تبلیغات

 

2 اشتباه در بازی پوکر؛ اگر تازه پوکر آنلاین را شروع کرده اید این اشتباهات را مرتکب نشوید

به قلم ناتان ویلیامز – خیلی از بازیکنان پوکر حضوری سعی در جابجایی به پوکر آنلاین کرده اند. یکی از بهترین ویژگی های پوکر آنلاین، راحتی آن است. طی چند دقیقه می توانید هر چند دستی که توانایی اش را داشته باشید، از منزل خود انجام دهید.

با این حال، جابجایی به پوکر آنلاین به این راحتی که همه فکر می کنند هم نیست. خیلی از بازیکنان حضوری موقع انتقال به پوکر آنلاین، اشتباهات خانمان براندازی مرتکب می شوند. اصلا برایشان خوب نیست، چون همه آن ها شرایط موفقیت در ورژن آنلاین را دارند، ولی خودشان جلوی آن را می گیرند. در این یادداشت، به دو اشتباه رایجی که از سوی این بازیکنان دیده ام، خواهم پرداخت.

شروع بازی با نرخ های سطح بالا

بازی در سطح نرخی که خیلی بالاتر از سطح مهارت است، بی شک بزرگترین اشتباه بازیکنان حضوری در پوکر آنلاین است.

برای بازیکنان هولدم نامحدود که در کازینوها بازی می کنند، معمولا کمترین نرخ ارائه شده 1 به 2 دلار است. خیلی از این بازیکنان هم فکر می کنند شروع از این نرخ در ورژن آنلاین کاملا نرمال است. مشکل اینجا است که این 2 ورژن از بازی، از زمین تا آسمان از حیث سطح مهارتی باهم تفاوت دارند. سطح یک به 2 دلار آنلاین این روزها پر از میزهای کامل و بازیکنانی است که یا پوکر شغل اولشان به حساب می رود و یا آن را خیلی جدی می گیرند.

بهتر است بازیکنان حضوری یک به 2 دلاری، از سطح نرخ پایین تری آغاز کنند. این سبب می شود سطح بازی به چیزی که به آن عادت دارند، نزدیک تر شود. البته مشکلی هم نیست، چون بسیاری از سایت های پوکر آنلاین، بازی در مبالغ بسیار کمتر را هم میسر کرده اند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  استراتژی عالی گلزنی هردو تیم ( BTTS Tips | Both teams to Score )

متاسفانه گاهی اوقات غرور و خودبینی برای برخی ها مشکل ایجاد می کند و آن ها نمی توانند در این سطح نرخ پایین بازی کنند، ولی واقعیت این است که سطح بازی در نرخ های پایین آنلاین به اندازه پایین ترین سطح بازی حضوری است.

حتی بازی 0.10 به 0.25 دلاری یا 0.25 به 0.5 دلاری آنلاین هم امروزه در سطح بالاتری نسبت به بازی یک به 2 دلاری آنلاین انجام می شود. اگر بازیکن حضوری هستید و می خواهید وارد بازی آنلاین شوید و این کار را هم به درستی انجام دهید، توصیه می کنم در پایین ترین سطح ممکن شروع کنید.

یک چیز دیگر هم وجود دارد. اگر سطوح پایین برایتان بیش از حد راحت بود و بلافاصله به موفقیت خوب دست پیدا کردید، می توانید خیلی سریع پله ها را طی کنید. اول کار عجله ای نباید باشد، نه؟

یک مساله دیگر هم در مورد استراتژی پوکر آنلاین وجود دارد. حتی اگر مبالغ آن در ابتدا به نظرتان کم بیاید، قابلیت بازی همزمان روی چند میز سبب می شود بتوانید خیلی بیشتر ببرید. به عنوان مثال، اگر در 10 میز برای ژتون ورودی (Buy-in) ده دلاری بازی کنید، در واقع 100 دلار در بازی گذاشته اید که خیلی بیشتر از مقدار نرمال بازی های حضوری است.

تفاوت بالای واریانس در بازی آنلاین نسبت به بازی حضوری

اشتباه بزرگ دیگری که بازیکنان حضوری موقع جابجایی به پوکر آنلاین، مرتکب می شوند، دست کم گرفتن بیش از حد واریانس (نوسان) است. نوسان به بالا پایین شدن های کوتاه مدت سرمایه پوکر شما براساس نتایجتان دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  الگوهای متداول در پوکر چیست؟

هیچ کس نمی تواند شما را برای سرعت بالای ورژن آنلاین آماده کند. باید خودتان تجربه اش کنید. سرعت هر دست بازی آنلاین نسبت به بازی حضوری، به طور میانگین 3 برابر بیشتر است. همچنین گزینه هایی همانند فولد سریع (Fast-fold) هم وجود دارد که سبب می شود گاهی اوقات سرعت تا 12 برابر بیشتر شود.

وقتی قابلیت بازی همزمان روی چند میز را هم اضافه می کنید، این سرعت بالاتر می رود. شبیه این است که دقیقا بلافاصله بعدا از یادگیری رانندگی بخواهید کامیون برانید! هیچ راهی هم برای آماده سازی از قبل برای آن وجود ندارد.

اگر هم اوضاع در ابتدا برایتان خوب پیش نرود، به این معنا است که باخت های بد بیشتری را در بازه کوتاه تر نسبت به بازی های حضوری تجربه می کنید. این سبب می شود بازیکنان حضوری گاهی فکر کنند بازی آنلاین به نوعی علیه آن ها دستکاری شده است.

البته این ادعا اصلا درست نیست. اشتباه اصلی آن ها اینجا است که ذهنیت خود از واریانس در بازی حضوری را به ورژن آنلاین منتقل کرده اند. اینجا هم این دو خیلی باهم تفاوت دارند. راهش این است که از مقایسه این 2 دست بردارید و هر چه به نظرتان در مورد نوسان می دانید، از پنجره بیرون بیندازید.

برای عادت به بالا پایین شدن های غیرقابل باور در پوکر آنلاین، باید زمان بدهید. باید یادتان باشد نوسان مثبت هم خواهید داشت، ولی توصیه من این است که خود را چندان درگیر اتفاقات کوتاه مدت نکنید. تنها چیزی که اهمیت دارد نتایج شما طی ماه ها و یا حتی سال ها است. هر چیزی کمتر از این بازه کوتاه مدت به حساب آمده و هر چیزی ممکن است در آن، حتی برای بهترین بازیکنان، رخ دهد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  استراتژی تعداد بیش از نیم گل یک تیم در نیمه اول

هر چه هم در ابتدا مشکل به نظر برسد، باید خودتان را درگیر اضطراب و استرس روزانه ناشی از نوسان نکنید. فارغ از خوب یا بد پیش رفتن اوضاع، این مساله تاثیری در بلند مدت برایتان نخواهد داشت.

حرف پایانی

جابجایی از پوکر حضوری به آنلاین به اندازه ای که خیلی ها فکر می کنند، سخت نیست. اول اطمینان حاصل کنید از پایین ترین سطح شروع می کنید. تفاوت سطح بین پوکر آنلاین و حضوری بیشتر از چیزی است که فکر می کنید. باز هم می گویم، اگر اوضاع در ابتدا برایتان زیادی خوب پیش رفت، می توانید سریع تر به مقاطع بالاتر بروید، ولی عجله نکنید. دوم اینکه، باید انتظار نوسان های دیوانه وارتری نسبت به بازی های حضوری خود داشته باشید. وقتی سرعت اقدامات 5، 10 و حتی 50 برابر از چیزی است که به آن عادت دارید، هیچ چیز قرار نیست به روال سابق باشد. عاقلانه بازی کنید و منطق را از خود دور نکنید و تنها روی مهم ترین چیز تمرکز کنید: نتایج در بلند مدت.