تبلیغات

 

سکست (سکس+تکست)؛ و ارسال عکس در محیطی امن

شما تنها کسی نیستید که تا بحال پیامکی با محتوای جنسی فرستاده یا دریافت کرده است! در سال ۲۰۱۳، مطالعه‌ای نشان داد که حدود ۲۷ درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند بطور مداوم «سِکست»‌ یا پیامک‌های حاوی محتوای جنسی دریافت می‌کنند و ۱۲ درصد عکس‌های برهنه ارسال می‌کنند. البته می‌دانیم که افردی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند ممکن است خجالتی بوده باشند و این آمار می‌تواند بیش از این‌ هم باشد، چرا که همین روزها گزارشی از یک پژوهش منتشر شد که نشان می‌دهد استفاده از اسنپ‌چت، اپلیکیشن پیام‌رسانی که حول محو و از بین بردن عکس‌ها و ویدیوهای ارسالی ساخته شده است، به شدت رو به افزایش است.

اینجا کسی را قضاوت نمی‌کنیم. اگر می‌خواهید عکسی برهنه ارسال کنید یا پارتنری دارید که به این کار علاقمند است، این کار را بکنید! برهنگی هیچ ایرادی ندارد! بدن انسان زیباست، اما این که بخواهید دیده شدن یا انتشار عکس‌های برهنه‌تان در کنترل خودتان باشد هم حق شما است.

تنها روش برای این که واقعاً انتشار عکس‌های برهنه‌تان را در کنترل خود نگه دارید، این است که خودتان آنها را منتشر کنید. کافی است این چند نکته را رعایت کنید:‌ یک عکس خوب بگیرید، عکس را روی یک هارد اکسترنال رمزنگاری شده ذخیره کنید، عکس را در یک پوشه با رمز عبور قرار دهید، دستگاه موبایل پارتنر خود را از او بگیرید، عکس‌ها را نشان بدهید، موبایل را پس بدهید و به باقی کارهایتان برسید!

بله! این کارها اصلاً سکسی نیست! تازه این‌ها که گفتیم اصلاً «سکست» محسوب نمی‌شود.

اگر تصمیم دارید عکس‌های برهنه بفرستید، در واقع این ریسک را می‌پذیرید که عکس‌هایتان را غیر از خودتان در کنار دیگران روزی در فروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی ببینید و خب خود را برای بدترین سناریوها آماده می‌کنید. اما مثل هر ریسک دیگری، با رعایت برخی نکته‌ها می‌توانید خطرات احتمالی را کاهش دهید. ما اینجا فهرستی از بهترین توصیه‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم تا ارتباطات الکترونیک «احساسی» تان را ساده و البته امن کنیم. هرچند این توصیه‌ها نمی‌تواند کاملاً تضمین کند که عکس‌های برهنه شما منتشر نشود، اما می‌تواند به عنوان «پایه‌های اصول دفاع در مقابل وب تاریک» استفاده شود.

یک نکته اساسی را از یاد نبرید: اگر زیر ۱۸ سال هستید، هرگز و هرگز تحت هیچ شرایطی، عکس برهنه خود را منتشر نکنید. ممکن است به دلیل ارسال عکس خودتان، حتی با رضایت کامل و طبق قوانین محلی (مثلاً در امریکا) تحت تعقیب قضایی قرار گیرید.

۱.اگر به شخص گیرنده اعتماد ندارید؛ ارسال محتوای شخصیتان کار اشتباهی است!

این مهمترین توصیه‌ ما به شماست: محتوایی را که برای دیده شدن در محل کار مناسب نیست فقط و فقط برای افرادی که به آنها اعتماد دارید ارسال کنید. آیا گیرنده ممکن است کسی باشد که بعدها عکس‌های برهنه شما را برای انتقام یا اخاذی منتشر کند؟ آیا ممکن است اصول اولیه امنیت را در مورد موبایل خود رعایت نکند؟ (توصیه دو را ببینید) آیا او در مجموع  فردی قابل اعتماد است؟

شما می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که ارسال محتوا را در هر دو طرف (فرستنده و گیرنده) رمزنگاری می‌کنند و یا به قولی امکان end-to-end encryption دارند، اما نمی‌توانید مانع این شوید که گیرنده از صفحه عکس بگیرد یا بصورت «تصادفی»‌ آنرا روی توییتر منتشر کند. اما مطمئن باشید که فردی که گیرنده عکس‌ها اهمیت حفاظت از عکس‌های خصوصی و سلفی‌های برهنه شما را بداند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بیایید روراست باشیم ; همه مان فیلمهای پورن میبینیم

۲. موبایل تان را ایمنی کنید و از پارتنر حود نیز بخواهید گوشی اش را رمز نگاری کند

خب معلوم است که چرا! اگر تلفن دزدیده شود یا بدون قفل باشد، عکس‌های برهنه شما می‌تواند در دست‌های ناامن‌ بیافتد.

۳. شاید متوجه نشوید که از صفحه موبایل سکست عکس گرفته شده است. اما خوب است بدانید سرویس‌هایی هم هست که به شما اطلاع می‌دهد که از اطلاعات شما عکس گرفته شده.

اسنپ‌چت  نمایه‌ای به شکل یک فلش به شما نشان می‌دهد از «اسنپ»‌ شما عکس گرفته شده است. اینستاگرام هم وقتی از یک پیغام خصوصی که بعد از مدتی محو می‌شود عکس گرفته شود، به شما خبر می‌دهد. با این حال هیچ‌کدام از اینها کسی را از گرفتن عکس از صفحه باز نمی‌دارد و صد البته هر کسی می‌تواند از بزرگترین نقطه ضعف اپلیکیشن‌ها سو استفاده کند و آن هم گرفتن عکس از موبایل با یک ابزار موبایل دیگر است!

۴. اپلیکیشن‌هایی که کاملاً رمزنگاری شده اند می‌توانند شما را از خطر حمله هکرها در امان نگه دارند اما آنها هم مشکلات جدی دارند.

اپلیکیشن‌های پیغام‌رسان که رمزنگاری دوطرفه استفاده می‌کنند، مثل سیگنال و واتساپ برای محافظت از داده‌های شما در مقابل هکرها و نظارت دولتی مناسب است اما خیلی هم خیالتان راحت نباشد! این اپلیکیشن‌ها از عکس‌ گرفتن از صفحه با اسکرین‌شات یا ابزار دیگر پیشگیری نمی‌کنند. سیگنال بطور پیش‌فرض روی ابزار اندروید اسکرین‌شات را از کار انداخته است، اما این کار را نمی‌توان روی iOS انجام داد.

۵. بعضی اپلیکیشن‌ها ذخیره عکس‌ها را سخت می‌کنند اما بی‌ایراد نیستند.

من پیشنهاد می‌دهم از اپلیکیشن‌های بازبینی شده و کاملاً رمزنگاری ‌شده (مثل سیگنال و واتساپ) استفاده کنید و عکس‌ها و ویدیوها را بلافاصله بعد از این که فرستاده شدند پاک کنید، اما این اپلیکیشن‌ها ابزار خوب دیگری هم برای امنیت در دسترس قرار می‌دهند. پرایوتس Privates اپلیکیشن مجانی iOSبرای پیشگیری از گرفتن اسکرین‌شات  طراحی شده است. این اپ راهکارهایی برای سخت کردن عکاسی از صفحه بدون رضایت طرف دیگر ارائه می‌کند. مثلاً می‌توانید عکس‌های خود را موقع ارسال طوری تنظیم کنید که از بین بروند، یا گیرنده برای این که عکس را برای مدت کوتاهی ببیند مجبور باشد روی دو دایره چند ضربه بزند، یا موبایل را برای چند لحظه ثابت و بصورت عمودی جلوی صورت خود نگه دارد. شما می توانید برای حفاظت از موبایل خود  یک یا چند انتخاب بالا را به کار ببرید.

دیسک‌کیریت DiscKreet (به قیمت ۳ دلار روی iOS) مطمئن می‌کند که دوستانی که اجازه ندارند، اعضای خانواده، یا دزدها به عکس‌های برهنه شما با وجود سیستم دومرحله رمز عبور نگاه نمی‌کنند. برای دیدن محتوای خصوصی، همه باید رمز عبور خود را همزمان وارد کنند. هربار که می خواهید عکسی که دریافت شده را ببینید، باید از فرستنده اجازه بگیرید.

بلیپ Bleep (مجانی، iOS و اندروید) اپلیکیشنی است برای افرادی که می‌خواهند عکس‌هاشان بعد از دریافت خود به خود نابود شود. این اپ توسط BitTorrent – شرکت اشتراک گذاری فایل‌ها – ساخته شده و از ارتباطات نظیر به نظیر (Peer-to-Peer) استفاده می‌کند و پیغام‌ها را روی کلود (فضای مجازی نگهداری اطلاعات) ذخیره نمی‌کند. علاوه بر این یک «حالت پچ پچ» هم دارد که عکس‌ها را همین که دیده شدند پاک می‌کند و وقتی اسکرین‌شاتی گرفته می‌شود خط نام «فرستنده»‌ را محو می‌کند که البته ممکن است زیاد کمکی نکند، اما به هر حال یک لایه محافظتی است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  توافق پورن‌هاب و ارز دیجیتال تتر پس از کناره‌گیری PayPal

۶. اگر از یک اپلیکیشن چت استفاده می‌کنید، ببینید آیا حالت «ناشناس» (incognito) یا «سری» (secret)  تعبیه شده است که تاریخچه کاربردی شما را ذخیره نکند.

در واتساپ، صفحه گفتگوی مورد نظر خود را باز کنید و روی آیکون گیرنده ضربه بزنید و گزینه «ذخیره محتوای دریافتی» (Save Incoming Media) را در حالت «هرگز» ( Never) قرار دهید و چت‌ها را پاک کنید (Clear Chat). این تنظیمات تنها عکس‌ها را از دستگاه شما پاک می‌کند و نه از طرف دیگر این چت‌ها. پس به طرف دیگر هم همین تنظیمات را یادآوری کنید.

در سیگنال، می‌توانید «ناپدید شدن» پیغام‌ها را با باز کردن پنجره چت و ضربه زدن روی نام گیرنده انتخاب کنید.

Nicole Nguyen / BuzzFeed News / Via Google Hangouts

در هنگ‌اوت Hangouts، چت را باز کنید و روی آیکون سه نقطه کلیک کنید، سپس Options را انتخاب کنید و تاریخچه مکالمات را خاموش کنید.

در «الو» Allo گوگل می‌توانید در تنظیمات «ناشناس» را انتخاب کنید که رمزنگاری دوطرفه را فعال کند.

در پیغام‌رسان فیسبوک، می‌توانید رمزنگاری را با انتخاب «مکالمه خصوصی»Secret Conversation فعال کنید. برای فعال کردن این انتخاب، روی (+) کلیک کنید تا یک پنجره تازه چت باز شود، سپس روی کلمه Secret در گوشه بالایی پنجره کلیک کنید و بعد گیرنده را انتخاب کنید.

۷. مطمئن شوید که چهره شما در عکس نیست تا عکس ناشناس بماند.

اجازه ندهید سلفی‌های تمام رخ وسوسه‌تان کند. همه می‌دانند چهره شما چقدر جذاب و دوستداشتنی است. به دیگران دقیقاً همان چیزی را نشان بدهید که می‌خواهید ببینند: بدنتان را! خلاق باشید و دوربین را پایین نگه دارید. حواستان به جزئیاتی مثل تتو یا پیرسینگ‌هایی که ممکن است شما را قابل شناسایی کنند باشد.

اگر جزئیاتی که شما را قابل شناسایی می‌کند در عکس بود، از Microsoft Paint یا ابزار موجود در آیفون‌ها برای اضافه کردن مارکاپ استفاده کنید. برای این کار عکس را باز کنید، تنظیمات را انتخاب کنید، آیکون سه نقطه را کلیک کنید و Markup را استفاده کنید تا عکس را با اضافه کردن خط‌هایی تغییر دهید.

۸. داده‌های مکانی فایل تصویر را حذف کنید.

Nicole Nguyen / BuzzFeed News

عکس‌های برهنه شما به راحتی می‌توانند با استفاده از داده EXIF هر کسی را به خانه شما برسانند! این فایل در همه فایل‌های تصویری ضمیمه هستند و مکان ثبت تصویر را هم در بر دارند. امکان پاک کردن این اطلاعات از روی آیفون بدون کمک یک اپلیکیشن سوم مثل Photo Investigator (مجانی) یا Metadata Cut  (مجانی) وجود ندارد اما می‌توانید بر روی مک این کار را بکنید. تصویر را در Preview باز کنید،  command و i تایپ کنید (یا به Tools و بعد  Show Inspector) بروید. پنجره GPS را باز کنید و پایین‌تر دکمه Remove location info را بزنید تا اطلاعات مکانی تصویر حذف شود. روی ابزارهای سامسونگ می‌توانید این مسیر را طی کنید Gallery > More > Details و بعد روی دکمه – کلیک کنید و Done را برای ذخیره این انتخاب‌ها کلیک کنید. در تنظیمات آیفون می‌توانید مکان‌یابی را خاموش کنید تا مکان عکس‌های بعدی ثبت نشود. به ترتیب Privacy > Location Services > Camera بروید و روی هرگز Never تنظیم کنید. روی دستگاه سامسونگ روی اپلیکیشن دوربین کلیک کنید، چرخ‌دنده را انتخاب کنید و مکان‌یاب را خاموش کنید. روی سایر تلفن‌های اندروید، دوربین را باز کنید، تنظیمات را انتخاب کنید و مکانیابی را خاموش کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  انحرافات جنسی ; رفتارهای غیر معمول در سکس

 

۹. سرویس‌های خودکار پشتیبان‌گیر از عکس‌هاتان را دوبار چک کنید.

اگر از فلیکرFlickr، گوگل‌فوتوزGoogle Photos یا کتابخانه ای‌کلودiCloud Photo برای پشتیبان‌گیری از عکس‌هایتان استفاده می‌کنید، پیش از اینکه عکس‌های برهنه خود را ثبت کنید، مطمئن شوید گزینه همسان‌سازی اتوماتیک auto-sync خاموش است. سلفی را بفرستید، آن را پاک کنید و بعد باز گزینه پشتیبان‌گیری را فعال کنید.

علاوه بر این، اگر واتساپ استفاده می‌کنید و برای بک‌اپ گرفتن از چت‌ها از iCloud یا Google Drive استفاده می‌کنید، تصاویر فرستاده شده حتی وقتی که پیغام‌ها را از روی تلفن خودتان پاک کنید، روی کلاود باقی می‌مانند. باید چت‌ها را یک به یک بطور دستی از روی کلاود حذف کنید.

 

۱۰. در آخر، یاد بگیرید چطور عکس‌های برهنه خود را ذخیره کنید و به پارتنر خود هم آموزش دهید!

اگر واقعاً می‌خواهید تصاویر را ثبت کنید، بهترین راه برای ذخیره عکس‌های حساس همان روشی است که بالاتر گفتیم:‌ روی یک هارد اکسترنال رمزنگاری شده و در پرونده‌ای محافظت شده با رمز عبور ذخیره‌شان کنید.

روی مک، این کار بسیار آسان است. اپلیکیشن Disk Utility را باز کنید. به ترتیب File > New Image > New Image From Folder بروید و بعد پوشه‌ای را که می‌خواهید از آن محافظت کنید انتخاب کنید. از بین Encryptionoptions  ها، رمزنگاری ۱۲۸-bit AES را انتخاب کنید و رمز عبوری به آن بدهید. فراموش نکنید! اگر این پوشه را پاک کنید دیگر هرگز نمی‌توانید آن را بازیابی کنید. تحت  Image Format، گزینه  read/write را انتخاب کنید تا بتوانید عکس‌هایی را اضافه و کم کنید. این کار را برای فایل‌های تکی هم می‌توانید انجام دهید. وارد Preview شوید و بعد  File > Export as PDF > Show Details > Enable encryption شوید و پسورد را اضافه کنید.

در ویندوز۱۰، روی پوشه راست‌کلیک کنید و بعد Properties > Advanced > Encrypt را انتخاب کنید تا داده‌ها را امن کنید. برای دسترسی به فایل رمزنگاری شده، باید نام کاربری و رمز عبوری که موقع ساخت پوشه استفاده کرده‌اید را در دست داشته باشید.

این راهنما را برای گیرنده و فرستنده  محبوب عکس‌های برهنه ارسال کنید تا همه به یک اندازه مراقب امنیت سکست‌ها باشید!