیقت هست که وقتی کسی متوجه میشه که به طور ناگهانی ثروتمند شدید ، با درخواست کمک های مالی از همه افراد از خیریه گرفته تا دوستان و نزدیکان دور و نزدیک مواجه می شید و شما رو قطعا کلافه خواهند کرد، بهترین کار اینه که شما قوانین ایالتی رو بررسی کنید تا ببینید که آیا با ناشناس موندن می تونید هویت خودتون رو پنهون کنید یا نه!

این قوانین کلا تو همه ایالت ها متفاوت هست. به عنوان مثال تو نیویورک اسم برنده ها باید به صورت عمومی اعلام بشه ولی مثلا اگر تو کارولینای جنوبی زندگی می کنید، می تونید هویتتون رو مخفی کنید و بدون هیچ دردسری جایزتون رو دریافت کنید. بسته به جایی که شما بلیط رو ازش خریداری می کنید، برندگان جوایز بین 180 روز تا یک سال از تاریخی که اسمشون در اومده می تونن برای دریافت جایزشون برن و اونو بگیرن در غیر این صورت دولت می تونه اون مبلغ رو ضبط کنه!

2. قبل از گرفتن پولی که برنده شدید، از یک مشاور حرفه ای مالیاتی کمک بگیرید.

شما می تونید بین گرفتن جایزه همه به طور همزمان یا پرداخت اون به 30 اقساط بیش از 29 سال در قالب سالیانه رو انتخاب کنید. مثلا شما  با پرداخت مبلغ یکباره، باید کل مبلغ مالیات رو یک جا بپردازید. ولی تو مورد سالیانه، فقط هنگام دریافت پرداخت مالیات رو باید پرداخت کنید. افرادی که تو کنترل هزینه های خودشون مشکل دارن ممکنه که بخوان اون مبلغ رو به صورت اقساطی بگیرن و مالیات رو هم خورد خورد پرداخت کنن!

▬ این مطلب را هم بخوانید:  روانشناسی عدد6؛ و راز های نهفته این عدد

مسئله ی دیگه ای که باید در نظر بگیرید این هست که آیا گرفتن مبلغ سالیانه، اگر مشکلی برای شما پیش اومد و اگر خدای نکرده از دنیا برید ایا خانوادتون می تونه اون مبلغ رو دریافت کنه؟ تو چنین شرایطی مردم معمولاً برای پوشش صورتحساب مالیات بر املاک ، بیمه ی عمر می خرن و این جوری مشکلی براشون پیش نخواهد اومد.

شما 60 روز از زمان گرفتن جایزه لاتاریتون برای درنظر گرفتن جوانب مثبت و منفی وقت دارید و تو این مدت می تونید از مشاوران بخواید که به شما کمک کنن تا تصمیم بگیرید کدوم نوع پرداخت برای شما مناسب تر هست.

3. از تغییرات ناگهانی سبک زندگی تون خودداری کنید

برای شش ماه اول بعد از برنده شدن تو لاتاری، بهتره هیچ کاری جدی انجام ندید، کارایی مثل ترک کردن کارتون، خرید خونه های انچنانی ، تجارت یا یه یک ماشین لوکس! درسته شما دوست دارید با اون پول لذت ببرید و یه زندگی بی نظیر داشته باشید ولی اگر همون اول این کارها رو نکنید خیلی بهتره!

خریدها رو شما بعدا هم می تونید داشته باشید، اگر شما تصمیم به پنهون کردن هویتتون بکنید وقتی بخواین این تغییرات اساسی رو تو زندگی تون داشته باشید، خوب هر کسی می تونه به شما شک کنه و همه چیز رو خراب کنه!

4. تمام بدهی های خودتون رو پرداخت کنید.

بهترین کاری که شما وقتی پولی دستتون اومد، چه اون پول پولی باشه که تو لاتاری به دست آوردید و یا پولی باشه که براش زحمت کشیدید، این هست که شما هر چی بدهی دارید رو همش رو تسویه کتید و اینو بدونید که هیچ سرمایه گذاری بهتر از پرداخت بدهی ها نیست. خواه بدهی کارت اعتباری باشد یا وام ، نرخ بازده شما با نرخ سود وام برابر هست و شما این جوری سود کمتری رو می تونید پرداخت کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی و فهرست کافه بازی های ایران

5. از تیمی از مشاوران حقوقی و مالی کمک بگیرید.

این خیلی مهمه که شما از یه گروهی  از وکیل ، حسابدار و مشاور سرمایه گذاری بعد از به دست آوردن همچین پول بزرگی استفاده کنید و ازشون بخواید که با شما همکاری کنن.

قبل از بحث کردن در مورد وضعیت خودتون با هر مشاوری با دقت مشورت کنید و  سوابق کاری اون مشاور رو از هر لحاظ بررسی کنید و برای وکلا و نمایندگان بیمه ، ببینید که آیا شکایاتی در مراجع انضباطی دولتی نسبت بهشون مطرح شده یا خیر.

اگر تو یه جامعه کوچیک زندگی می کنید و نمی خواید که وکلای اونجا شما رو بشناسند، تو نزدیکترین شهر بزرگ به دنبال یک متخصص باشید و کارتون رو به اونا بسپرید، در واقع تیمی که شما جمع کردید به عنوان هیئت مدیره شما عمل خواهن کرد و شما می تونید با داشتن یک مشاور تنها هزینه ، یک برنامه مالی بلند مدت رو جمع کرده و اون رو توسط گروه برای اظهار نظر اجرا کنید.

6. با احتیاط سرمایه گذاری کنید.

بهترین کار بعد از اینکه همه جوانب رو در نظر گرفتید این هست که پولتون رو تو سرمایه گذاری های کوتاه مدت ایمن قرار بدید و حتی برای شش ماه اول حتی بهش دست هم نزنید. سپس از مشاوران خودتون بخواید که یک سرمایه گذاری تقسیم شده نصفه و نیم بین سهام (مانند سهام) و درآمد ثابت (مانند اوراق) داشته باشید. برای سرمایه گذاری هایی که نمی فهمید و یا هیچی درموردش نمی دونید بهتره که هیچ کاری درموردش نکنید!

7. تو یه لول زندگی کنید.

اگر شما به داشتن پول زیادی عادت نداشته باشید، ممکنه که یه سری کارهایی رو انجام بدید که بعدها براتون مشکل ساز بشه و برای حفظ  پولتون یکی از بهترین کارهایی که می تونید انجام بدید این هست که مقدماتی رو اتخاذ کنید و پول ها رو خیلی بی حساب و کتاب خرج نکنید. وقتی که شما اون پول رو خیلی حساب نشده خرج می کنید و به عواقبش اصلا فکر نمی کنید اون پول ناخوداگاه از بین میره و وقتی که به خودتون میاین، متوجه میشید که کلا پول از دست رفته و هیچی ازش براتون باقی نمونده.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آماریو اسلیم: پوکر باز حرفه ای که نویسنده هم بود

8. برای حفظ از دارایی هاتون یه قدم درست بردارید.

افرادی که پول زیادی رو یک دفعه به دست میارن ، باید در برابر از دست دادن دارایی هاشون خیلی محتاط عمکل کنن و مواظب طلبکاران باشن، که این طلبکاران ممکنه شامل همسران ناراضی و همسران سابق گرفته تا افرادی که علیه شما دعوی قضایی دارن و اگر مردم فکر کنند که شما کلی پول نقد تو حسابتون دارید، ممکنه که خیلی بی دلیل به دنبال شکایت کردن از شما باشن.

9. هدایای خیریه رو برنامه ریزی کنید.

یکی از قشنگ ترین کارهایی که شما می تونید انجام بدید این هست که از درآمدهای اضافی از جایزه لاتاری (یا پرداخت های سالانه در صورت استفاده) با کسر مبلغی برای کارهای خیریه یه قدم درست و حسابی بردارید.

شما با این کار بهترین کمک رو به افرادی که واقعا نیازمند هستن رو می کنید

10. برنامه مالیاتی اون ایالتی که توش هستید رو مرور کنید.

اگر شما هم به صورت کاملا ناگهانی ثروتمند شدید، این ممکن هست که اولین بار باشه که برای برنامه ریزی برای مالیات بر املاک نیاز داشته باشید. قانون مالیات 2012 انعطاف پذیری بیشتری نسبت به گذشته ارائه داده مثلا از سال 2016 ، هر شخص که 5،45 میلیون دلار محدودیت نقل و انتقالات عاری از مالیات رو داره، که می تونه در طول زندگی، هنگام مرگ یا برخی از ترکیب های این دو مورد اعمال بشه. بنابراین اگر می خواید برخی از دارایایی های بزرگ خودتون رو با خانواده و دوستاتون به اشتراک بگذارید، این زمان ایده آل برای انجام این کار هست.