تبلیغات

 

جوایز مطالبه نشده لاتاری چه سرگذشتی خواهند داشت؟

 

 

 

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای جوایز مطالبه نشده لاتاری چه اتفاقی می‌افتد؟ آمار نشان می‎دهد که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد جوایز از سوی برندگان مطالبه نمی‌شوند.

معمولاً این جوایز بقدری ناچیز هستند که بازیکنان به آنها اهمیت نمی‌دهند اما در موارد دیگر برندگان هرگز متوجه نمی‎شوند که برنده شده‌اند، همچنین گاهی اتفاق افتاده که فرد برنده بلیط بخت آزمایی را گم کرده است و در نتیجه نتوانسته مدعی دریافت جایزه باشد. در این مطلب به  چند نمونه معروف از جوایز مطالبه نشده لاتاری می پردازیم.

لیست جوایزی در لاتاری که تا کنون مطالبه نشده اند!

  • پرونده یک شهروند ناشناس انگلیسی که در قرعه کشی تابستان گذشته لاتاری یورومیلیونز موفق به برد ۶۸ میلیون یورویی شده ولی هنوز کسی این جایزه را مطالبه نکرده است.
  • یک مورد مشهور دیگر در سال ۲۰۰۵ اتفاق افتاد هنگامی‌که جایزه ۱۴ میلیون دلاری در ایلینویز باقی ماند و هرگز مطالبه نشد.
  • در سال ۲۰۰۲ یک جکپات ۵۲ میلیون دلاری در ایندیانا وجود داشت كه توسط كسی مطالبه نشد. و در همان سال همین اتفاق با یک جایزه ۴٫۶ میلیون دلاری و این بار در ماساچوست رخ داد.
  • به نظر می‌رسد ایالت کنتیکت رکورددار جوایز لاتاری مطالبه نشده است: از سال ۱۹۷۲ که لاتاری در آنجا افتتاح شده بیش از ۱۱۰۰ قرعه کشی صورت گرفته و ۱۱ جایزه هرگز مطالبه نشده است.
  • در اسپانیا از سال ۲۰۰۷ تاکنون حدود ۴۲۰ میلیون یورو جوایز لاتاری مطالبه نشده وجود دارد که معادل ۷% از کل جوایز قرعه کشی شده است.

چه کسانی شانس گرفتن جوایز مطالبه نشده را دارند؟

دلایل زیادی وجود دارد که این افراد خوش شانس نمی‌توانند جایزه را دریافت کنند اما پس از آن چه بر سر جوایز مطالبه نشده می‎آید؟

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی با 3 چهره معروف دنیای کازینو

در کشورهایی مانند اسپانیا قاعده این است که پول جوایز دریافت نشده به صندوق خزانه عمومی ‌می‌رود. در سال ۲۰۱۷ تخمین زده شد که این رقم کمتر از ۵۰ میلیون یورو نبوده است.

کشورهایی مانند فرانسه هم وجود دارند که جوایز مطالبه نشده را ادغام کرده و سالی یک بار یک جکپات فوق العاده برگزار می‎کنند.

در کشورهایی مانند گواتمالا یکی از مهمترین دلایل عدم دریافت جایزه این است که برندگان مجبورند جایزه را در همان دفتری که بلیط را خریداری کرده‌اند دریافت کنند و این اتفاقی طبیعی است که بازیکنان به منطقه دیگری سفر کرده باشند و حتی با وجودی که می‌دانند برنده شده‎اند قادر به حضور در محل خریداری بلیط نیستند. برای حل این معضل، مدیریت لاتاری به شرط آنکه جایزه برنده کمتر از ۲۰۰۰ دلار باشد به برندگان اجازه داده که جایزه را در هر نقطه‌ای از کشور دریافت کنند تا بدین شکل دسترسی بازیکنان را تسهیل کرده باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  شخصیت شناسی شما در بازی پوکر بر اساس سریال FRIENDS

مطالبه نکردن جایزه لاتاری می‌تواند برای هر کسی رخ بدهد، بارها پیش آمده که فردی بلیط برنده را مدت‌ها بعد در جعبه داشبورد اتومبیل، در کمد یا کیف پول پیدا کرده است. نکته مهم این است که بدانید چه بر سر جوایز مطالبه نشده می‌آید، بنابراین اگر برنده شدید اجازه ندهید که هیچ شخصی در جهان آنچه را که متعلق به شماست دریافت کند و شما نتوانید از چیزی که به شما تعلق داشته لذت ببرید.

به پیشنهاد بسیاری از شرکت کنندگان لاتاری پس از مهلتی که برای دریافت جایزه لازم است و در صورت عدم مطالبه جایزه، بخشی از پول صرف کمک‌های مالی به بنیادهایی می‌شود که در زمینه‌های مختلف به حفظ و بهبود زندگی افراد نیازمند کمک می‌کنند.

سعی کنید همیشه بلیط خود را در دست داشته باشید. در حال حاضر و به لطف فناوری، ابزاری در اختیار داریم که به ما این امکان را می‌دهد تا نتایج لاتاری را از طریق اینترنت بررسی کنیم. به این ترتیب ما حق نداریم جایزه خود را از دست بدهیم و نتوانیم از آنچه شانس برایمان به ارمغان آورده است لذت ببریم.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آیا ریاضی‌دانان میتوانند با شکست شرکت ها، خود را پیروز لاتاری و شرطبندی کنند؟

جوانی که خواستار دریافت جایزه لاتاری خود بعد از زمان مقرر شد..

با این حال معروف‌ترین پرونده سال ۱۹۹۶ و در ایالات متحده اتفاق افتاد هنگامی‌که یک جوان ۲۳ ساله سه روز پس از پایان مهلت مطالبه  جایزه ۳٫۵ میلیون دلاری، خود را به دفتر لاتاری رساند. اما بر طبق مقررات و آیین‌نامه‌های پیش بینی شده از دریافت آن محروم شد زیرا خارج از زمان مقرر اقدام به مطالبه جایزه کرده بود.

این جوان پرونده را به دادگاه برد و ادعا کرد که از یک طرف وی از پدر بیمار خود مراقبت می‌کرده است و به همین دلیل نتوانسته است برای بررسی نتایج لاتاری اقدام کند و از سوی دیگر این مهلت در حالی منقضی شده که روزهای پایانی مهلت مطالبه جایزه به آخر هفته و تعطیلات برخورد کرده و به همین دلیل نزدیک‌ترین آژانس‌ لاتاری به منزل پدر وی بسته بوده است.