تبلیغات

معرفی قهرمان عرب دنیای پوکر ؛ احسان سم فرحا

معرفی قهرمان عرب دنیای پوکر ؛ احسان سم فرحا

احسان سم فرحا در سال 1959 در بیروت لبنان به دنیا آمد و یک پوکرباز حرفه ای است.

سم از همان نوجوانی استعداد خیلی خوبی در قمار و بازی ورق داشت ولی این به نظر پدرش کافی نبود. آن ها پسر جوان شان را در سال 1977 به آمریکا فرستادند تا در دانشگاه کانزاس تحصیل کند. سم هم در رشته مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شد. او به هوستون رفت و چند شغل مختلف را تجربه کرد. اما بازی پوکر باز هم فرحا را به سمت دنیای بازی برگرداند.

Sammy Farha
Sammy Farha

 

او کم کم در بازی های بزرگ شرکت کرد. سم در نهایت به حدی رسید که فکر می کرد می تواند در بازی های جدی پوکر شرکت کند. او با 2 هزار دلار به لاس وگاس رفت و پولش را به 7 هزار دلار رساند. این بازیکن روز به روز بیشتر پیشرفت می کرد و مشخص بود که باید این مسیر را به صورت جدی و حرفه ای تعقیب کند. بعد از 4 سال، فرحا تصمیم گرفت شغلش را ترک کند و پول و آینده و تمام وقتش را صرف بازی پوکر کند. دستاوردهایی که او در این بازی کسب کرد نشان می دهد این تصمیم درست بوده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مستندی از بی بی سی درباره قمار و شرط بندی

او سه بار توانسته دستبند قهرمانی رقابت های سری های جهانی پوکر را به دست آورد. برخی هم به خاطر نایب قهرمانی در رویداد اصلی رقابت های سری های جهانی پوکر در سال 2003 او را می شناسند. در آن سال کریس مانیمیکر به قهرمانی رسید. جایزه سم هم برابر با 1 میلیون و 300 هزار دلار بود.

جالب است بدانید سایت PokerStars یک رقابت انتقامی با حضور فرحا و مانیمیکر مهیا کرد. در این بازی که چند ماه بعد از رقابت مشهور برگزار شد، سم به پیروزی رسید. این دو بازیکن در سال 2011 و در سری های جهانی پوکر باز هم برابر یکدیگر قرار گرفتند و این بار مانیمیکر برنده شد.

Sammy Farha
Sammy Farha

 

و اما سه دستبند قهرمانی سم در سری های جهانی پوکر:

او در سال 1996 به اولین قهرمانی اش در این تورنمنت دست پیدا کرد. این دستاورد در بازی 2500 دلاری اوماهای محدود اتفاق افتاد. جایزه اش هم برابر با 145 هزار دلار بود. ده سال بعد یعنی در سال 2006، دومین دستبند قهرمانی به دست آمد. این بار در بازی 5 هزار دلاری اوماها Hi-Lo با جایزه 398560 دلاری. اما این پایان کار نبود. فرحا در سال 2010 هم قهرمان شد. او در بازی 10 هزار دلاری اوماها Hi-Low اسپلیت برنده شد. در ضمن 488241 دلار هم به عنوان جایزه دریافت کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  12 توصیه کلیدی برای پیشرفت تازه کارها در پوکر

این بازیکن در سه بازی دیگر از رقابت های سری های جهانی پوکر هم میز را با کسب جایزه نقدی ترک کرد. مجموع این جایزه ها بیش از 100 هزار دلار است. او در National Heads-Up Poker Championship هم درخشید و جوایز 75 و 125 هزار دلاری را دریافت کرد.

این بازیکن موفق پوکر در سال 2007 یک کتاب در زمینه پوکر به رشته تحریر درآورد. در نگارش این کتاب، استورمز ریبک هم به سم کمک کرد. مخاطبان هم استقبال خوبی از کتاب Farha on Omaha داشتند. این کتاب در واقع یک راهنمای کامل استراتژی بازی اوماها پوکر است. فرحا استراتژی های پایه ای این بازی را با استراتژی های خودش در هم آمیخته و در نتیجه خوانندگان با مطالعه این کتاب می توانند سبک بازی سم را هم بیاموزند.

شبکه GSN آمریکا یک برنامه و رقابت بزرگ پوکر به نام High Stakes Poker تهیه و پخش کرد که صحنه حضور بزرگان دنیای پوکر بود. سم هم از فصل 1 تا 4 در این برنامه و رقابت بزرگ شرکت کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  باخت خوب در پوکر هنر میخواهد!

در کل پولی که سم فرحا از راه شرکت در تورنمنت های حرفه ای پوکر کسب کرده برابر با 2 میلیون و 884 هزار و 300 دلار است.