تبلیغات

چند راه خلاقانه که برای کسب درآمد در اینستاگرام

در سال های اخیر Instagram به یکی از پرطرفدارترین پلتفرم های اجتماعی تبدیل شده, همچنین کسب درآمد از اینستاگرام نیز به یک موضوع داغ و پرطرفدار تبدیل شده است. طبق آمارها، اینستاگرام در حال حاضر، یکی از سه شبکه اجتماعی بزرگ دنیاست و تعداد کاربران آن از ۳۰۰ میلیون نفر فراتر رفته است. جالب است بدانید که تخمین زده می شود که در اینستاگرام بیش از ۲۰ میلیارد عکس وجود دارد. این رقم به این معناست که برای هر انسان زنده روی زمین حداقل سه عکس در اینستاگرام وجود دارد.

برآورد می شود، اینستاگرام در ایران بالای ۲۴ میلیون کاربر فعال دارد که اکثرا روزانه در چند نوبت به اینستاگرام مراجعه می کنند. همین پتانسیل بالای اینستاگرام و همچنین مسدود نبودن این شبکه اجتماعی در ایران، اینستاگرام را به یکی از جذاب ترین و پرسودترین منابع برای کسب درآمد اینترنتی تبدیل کرده است.

با این همه، اینستاگرام هنوز یک شبکه اجتماعی نو محسوب می شود و تعداد کاربرانی که از این طریق کسب درآمد می کنند بسیار اندک است. همین اندک بودن رقیبان باعث می شود کسب درآمد از اینستاگرام بسیار سریع تر و آسان تر از روش های دیگر باشد. اگر زمان و پشتکار کافی به خرج دهید، می توانید به آسانی در مدتی کوتاه به درآمد خوبی برسید.

خب، اگر توجهتان جلب شد و علاقه مند شدید درباره ی کسب درآمد از اینستاگرام بیشتر بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید تا ۵ راهی که می توانید به وسیله آن ها از این شبکه اجتماعی کسب درآمد کنید، را با هم مرور کنیم.

قبل از اینکه به راه های کسب درآمد از اینستاگرام بپردازیم، لازم است کمی درباره مقدمات این کار صحبت کنیم. برای اینکه بتوانید به خوبی وارد این نوع از کسب و کار شوید، باید پیش نیازهای این کار را فراهم کنید:

جذب فالوور و کسب درآمد

فالوور در اینستاگرام مهم ترین چیز است. برای کسب درآمد از اینستاگرام باید فالوور های زیاد و وفادار داشته باشید. اگر اکانت شما این طور نیست، به این نکاتی که گفته خواهد شد عمل کنید تا ضمن ایجاد ظاهری حرفه ای برای حساب کاربری خود، تعداد فالوورهایتان نیز افزایش یابد.

Bio اکانت اینستاگرام خود را با اطلاعات درست پر کنید

در bio باید اطلاعاتی مانند راه های تماس با شما، حوزه کاری و محل زندگی تان نوشته شده باشد. حتما چند کلمه کلیدی و هشتگ مرتبط نیز استفاده کنید تا کاربران راحت تر بتوانند شما را پیدا کنند. به عنوان مثال چیزی شبیه به این: طراح مد و لباس ساکن تهران و یک عاشق سفر. تماس با من : fasion@example.com

انتشار پست ها به صورت منظم

برای بالا بردن فالوور ها، باید به صورت روزانه، چند عکس پست کنید. اما توجه داشته باشید که پست ها به صورت یکجا نباشد. اگر تمام عکس ها را با هم پست کنید، علاوه بر اینکه هیچ سودی ندارد ممکن است اثر منفی هم داشته باشد. اگر نمی توانید نظم پست ها را رعایت کنید. حداقل روزی یک عکس با کیفیت پست کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی فناوری ‌های جدید در سال ۲۰۲۰

عکس های خوب بگیرید

مطمئن شوید که عکس های شما از افکت های جذاب استفاده می کنند و بالاترین کیفیت ممکن را دارند. گذاشتن عکس های بی کیفیت با نگذاشتن آن ها هیچ فرقی ندارد. پس زمان کافی برای این کار اختصاص دهید و باکیفیت ترین عکس ها را بگیرید. می توانید برای این کار از دوربین های حرفه ای DSLR استفاده کنید.

از هشتگ های مرتبط استفاده کنید

بدون استفاده از هشتگ های مناسب، بسیار بعید است که عکس های شما به طور وسیع دیده شوند. بهترین هشتگ های مرتبط با رشته و حوزه کاری خود را پیدا کرده و در تمام پست ها از آن ها استفاده کنید. برای پیدا کردن بهترین هشتگ ها می توانید از اپلیکیشن TagForLikes استفاده کنید.

با فالوور های خود تعامل داشته باشید

نمی توانید انتظار داشته باشید که تمام تعامل ها به صورت یک طرفه اتفاق بیفتند. حتما زمانی را به برقراری تعامل با فالوور ها یا هر کسی که در حوزه کاری شما فعالیت می کند، اختصاص دهید. این تعامل می تواند به صورت کامنت گذاشتن زیر پست های آن ها و یا لایک کردن عکس هایشان باشد. اگر این کار را به صورت درست انجام دهید، فالوور جذب خواهید کرد و فالوور های که دارید را به خود وفادار خواهید نمود.

خب، حالا که با روش های سریع جذب فالوور آشنا شدید، وقت آن است که به کسب درآمد بپردازیم.

کسب درآمد بدون دردسر از اینستاگرام

در ادامه به بیان روش های ساده و قابل اجرا در ایران برای کسب درآمد از اینستاگرام خواهیم پرداخت.

همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

در این روش شما یک محصول را تبلیغ می کنید و به ازای هر فروش که از طریق تبلیغات شما اتفاق میفتد، مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت می کنید. اغلب وب سایت ها از این روش برای کسب درآمد استفاده می کنند. تبلیغات کنار صفحه سایت ها اکثرا برای این منظور استفاده می شوند. همین کار را می شود در اینستاگرام هم انجام داد.

در اینستاگرام می توانید با پست کردن عکس های جذاب و گذاشتن لینک همکاری در فروش و تشویق بازدیدکنندگان به کلیک کردن روی لینک، این کار را به راحتی انجام دهید. برای این کار فروشگاه های اینترنتی زیادی را می توانید پیدا کنید و همکاری با آن ها را آغاز کنید. اگر فالوور های بالایی داشته باشید، خود این فروشگاه ها با شما تماس گرفته و درخواست همکاری خواهند کرد.

می توانید لینک مشارکت در فروش را در کپشن عکس و یا در bio اکانتتان قرار دهید. این لینک توسط شرکتی که با آن همکاری می کنید به شما داده خواهد شد. می توانید برای کوتاه کردن این لینک از سرویس سایت bitly.com نیز استفاده کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  اینترنت خانگی و وای فای ایران به حالت عادی بازگشت: بعد از اینترنت خانگی، اینترنت موبایل احتمالا تا پایان امشب وصل می‌شود

این نوع از بازاریابی مخصوصا برای بازاریابی پوشاک و لباس در اینستاگرام بسیار محبوب است. می توانید عکس های خود را با عنوان “لباس روز” در اینستاگرام پست کنید و کاربران را تشویق کنید که برای دیدن جزئیات لباس به لینک همکاری در فروش شما بروند.

اگر در صنعت گردشگری و سفر فعالیت دارید یا حتی فقط عاشق سفر کردن هستید، می توانید پست هایی از هتل ها و رستوران هایی که می روید انتشار دهید و زیر پست ها لینک مشارکت در فروش را قرار داده و بازدیدکنندگان را تشویق کنید از طریق لینک شما، رزرو خود را انجام دهند.

ایجاد پست های اسپانسر شده

کاربران اینستاگرامی که با فالوورهایشان تعامل دارند،  می توانند با ایجاد پست های اسپانسر شده پول های خوبی از برندها بگیرند. پست های اسپانسر شده، به طور خلاصه عکس یا ویدئویی هستند که یک برند یا محصول را، به صورت ضمنی تبلیغ می کنند. این نوع پست ها معمولا با هشتگ اسم آن محصول یا برند را در پست قرار می دهند یا حتی اکانت آن برند را به طور مستقیم منشن می کنند.

برندها معمولا کسی را به طور دائمی برای گذاشتن پست های اسپانسر شده استخدام نمی کنند و هر بار با اینفلوئنسر های متفاوتی برای گذاشتن این نوع پست ها همکاری می کنند.

بسیار مهم است که محصول یا برندی که به این صورت قصد تبلیغ آن را دارید،  با عکس های شخصی و حوزه فعالیت شما متناسب باشد. این کار باید به گونه ای انجام شود که فالوور های شما احساس کنند که محصول مورد نظر در زندگی شما تفاوت ایجاد کرده و متوجه مزیت های آن محصول شوند.

آژانس های تبلیغاتی زیادی هستند که می توانید با آن ها همکاری کنید و به کسب درآمد از این شیوه بپردازید. البته خودتان نیز به طور مستقیم می توانید با برندهای دلخواه تماس گرفته و پیشنهاد همکاری بدهید.

کسب درآمد از اینستاگرام با فروش عکس

عنوان این بخش همه چیز را درباره این روش بیان می کند. اینستاگرام یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن مشتری و فروش عکس است.

اگر یک عکاس حرفه ای هستید و یا حتی عکاس آماتور ولی باذوقی هستید، اینستاگرام یک راه عالی برای تبلیغ عکس هایتان و در نهایت فروش آن هاست. کافیست یک واتر مارک به عکس خود اضافه کنید و در کپشن خلاصه ای از جزئیات آن را همراه با قیمت ذکر کنید.

مثل تمام روش های قبلی، در این روش هم باید در اینستاگرام حضور فعال و مستمری داشته باشید و مطمئن شوید که کسانی که ممکن است علاقه مند به خرید عکس هایتان باشند از فالوور های شما هستند. از هشتگ های مناسب استفاده کنید، تا عکس هایتان توسط افراد بیشتری دیده شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  با دستور بانک مرکزی، رمز دوم یکبار مصرف برای خریدهای اینترنتی اجباری شد

تبلیغ کسب و کار، محصول یا خدمات خودتان

اگر کسب و کاری دارید، اینستاگرام باید یکی از محورهای اصلی بازاریابی شما باشد. بازاریابی در اینستاگرام بسیار مؤثر است و اگر درست انجام شود حتما به سود منجر خواهد شد. اگر کار شما فروش محصولات است، عکس های زیبایی از محصولاتتان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، عکس هایی در سایت شما موجود نیستند.

در اینجا چند روش برای تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از اینستاگرام توضیح می دهیم.

پشت صحنه ها

عکس ها و ویدئوهای پشت صحنه، از پرطرفدارترین انواع پست های اینستاگرام هستند. عکس هایی از نحوه آماده سازی محصولات، خط تولید، بسته بندی و … بسیار برای کاربران جذاب هستند و اعتماد به برند شما را بالا می برد.

عکس های گرفته شده توسط مشتریان

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران همیشه یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال بوده است. از مشتریان بخواهید که عکس هایشان از محصولات شما را برایتان بفرستند. با استفاده از برنامه regram عکس های آن ها روی اکانت خود پست کنید. موفقیت این روش ثابت شده است و توسط بزرگ ترین کمپانی ها اجرا می شود. حتما برای این کار یک هشتگ اختصاصی ایجاد کنید و از کاربرانتان بخواهید که عکس ها را با این هشتگ به اشتراک بگذارند. با این کار به راحتی می توانید خود را از رقبایتان متمایز کنید.

اینفوگرافیک ها و پیشنهادات ویژه

می توانید برای خدمات خودتان را از طریق اینفوگرافیک های بسیار جالب و پیشنهادات ویژه، بازاریابی کنید. استفاده از اینستاگرام برای ارائه پیشنهادات ویژه یکی از راه هایی است که می توانید امتیازات ویژه ای برای فالوور های خود اختصاص داده و آن ها را به برند خود وفادار کنید.

مهم ترین مزیت اینستاگرام برای کسب وکارها، امکان اعمال خلاقیت های متنوع در آن هست. می توانید تمام روش های خلاقانه برای تبلیغ محصولاتتان را روی اینستاگرام خود پیاده کرده و تأثیر هرکدام در فروش را به آسانی مشاهده کنید.

فروش اکانت اینستاگرام

اگر از اینستاگرام خسته شده اید و علاقه ای به ادامه فعالیت در آن ندارید، می توانید اکانت خود را بفروشید. تنها کافی است با یک هشتگ مناسب یک پست بگذارید و تمایل خود برای فروش اکانت را اعلام کنید. خواهید دید که پیشنهادات به سوی شما سرازیر خواهد شد.

نتیجه گیری

حالا که ۵ تا از بهترین و خلاقانه ترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام را می دانید، آماده هستید تا امپراتوری خود را پایه ریزی کنید. هر کاری که روی اینستاگرام انجام می دهید را با دید تجاری انجام دهید. جدیت در این راه شما را به درآمدهای افسانه ای خواهد رساند.