تبلیغات

 

با 100 هزار دلار سرمایه، بهترین سرمایه گذاری چیست؟

فرض کنید ناگهان 100 هزار دلار پول نقد به شما برسد و مطمئن نباشید که باید با آن چه کنید و بهترین سرمایه‌ گذاری با این پول کدام گزینه است. در نظر داشته باشید که این پول قرار است واقعا یک پول اضافه باشد و قرار نیست با آن بدهی پرداخت کنید یا چاله‌های زندگی‌تان را پر کنید. طبیعتا اگر بدهی داشته باشید عاقلانه‌ترین راه این است که با 100 هزار دلار تمام بدهی‌‌هایتان را پرداخت کنید اما فرض می‌کنیم که این پول کاملا اضافی است.

در کل باید اشاره کنیم که هیچ «بهترین راه» ممکنی برای استفاده از پول وجود ندارد چون گزینه‌های متفاوتی روبروی شما قرار دارند. طبیعتا مثل هر تصمیم‌گیری مالی دیگری در این موقعیت وظیفه شما انتخاب بهترین وسیله سرمایه‌گذاری یا ترکیبی از آن‌ها است. در ادامه تعدادی از بهترین انتخاب‌هایی که در اختیار خواهید داشت را بررسی می‌کنیم:

املاک

 

اگر صاحب‌ خانه نیستید یا بدتان نمی‌آید علاوه بر خانه‌ای که در آن سکونت دارید یک ملک دیگر بخرید، خرید ملک گزینه مناسبی است. خرید ملک سرمایه‌گذاری مطمئنی است اما پیچیدگی‌های خود را دارد و قبل از خرید باید جوانب مختلف این سرمایه‌گذاری را بررسی کنید (سن بنا، موقعیت جغرافیایی، امکانات، رشد منطقه و …)

▬ این مطلب را هم بخوانید:  در مزایده ای جذاب اشیای شخصی هیتلر به قیمت 513 هزار پوند به فروش رسید

از بین سرمایه گذاری های شامل مالیات کدامیک بهتر است؟

می‌توانید 100 هزار دلار سرمایه خود را در سرمایه‌گذاری‌های مشمول مالیات وارد کنید. مزیت این سرمایه‌گذاری‌ها این است که هنگام برداشت نهایی پول، نیازی نیست مالیات بدهید چرا که در ابتدا و بابت پول اولیه‌ای که وارد چرخه سرمایه‌گذاری کردید، مالیات داده‌اید.

با این وجود فراموش نکنید که هر پولی به عنوان سود، عواید سرمایه‌ای یا افزایش سرمایه اولیه به عنوان درآمد مشمول مالیات به حساب می‌آید.

در میان بهترین سرمایه‌ گذاری‌ های معمول مشمول مالیات می‌توان به سهام، اوراق قرضه، صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک و صندوق قابل معامله در بورس اشاره کرد. برخی از این ابزارهای مالی مثل سودی که از سهام خود دریافت می‌کنید می‌تواند درآمد‌های دوره‌ای خوبی برای‌تان ایجاد کند. این روش بویژه در حال حاضر می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد چرا که سود سهام و عواید سرمایه‌ای بلندمدت نسبت به درآمد عادی  و سود درآمد، مشمول مالیات کمتری می‌شوند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی مایکل بلومبرگ، نابغه دنیای بیزینس که وال‌استریت را دگرگون کرد

با این وجود اگر میل چندانی به سرمایه‌گذاری در بازار سهام ندارید و می‌خواهید سرمایه‌گذاری کاملا ایمنی داشته باشید، می‌توانید از گواهی‌های سپرده با نرخ بازگشت بالا یا از حساب‌های پس‌انداز با نرخ سود بالا استفاده کنید.

در حال حاضر بهترین نرخ حساب‌های پس‌انداز را می‌توانید در پلتفرم‌های آنلاین سرویس‌های مالی چون گلدمن ساکس، آمریکن اکسپرس و بارکلیز بانک بررسی کنید. حتی می‌توانید وبسایت‌هایی را بررسی کنید که گزینه‌های مختلف حساب‌های پس‌انداز پرسود را تجمیع می‌کننند و برای مقایسه در اختیارتان قرار می‌دهند.

نهایتا به این نکته هم توجه کنید که از چه طرح بازنشستگی بخصوصی استفاده می‌کنید. ممکن است طرح بازنشستگی‌تان «حساب بازنشستگی فردی» (IRA) یا «۴۰۱(کی)» (401(k)) باشد که هر دو مالیات را کاهش می‌دهند اما معاف از مالیت نیستند.

در این شرایط بهتر است با پول‌تان یک حساب Roth IRA که نوعی حساب بازنشستگی فردی معاف از مالیات است ایجاد کنید.

بهترین سرمایه گذاری؛ سرمایه گذاری متنوع است…

اگرچه اساسا هر میزان پول ممکن است به نظر افراد مختلف کم یا زیاد برسد و این احساس تا حد زیادی نسبی است اما به هر حال 100 هزار دلار پول آنقدر هست که در سرمایه‌گذاریِ آن از قوانین طلایی تبعیت کنید. چه قوانینی؟ در درجه اول قانون معروف تنوع در سرمایه‌گذاری. برای این کار می‌توانید 100 هزار دلار را به چند بخش تقسیم کنید. بخشی از آن را وارد یک حوزه سرمایه‌ای کنید که پیشتر در آن بخش فعال بوده‌اید؛ برای مثال در حساب بازنشستگی فردی. در عین حال بد نیست با باقی پول ابزارهای دیگر را امتحان کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  سهم ارزهای رایج از تبادلات پولی جهان

در این شرایط گزینه‌‎های مختلف را سبک و سنگین کنید، اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت مالی خود را در نظر بگیرید و نسبت به میزان ریسک‌پذیری خود واقع‌بین باشید تا بتوانید بهترین سرمایه گذاری ممکن را انتخاب کنید.

به هر حال این نکته را هم فراموش نکنید که در هر شرایطی کمک گرفتن از یک مشاور سرمایه‌گذاری حرفه‌ای می‌تواند واقعا کمک‌کننده باشد.