تبلیغات

 

افشای ماجرای شنبه و یکشنبه حسن روحانی

افشای ماجرای شنبه و یکشنبه حسن روحانی

افشای ماجرای شنبه و یکشنبه حسن روحانی

وزیر ارتباطات به سوال یکی از مخاطبانش در اینستاگرام درباره ماجرای شنبه و یکشنبه‌ مدنظر رئیس‌جمهور پاسخ داد.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت حسن روحانی
آذری جهرمی وزیر ارتباطات روحانی-افشای ماجرای شنبه و یکشنبه حسن روحانی

 

به گزارش مجله دنیای شرط بندی، یکی از کاربران اینستاگرام در کامنتی از وزیر ارتباطات درباره شنبه و یکشنبه‌ سوال پرسیده است. شنبه و یکشنبه‌ای که حسن روحانی رئیس ‌جمهور از آن سخن گفته و از آن به عنوان «پیروزی ملت» یاد کرده است. محمدجواد آذری جهرمی نیز در پاسخ به سوال وی با افشای ماجرای شنبه و یکشنبه حسن روحانی نوشته است: «آمریکا میخواد تحریم‌ها رو تشدید کنه و شورای امنیت سازمان ملل موافقت نخواهد کرد.»

تصویر صفحه اینستاگرام آذری جهرمی
تصویر صفحه اینستاگرام آذری جهرمی

 

هفته‌ای عجیب پیش‌روی جهان قرار دارد،

بعد از ماه‌ها تنش و چالش بر سر فعال‌شدن یا نشدن مکانیسم ماشه، بالاخره شنبه موعود فرا رسید؛ روزی که هم ایران و هم آمریکا اعلام جشن پیروزی کرده‌اند اما سازمان ملل تا مدت‌ها درگیر یک شرایط برزخی خواهد بود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  دلایل علاقه شدید مردها به ورزش های زنانه

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران چهارشنبه گذشته در جلسه هیأت دولت با یادآوری تلاش‌های شکست‌خورده آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اظهار کرد: آمریکا که بسیار روشن از برجام خارج شده، هرچه فحش عالم بوده نثار برجام کرده، بقیه کشورها را به خروج از آن تشویق کرده و به‌دنبال تهدید کشورهایی رفته که با ایران ارتباط اقتصادی داشتند، حال می‌خواهد از مکانیسم درون برجام استفاده کند و دیدیم که یک قدم هم نتوانست بردارد.

روحانی تصریح کرد: در دنیا دو سه کشور هستند که به آمریکا چسبیده‌اند؛ یکی رژیم نامشروع صهیونیستی است، و غیر از آن یکی دو کشور کوچک. جز این کسی آمریکا را همراهی نکرده و از الان پیروزی ملت ایران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد را تبریک می‌گویم.

رئیس‌جمهور اشاره نکرده که در روز شنبه و یکشنبه چه اتفاقی قرار است رخ دهد اما مقامات آمریکایی قبلا اعلام کرده‌اند که قرار است به ادعای آنان تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران احیا شود. آمریکایی‌ها در حالی این فرضیه را مطرح کرده‌اند که از طریق قانونی پس از ۳ ماه تقلا موفق نشده‌اند مسیر مکانیسم حل و فصل اختلاف در برجام را طی کنند.