تبلیغات

 

چطور در پوکر سرمایه گذاری مناسب داشته باشیم

به قلم مارتین هریس – استراتژی پوکر مخصوصا وقتی به انتخاب فرصت های سرمایه گذاری مناسب با هدف کسب سود مناسب مربوط می شود، معمولا با پروسه تصمیم گیری در دنیای تجارت مقایسه می شود. اندرو بروکس در یکی از پادکست هایش تحت عنوان Thinking Poker Podcast، به این موضوع پرداخته و توضیح می دهد چطور با داشتن تفکر هزینه و سود احتمالی، می توانید تصمیمات واضح تری پای میز پوکر بگیرید.

اندرو توضیحاتش را با ارائه مقایسه بالا و بلافاصله با اعمال این مقایسه بر انتخاب های در دسترس در هر دست پوکر، ادامه می دهد:

توصیه مالی هوشمندانه ای می گوید سهام خوب یا بدی وجود ندارد و فقط قیمت خوب و بد وجود دارد. ممکن است در ارزیابی ارزش شرکت های بزرگ اغراق شود یا ارزش واقعی شرکت های کوچک ارائه نشود. از این رو، چیزی که اهمیت دارد، بازدهی نهایی شرکت نیست و مبلغی است که شما در قبال سهامش می پردازید.

این به اندازه قابل توجهی در پوکر هم اعمال می شود، چون چیزهای خیلی کمی را به رایگان به دست می آورید. حتی چک دادن و فولد کردن هم به قیمت فرصت از دست رفته انجام می شوند. چک دادن وقتی می توانستید بلوف سودمندی داشته باشید، برایتان گران تمام می شود. شرط غیربلوف هم همانند فولد کردن بهترین دست یا کال کردن قبل از بقیه، همه هزینه خود را دارند.

از جمله اشتباهات رایج بازیکنان پوکر این است که تنها به میزان بالقوه سود و زیان یک شرط فکر می کنند و قیمت آن را در نظر نمی گیرند. این معمولا منجر به پرداخت هزینه های گزاف برای بازی دست های نزدیک یا عدم بازی کردن با دست های مشهور به دردسرساز (Trouble Hands) با قیمت بسیار خوب است.

اندرو در ادامه اشتباهات رایجی که بازیکنان به دلیل نداشتن استراتژی سرمایه گذاری یکپارچه پای میز مرتکب می شوند را نام می برد؛ او می گوید خیلی از اوقات بازیکنان مثلا موقع کال کردن افزایش های پیش فلاپ، یا از دست دادن موقعیت در پرداخت قیمت مناسب مثل عدم دفاع از شرط اجباری خود در برابر افزایش، قیمت های اشتباهی می پردازند یا قیمت مناسب را هزینه نمی کنند. اندرو در نهایت خاطر نشان می کند تبحر در تصمیم گیری براساس قیمت نیازمند تلاش است که لازمه آن مطالعات کافی به دور از میز است و نمی توان صرفا با غریزه و حس پیروزمندانه در این باره تصمیم گرفت.