تبلیغات

آیا شماره‌های لاتاری قابل پیش بینی یا تصادفی هستند؟

آیا شماره‌های لاتاری قابل پیش بینی یا تصادفی هستند؟

آیا شماره‌های لاتاری قابل پیش بینی یا تصادفی هستند؟

هنگام انتخاب شماره‌های لاتاری، بازیکنان برای انتخاب مجموعه‌ای از «اعداد شانس» یا انتخاب اعداد تصادفی با سرگردانی ابدی روبرو هستند.

به‌عنوان مثال برخی ممکن است بخواهند از روزهای تولد شریک زندگی خود یا سایر عزیزان‌شان استفاده کنند، در حالی‌که برخی دیگر ممکن است احساس کنند که چسبیدن به یک مجموعه از اعداد آن‌ها را وادار می‌کند تا هر هفته با ترس نبردن بازی کنند. انگیزه‌های دیگر برای انتخاب شماره‌های لاتاری ممکن است کاملاً ریاضی باشد. در حالی‌که برخی معتقدند که شماره‌های لاتاری قابل پیش بینی هستند، برخی دیگر بر این باورند که اعداد ممکن است کاملاً تصادفی نباشد. بنابراین آیا شماره‌های لاتاری کاملاً تصادفی هستند؟

آیا شماره‌های لاتاری قابل پیش بینی یا تصادفی هستند؟
آیا شماره‌های لاتاری قابل پیش بینی یا تصادفی هستند؟

 

چگونه برگزار کننده لاتاری تصادفی بودن شماره‌های لاتاری را تضمین می‌کند

نحوه برگزاری لاتاری تضمین می‌کند که نتایج کاملاً تصادفی هستند. این امر با پرش و اختلاط توپ‌ها در یک محفظه شیشه‌ای تأیید می‌شود. این روش انتخاب، لاتاری را از سایر فرم‌های دیجیتالی مانند الگوریتم‌های رایانه‌ای جدا می‌کند روش‌هایی که به مولد‌ اعداد تصادفی تکیه می‌کنند و نتایج از نظر فنی تصادفی نیستند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  روش های موثر برای انتخاب شماره های شانس

با این وجود برخی از عوامل ممکن است بر تصادفی بودن تأثیر بگذارند بنابراین برگزار کننده لاتاری مقرراتی برای جلوگیری از این امر دارد. به‌عنوان مثال، توپ‌هایی که بیش از سایر توپ‌ها انتخاب شده‌اند ممکن است در معرض ساییدگی و پارگی قرار داشته باشند، که از نظر تئوری می‌تواند به طور بالقوه بر نحوه جست و خیز در داخل شیشه تأثیر بگذارد.

برای حل این مشکل، اپراتورها به‌طور معمول توپ و ظرف را تغییر می‌دهند. دیگر عواملی که می‌تواند بر نتایج تأثیر بگذارد، عبارتند از: رنگ روی توپ، که دوباره به برنامه مراقبت احتمالی سایش و پارگی می‌رسد.

تئوری‌های جالب

البته فقط به این دلیل که برگزار کننده لاتاری برای اطمینان از نتایج کاملاً تصادفی، مقرراتی را اتخاذ کرده است، به این معنی نیست که بازیکنان تئوری‌های فردی خود را نداشته باشند. به‌عنوان مثال، یک تئوری وجود دارد که نشان می‌دهد در یورومیلیونز عدد ۳۸ بیشتر برنده می‌شود (صرفاً بر اساس قرعه‌کشی‌های تاریخی)، در حالی که در پاوربال، این «شماره جادویی» ۴۴ است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  طالع بینی ماه تولد ; این بار برای برد در لاتاری 2021

برخی دیگر خاطر نشان كرده‌اند كه از نظر آماری، شماره ۱۳ كمتر از سایر توپ‌ها از گردونه خارج می‌شود و همین امر باعث تحریک بازیکنان خرافی شده است.

برای جالب‌تر شدن اوضاع، در اکتبر ۲۰۱۵ تعداد توپ‌های قرعه‌کشی در لاتاری ملی انگلستان از ۴۹ به ۵۹ افزایش یافته است. این به ناچار با اضافه کردن ۲۰% توپ بیشتر بر شانس برنده شدن تأثیر می‌گذارد، اما شاید خیلی زود باشد که بگوییم آیا از نظر آماری هیچ عدد جادویی وجود دارد یا خیر. در نهایت، شانس پیش بینی لاتاری بر اساس عواملی مانند ساییدگی و پارگی روی توپ‌ها بسیار کم است.

این عوامل تأثیری ناچیز بر نتیجه اعداد خواهند داشت و هر «الگویی» که ممکن است در طول سال‌ها پدید آمده باشد، چیزی فراتر از تصادف نیست. خبر خوب این است که این امر باعث می‌شود بازی لاتاری کاملاً عادلانه باشد. بازیکنان به جای تکیه بر الگوریتمها، می‌توانند اطمینان داشته باشند که شانس آن‌ها به اندازه افراد دیگر است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بررسی تاریخچه کوتاه شرط بندی فوتبال در انگلستان و ایران؛ از برگه تا بت آنلاین

بنابراین در حالی که ممکن است انتخاب شماره‌های لاتاری شخصی جالب و سرگرم کننده باشد، اما پیشنهاد می‌شود که همه چیز را به شانس واگذار کرده و به بهترین‌ها امیدوار باشید

آیا شماره‌های لاتاری قابل پیش بینی یا تصادفی هستند؟
آیا شماره‌های لاتاری قابل پیش بینی یا تصادفی هستند؟