تبلیغات

تبانی در بوکس : انتونی جاشوا قهرمان بلامنازع سنگین وزن جهان با ضریب 16 ناک اوت شد

دیروز انتونی جاشوا قهرمان بلامنازع سنگین وزن جهان جلوی اندی رویز مکزیکی با ضریب 16 تکنیکال ناک اوت شد.

این اولین باخت دوران ورزشی جاشوا بعد از 22 برد متوالی بود

ویدیو رو ببینید که ملت چطور از این اتفاق هنگ میکنن

https://www.youtube.com/watch?v=GmsN6d_VLIs

 

پ.ن : یاد قسمتی از سریال پیکی بلایندرز افتادم که توماس شلبی توی شهر پر کرد که فلان اسب برنده میشه ، همه روی اون اسب شرط زدن و برنده هم شدن ، برادرش شاکی شد چرا این کارو میکنی ؟ گفت 2 بار دیگه هم این اتفاق میفته ولی دفعه چهارم که دیگه همه روی این اسبه شرط زدن و پولا سنگین شد اونوقت کاری میکنیم که ببازه و پولارو جمع میکنم

دوست داشته باشید یا نه باید قبول کرد بسیاری از نتایج ورزشی دنیا توسط بنگاه های شرطبندی تعیین میشه

 

بیشتر در مورد این مسابقه بدانید :

بوکس سنگین‌وزن؛ شکست غیرمنتظره جاشوا در مقابل روئیز جونیور
ساعاتی پیش در سالن مشهور “مدسون اسکور گاردن” نیویورک، آندی روئیز جونیور آمریکایی توانست آنتونی جاشوا، قهرمان بوکس بریتانیایی و دارنده سه کمربند قهرمانی را شکست دهد.

جاشوا سه کمربند قهرمانی خود یعنی “آی بی اف”، “دبلیو بی او” و “دبلیو بی ای” را با این باخت که اولین شکست حرفه‌ای او نیز محسوب می‌شود به روئیز جونیور داد.

جاشوا مسابقه را کند شروع کرد اما موفق شد تا روئیز را در راند سوم به زمین بیندازد.

اما کمتر از یک دقیقه بعد در همین راند روئیز، جاشوا را ناک‌دان کرد. جاشوا بلند شد و به بازی ادامه داد؛ اما حریف پرقدرت آمریکایی یک بار دیگر او را نقش بر زمین کرد.

در راند چهارم اتفاق خاصی نیافتاد و دو طرف به هم ضرباتی زدند؛ راند پنجم هم به آرامی گذشت و به نظر می‌رسید که جاشوا از شوک راند سوم درآمده است.

اما در اواخر راند ششم به نظر می‌رسید که جاشوا انرژی ندارد و در اواخر این راند تلاش می‌کرد تا با حریف خود درگیر نشود.

راند هفتم سرنوشت جاشوا را رقم زد. روئیز، حریف بریتانیایی خود را در این راند دو بار ناک دان کرد؛ بدین ترتیب او تا این راند چهاربار ناک‌دان شده بود. جاشوا پس از هر دو مورد ناک دان در راند هفتم از کف رینگ بلند شد اما در چهارمین ناک دان داور تشخیص داد که او شرایط ادامه دادن مسابقه را ندارد.

اکنون روئیز ۲۹ ساله آمریکایی که از پدر و مادری مکزیکی متولد شده است قهرمان سنگین وزن جهان و البته اولین قهرمان این دسته در مکزیک است.

حضور روئیز در مقابل جاشوا اتفاقی بود. حدود شش هفته پیش و پس از آنکه آزمایش دوپینگ جرل میلر آمریکایی مثبت اعلام شد، پروانه بوکس او باطل شد و به جای او روئیز در مقابل قهرمان بریتانیایی قرار گرفت.

ادی هرن از ترتیب دهندگان این مسابقه گفت که احتمالا دیدار مجدد این دو در نوامبر و یا دسامبر در لندن برگزار خواهد شد.

روئیز که در حال حاضر صاحب رکورد ۳۳ پیروزی و یک شکست است، با در اختیار گرفتن سه کمربند قهرمانی نامش را در کنار اسطوره‌های بوکس دنیا می‌بیند. اسم او پس از پیروزی مقابل جاشوا در کنار جیمز باستر داگلاس، که سال ۱۹۹۰ مایک تایسون را شکست داد و حازم رحمان که سال ۲۰۰۱ مقابل لنوکس لوئیس پیروز شد، قرار گرفته است. لوئیس البته در مسابقه تکراری موفق شد رحمان را شکست دهد.

این پیروزی زندگی مالی روئیز و پنج فرزند او را تغییر داد. در صورت تکرار مسابقه نیز پول قابل توجهی نصیب این بوکسور آمریکایی خواهد شد.

روئیز بوکس را از شش سالگی شروع کرد در حالی که همواره به دلیل وزنش مسخره می‌شد و توانایی‌هایش زیر سئوال می‌رفت.

تایسون فیوری، قهرمان بریتانیایی پیشین سنگین‌وزن بوکس جهان و دیونتی وایلدر، قهرمان سنگین‌وزن جهان از منظر سازمان معتبر “دبلیو‌بی‌سی” (تنها کمربندی که جاشوا در اختیار نداشت) نیز به باخت جاشوا واکنش نشان دادند.

تایسون فیوری در توییتر نوشت: “در بوکس سنگین‌وزن از این اتفاقات رخ می‌دهد. استراحت کن، دوباره نیرو بگیر، خودت را جمع و جور کن و بازگرد.”

دینوتی وایلدر نیز نوشت: “او قهرمانی واقعی نبود. تمام حرفه او برپایه دروغ و تناقض بود. حالا حقیقت برملا شده و متوجه شدیم که چه کسی از چه کسی فرار می‌کرد.”

تبلیغاتcanonbet