تبلیغات

بازاریابی نوین توسط داف ها و شاخ‌ های اینستاگرام

مدتی است که بعضی از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام، برای کسب درآمد از سیل فالورهای ایرانی خود که از سراسر جهان هستند، روش های جالبی را در دستور کار قرار میدهند تا دنیای لایک و فالو آنها، بی جیره و مواجب سپری نشده و به قولی، الکی طی نشود.

شاخ های اینستاگرام ایرانی که بعضا خارج از کشور زندگی می‌کنند، به دلیل آنکه در کانون توجه مستقیم صدها هزار نفر و بعضا میلیون ها نفر از هموطنان قرار دارند، برای عقب نیفتادن از قافله اینستاگرام که از صبح تا شام مشغول لایک و کامنت زنی و تگ و هشتگ و دایرکت هستند، تصاویر و ویدیوهایی از خود به اشتراک میگذارند تا همواره مثل سلبریتی های موسیقی و سینما و ورزش (با لایو و سلفی و پست‌های داغ!)، دیده شده و شمار زیادی از کاربران را نیز با با صفحه خود همراه کنند.

از صحنه‌های مشروب خوری و لاکچری‌گردی آنچنانی در کافه‌های شبانه با لایو گرفته، تا لات بازی و رقاصی و سلفی‌های جنجالی و ویدیوهای خاص تهاجمی، همه و همه در راستای ماموریت بزرگ آن‌ها، در جهت درآمد زایی دیجیتالی است که شاید خیلی‌ها به این موضوع توجه ندارند. حتما، داستان فردی به نام ساشا سجانی یا بهادر پر رو وحشی را شنیده ‌اید که کارها و پست های مختلفی از سبک زندگی پر فراز و نشیب خود در اینستاگرام منتشر می‌کنند و صدها هزار نفر هم  فالور دارند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مهدی بیات و برادرش به جرم تبانی و فیکس کردن بازی ها و شرطبندی بازداشت شدن

در بازه های زمانی خاص، اینستا نوشته‌هایی از آن‌ها در قالب عکس، ویدیو و لایو منتشر می‌شود تا تعامل آنان با گروه چند صد هزار نفری کاربران که به صورت مستقیم، مخاطبشان هستند، حفظ شود و با تگ کردن مطالب روی هشتگ های پر بیننده، نظر دیگر کاربران را که آشناییتی با این افراد را ، با خود همراه کنند.

شرط بندی

ساشا سبحانی، فرزند یکی از دیپلمات های سابق کشورمان است که با پست های جنجالی مطرح شد و اکنون نیم میلیون فالور در اینستاگرام داشته و تیک آبی هم دریافت کرده است.

این فرد نیز با انتشار صدها ویدیو تلاش دارد تا  جذب مخاطب برای سایت های طرف قرارداد

نکته جالب درباره این شاخ‌های اینستاگرام این است که بعضا، هدفشان از این بازاریابی اینستاگرامی، یک چیست! ‌آن‌هم جذب مخاطب بیش‌تر برای سایت‌ها که روزگارش گویا برای برخی از هموطنان اینستاگرد، داغ داغ است.

بهادر پررو و ساشا و بسیاری دیگر، از هر فرصتی استفاده می کنند تا پستی جذاب و هیجان انگیز برای عده‌ای که روزگاری فالور کاربرانی مثل تتلو بودند، منتشر کرده و آن‌ها را با هشتگ و لینک‌هایی که در  BIO و داخل پست‌ها به اشتراک می‌گذارند و معرفی سایت‌ها است، آشنا کنند. مثلا فردی موسوم به بهادرپررو، با هشتگ پر رو هستم، تبلیغ مستقیم یک سایت می‌کند که بیش از شصت هزار تن از صدها هزار فالورش، مخاطب آن مجموعه دیجیتالی هستند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مهاجرت، محبوب ترین مقاصد مهاجرتی کجاست؟

امان‌اللّه قرائی مقدم جامعه‌شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان معتقد است که نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از دنبال کنندگان اصلی پست‌ها و پیام‌های کاربران اینستاگرام و همچنین منتشرکنندگان پست‎ها به شمار می‌روند و فعالیت صفحات غیراخلاقی بیشترین آسیب‌ها را متوجه آن‌ها می‌کند.

گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از جولان قماربازها در اینستاگرام ایرانیان

این روز‌ها انتشار پست‌هایی که حاوی فیلم‌ها و تصاویری از رقاصی و حرکات غیراخلاقی دختران نیمه‎برهنه است، در فضای مجازی و به ویژه در شبکه اجتماعی اینستاگرام رو به افزایش است برای انجام تبلیغات اینستاگرامی و فعال با مبالغ بالا

دختران و زنان بسیاری هستند که عکس‌ها و فیلم‌های برهنه و نیمه عریان خود را در صفحه شخصی‌شان منتشر می‌کنند و هزاران کاربر دیگر نیز با سن و سال‌ها و نگرش‌های مختلف از این صفحات بازدید می‌کنند.

افرادی که اگرچه در واقعیت نام و نشان مشخصی دارند اما در بستر فضای مجازی با نام و عنوانی مستعار و ساختگی به فعالیت در این فضا می‌پردازند و نوجوانان و جوانان که به طور معمول اختلاف سنی کمی با آن‌ها دارند، هوادارشان شده و از کار‌های این شاخ‌های مجازی تقلید می‌کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بوسه در 'طلوع تهران' ؛ پارکورکار ایرانی بازداشت شد

امید است با بالابرد سواد رسانه ای خود در انتخاب الگو ها خود دقت بیشتری به خرج داده و سواد رسانه ای را در خود و فرزندانمان بیشتر نماییم.

تبلیغاتcanonbet