تبلیغات

40 سال به روایت آمار – ایران قبل و بعد از انقلاب

برای پیشرفت و موفقیت در هر زمینه ای مخصوصا اقتصادی و نوآوری باید تمامی فعالان این حوزه ها به دقیق ترین و جامع ترین آمارها و اون هم از منابع معتبر که متاسفانه در ایران در داخل کشور وجود نداره دسترسی داشته باشند. امروز برای روشن شدن وضعیت جقیقی ایران در 6 فاکتور مهم توسعه کلان که آمارش توسط یکی از برترین موسسات انالیز و تحقیقاتی کشورها و شرکت ها با نام موسسه statista رو بررسی میکنیم.

این موسسه که دفتر مرکزیش در آلمان هست در چهل سالگی انقلاب ایران 6 فاکتور مهم رو مورد بررسی قرار داده و با نمودار بصورت واضح می زان پیشرفت و یا پس رفت این عوامل رو نشون داده.

من خودم با دیدن این آمار مقداری شوکه شدم اما با دقت پیشتر وقتی بررسی کردم دیدم تقریبا به واقعیت نزدیک هست اگر پرده های تبلیغات فریبکارانه رو کنار بزنیم و تخصصی بررسی کنیم .

سایت statista با استفاده از آمارهای جهانی، ۶ فاکتور اقتصادی و اجتماعی را در ایران بین سالهای ۱۹۷۷ تا ۲۰۱۷ مقایسه کرده.

  • براساس آمار، #ایران در تمام موارد زیر پیشرفت چشم گیری داشته است.
    – تولید ناخالص ملی
    – نرخ تورم
    – درصد افراد باسواد
    – درصد جمعیت زیر خط فقر
    – نرخ مرگ و میر نوزاد
    – نرخ امید به زندگی
▬ این مطلب را هم بخوانید:  7 باور غلط و اشتباه بزرگ در سرمایه گذاری که نمیدانید

طبق بالا پایین ایران در این 40 سال با رشد در این 6 فاکتور گام هایی به جلو برداشته و جالب هست که بدونیم تقریبا در این مدت سرعت میانگین پیشرفت جهانی هم تقریبا در این 6 فاکتور مخصوصا نرخ مرگ و میر نوزادان بسیار بالا بوده که عواملی مثل بالارفتن سطج بهداشت و زیاد شدن مراکز و درمان های بهداشتی بصورت مستقیم درش دخیل هستن .