تبلیغات

 

معرفی بازی قمار باکارات

بازی باکارات (به انگلیسی Baccarat) یک نوع بازی با کارت می باشد که به علت سادگی بازی، میان بازیکنان قمار بسیار محبوب است. بازی بین دو طرف بازی که در یکطرف Player (بازیکن) و در سمت دیگر Banker (بانکر) می باشند جریان می پذیرد.

در هر دست از بازی که اصطلاحا به آن (Coup) می گویند سه حالت به عنوان نتیجه شرط وجود دارد:

* حالتی که Player دست بالاتر را داشته باشد.

* حالتی که Banker دست بالاتر را داشته باشد.

* حالت تساوی بین دو طرف (Tie).

به طور مختصر هدف از بازی این است که پیش بینی‌ کنید ارزش کارت ها در کدام یک از دو طرف به عدد ۹ نزدیک تر خواهد بود و یا بتوانید پیش بینی‌ کنید که ارزش کارت ها بین دو طرف مساوی می شود. بر خلاف بلک‌ جک، در بازی باکارات هر بازیکن دست جداگانه‌ ای ندارد و دست بازیکن که توسط دیلر پخش می شود، بین همه ی بازیکنان دور میز مشترک است. در این بازی میزان امتیاز میزبان (House Edge) به نفع سمت Banker می باشد و معمولا کمی بیشتر از ۱% در نظر گرفته می شود. از انواع رایج و محبوب این بازی می توان از Punto Banco (نوع محبوب در آمریکای شمالی)، Chemin de fer و Baccarat Banque نام برد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی با انواع جوایز یا بونس‌های سایت‌های شرط بندی آنلاین

تاریخچه و زمان پیدایش بازی باکارات همچنان مورد بحث است، بر اساس برخی از منابع و شواهد بدست آمده پیدایش این بازی به قرن ۱۹ برمیگردد در حالی که منابع دیگری ناشنه هایی از وجود این بازی در قرن ۱۵ می باشند و رواج آن در فرانسه را به زمان بازگشت سربازان این کشور از جنگ با ایتالیا می دانند. آنچه در مجموع مشخص است محبوبیت و رواج یافتن این بازی در فرانسه در قرن ۱۹ میلادی می باشد، فرانسوی ها در سال های معروف به عصر ناپلئون و پیش از تصویب قوانین قمار در سال ۱۹۰۷ به صورت جمع های دوستانه و در مکان های خصوصی به قمار می پرداختند، شواهد نشان می دهد در عصر ناپلئون نوعی از بازی باکارات در بین مردم رواج داشته است.