تبلیغات

 

  • خانه
  • وبلاگ مجله
  • آیا شما پس از برنده شدن در یک لاتاری رویایی ، از شغلتان استعفا می دهید؟
آیا شما پس از برنده شدن در یک لاتاری رویایی ، از شغلتان استعفا می دهید؟

آیا شما پس از برنده شدن در یک لاتاری رویایی ، از شغلتان استعفا می دهید؟

آیا شما پس از برنده شدن در یک لاتاری رویایی ، از شغلتان استعفا می دهید؟

برنده شدن جکپات در یک لاتاری رویایی اتفاقی فراتر از بردن یک مبلغ عظیم و تغییر دهنده زندگی است. این اتفاق نماد یک شروع تازه، فرصت‌های جدید، ماجراهای مهیج و موقعیتی برای بهبود وضعیت مالی فرد برنده است.
برای برخی از برندگان، جکپات رویایی به آنها این امکان را می‌دهد تا کاری را انجام دهند که سال‌هاست مشتاقانه در انتظار وقوعش هستند. رفتن به دفتر رئیس برای تحویل نامه استعفاء. اما آیا کنار گذاشتن شغل بهترین تصمیم ممکن است؟

مطالعات زیادی در مورد تأثیرات برنده شدن جکپات روی شخصیت برندگان و همچنین نگرش آنها به کارشان انجام شده است. یک مطالعه معروف در سال ۱۹۸۰ توسط دانشگاه برکلی نشان داد که از ۵۴۹ برنده لاتاری آمریکایی فقط ۲۳٪ از برندگان میلیون دلاری شغل خود را ترک کرده‌اند. و هیچ یک از برنده‌های کمتر از نیم میلیون دلاری شغل خود را رها نکرده‌اند.

تحقیق دیگری در سال ۲۰۰۴ بر یافته‌های دانشگاه برکلی صحه گذاشت. این تحقیق نشان می‌دهد که ۸۵٪ از برندگان لاتاری شغل خود را ترک نکرده‌اند. همچنین مشخص شد که ۶۳٪ از برندگان لاتاری با همان کارفرمایی که در گذشته داشته‌اند به کار خود ادامه داده‌اند.
نتایج حاصل از مطالعه‌ای که در مورد برندگان لاتاری انگلیس انجام شد نتایج متفاوتی را به همراه داشت. بر اساس این مطالعه، کمتر از نیمی‌ از برندگان مورد بررسی پس از برنده شدن جکپات همان شغل قبلی را حفظ کرده‌اند.
ترک کار پس از برنده شدن در یک لاتاری عظیم همیشه یک تصمیم آسان نیست. در این مطلب چند داستان از برندگان لاتاری که شغل خود را ترک کرده و نکرده‌اند ذکر شده است.

ترک شغل پس از برد در لاتاری

نوشته شده روی ستاره‌ها

دین ویمس Dean Weymes ۲۴ ساله، از پیتربورو در انگلستان، پس از اینکه متوجه شد در لاتاری انگلستان برنده شده است کار روزانه خود را رها کرد. این کارمند آمازون به مدت ۳۰ سال جایزه برتر ۱۰،۰۰۰ پوندی (تقریباً ۱۳۰۰۰ دلار) ماهانه را از آن خود کرده بود.
او تصمیم گرفت آرزوی همیشگی خود برای فیلمنامه نویس شدن را دنبال کند. او گفت: «من در دانشگاه فیلمنامه نویسی خوانده‌ام زیرا این کار همیشه علاقه من بوده است. اکنون می‌توانم اشتیاق خود را به یک شغل تبدیل کنم، کاری که هرگز فکر نمی‌کردم بتوانم انجام دهم».
کارفرمای سابق دین برای او آرزوی موفقیت کرده و ابراز امیدواری نمود که به زودی فیلم‌های پرفروش برای استودیوی آمازون تولید کند. تا به امروز هیچ یک از ساخته‌های دین به پرده سینما نرسیده است اما او فرصت زیادی در پیش دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بزرگترین و بهترین گروه شرط بندی
دین ویمس Dean Weymes
دین ویمس Dean Weymes

قبل از جشن گرفتن بررسی کنید

داستان بعدی یک داستان هشدار دهنده در مورد خطرات جشن زود هنگام است.
هر کریسمس تب لاتاری ال گوردو، اسپانیا را در بر می‌گیرد و کل کشور به تماشای قرعه کشی می‌نشیند. این لاتاری ۲۲ دسامبر به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود. اسپانیایی‌ها سهام بلیط‌های لاتاری را خریداری می‌کنند به این معنی که دوستان، همسایگان و خانواده‌ها هنگام برنده شدن با هم جشن می‌گیرند.
این همان اتفاقی است که برای ناتالیا اسکودرو Natalia Escudero، گزارشگر تلویزیونی اسپانیا افتاد که در حین برنامه زنده کشف کرد که در لاتاری ال گوردو برنده شده است. او بیش از حد هیجان زده شد و شروع به شادی در مقابل دوربین کرد و فریاد زد: «دیگر به اینجا بر نمی‌گردم».
با این حال هنگامی ‌که متوجه شد فقط ۵۰۰۰ یورو برنده شده است، مجبور شد با شرمساری به شبکه تلویزیونی برگشته و خواهان بازگشت به کارش شود. روز بعد ناتالیا توئیتی دال بر پشیمانی خود منتشر کرد و هنوز هم کار خود را رها نکرده است.

ناتالیا اسکودرو Natalia Escudero
ناتالیا اسکودرو Natalia Escudero

رکوردشکن یوروجکپات

کریستینا Christina، نظافتچی ۳۶ ساله برای دومین بار در لاتاری یوروجکپات شرکت کرد و برنده جایزه هنگفت و رکوردشکن ۹۰ میلیون یورویی (تقریباً ۱۰۷ میلیون دلار آمریکا) شد. این یک رکورد جهانی برای پرداخت آنلاین لاتاری بود.
مادرش به او کمک کرد تا شماره‌های برنده خود را انتخاب کند و او پس از اتمام شیفت نظافت در اواخر شب متوجه شد که میلیونر شده است. طولی نکشید که کریستینا مرحله جدیدی از زندگی خود را آغاز کرد. اولین کاری که او انجام داد این بود که شغل خود را رها کند.
کریستینا پس از برد گفت: «من همیشه می‌خواستم سفر کنم و کشورهای جدید را ببینم. سرانجام قادر خواهم بود رویاهایم را تعقیب کنم».

کریستینا Christina
کریستینا Christina

قدرت‌ روانی؟

در این داستان ضرب المثل «بخت سراغ افراد نترس می‌رود» بدون هیچ زحمتی شخصیت پردازی شده است.
تصمیم برای ترک شغل کاری ‌است که بسیاری از برندگان لاتاری پس از برد جکپات می‌گیرند. اما برای این خانم خوش شانس عکس این قضیه اتفاق افتاد.
یانیک اس Yanique S از کلرادو ۳۰ سال از زندگی خود را به عنوان دستیار پرستار سپری کرد و پس از آن به این نتیجه رسید که اکنون زمان مناسبی برای ایجاد تغییر است. او بدون اینکه بداند آینده چه خواهد شد کار خود را در سال ۲۰۱۷ ترک کرد اما سرنوشتش به طرز چشمگیری تغییر کرد.
او بلیط برنده لاتاری خود را از فروشگاه مواد غذایی محلی خریداری کرد و پس از قرعه کشی شنبه ۲۸ ژانویه دریافت که ۳.۳ میلیون دلار ثروتمندتر شده است. او سه دهه بازیکن مشتاق لاتاری بود و باور نمی‌کرد که برنده جکپات عظیم شده است.
شوهرش بروس پس از دیدن اعداد برنده چندان مطمئن نبود، او گفت: «من بسیار مشکوک بودم، اما بعد فکر کردم که امکان ندارد سایت لاتاری اشتباه کرده باشد».
اکنون این دستیار پرستار سابق می‌تواند برنامه ریزی برای بازنشستگی راحت و بی دردسر را شروع کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  برندگان لاتاری پول هایشان را چگونه خرج می کنند؟

سارق سندیکای لاتاری

هر فرد برنده‌ای به دلایل هوشمندانه‌ای کار خود را پس از برد در لاتاری رها نمی‌کند.
گری بارون Gary Baron، راننده کامیون و عضو یک سندیکای لاتاری در یک شرکت باربری بود. اعداد شانس این سندیکای لاتاری با اعداد برنده قرعه کشی هفتگی لاتاری استرالیا مطابقت یافتند و ۱۶.۶ میلیون دلار استرالیا (تقریباً ۱۲.۲ میلیون دلار آمریکا) نصیب این سندیکا شد.

با این حال گری پس از اینکه فهمید با تقسیم جایزه بین ۱۵ عضو گروه فقط کمی ‌بیش از ۱ میلیون دلار استرالیا (حدود ۷۳۳۰۰۰ دلار آمریکا) نصیبش می‌شود بدون اطلاع دادن به همکارانش درمورد این برد، کار خود را رها کرد.
نقشه او خیلی سریع لو رفت زیرا سازمان دهندگان لاتاری یک بطری شامپاین برای تبریک به محل کار او فرستادند. از قضا بطری شامپاین به یکی دیگر از اعضای سندیکای لاتاری تحویل داده شد.
اگر فکر می‌کنید که گری به هر طریقی سعی در مخفی کردن ثروت جدید خود داشته است سخت در اشتباهید. او و دوست دخترش که خود نیز بخشی از همان گروه لاتاری بود، خریدهای خود را در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک می‌گذاشتند.
سایر اعضاء از گری به دادگاه شکایت کردند اما او در آنجا ادعا کرد که بلیط مربوط به خودش برنده جکپات شده است. در پایان روند قضایی، سایر اعضای گروه لاتاری سهم مساوی خود را بدست نیاوردند و مجبور شدند به مبالغ کمتری رضایت دهند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ۱۳ حیوان که نماد خوش شانسی را بشناسید
گری بارون Gary Baron
گری بارون Gary Baron

بدشانس در عشق

در سال ۲۰۱۷، یک کارگر ۵۳ ساله بیمارستانی از ماساچوست یکی از بزرگترین جکپات‌های لاتاری تمام دوران را بدست آورد. ۷۵۸.۷ میلیون دلار از پاور بال ایالات متحده.
ماویس وانژیک Mavis Wanczyk مبلغی معادل ۴۴۳ میلیون دلار پس از کسر مالیات دریافت کرد. او پس از ۳۲ سال کار در مرکز پزشکی تصمیم گرفت که بازنشسته شود و تنها از خودش مراقبت کند.
شریک زندگی ۱۵ ساله و سابق او ریچارد لرد Richard Lord، اقبال کمتری داشت. آنها یک سال قبل از اینکه ماویس جکپات پاوربال را برنده شود از هم جدا شدند. این بدان معنا بود که ریچارد حتی یک سنت هم دریافت نمی‌کرد.
ریچارد اما هیچ نشانه‌ای از ناراحتی بروز نداد و گفت: «من برای او خوشحالم. مطمئناً حرفی بر علیه او ندارم. امیدوارم که از تمام این پول لذت ببرد».

ماویس وانژیک _ ریچارد لرد
ماویس وانژیک _ ریچارد لرد

تمیز کردن

اکثر بازیکنان لاتاری هنگامی که متوجه می‌شوند که ۷ میلیون دلار به دست آورده‌اند احتمالاً شغل خود را ترک می‌کنند.
اما ویتو ‌هالاسان Vito Halasan به این گروه اکثریت تعلق نداشت. سرایدار ۵۸ ساله وقتی در مصاحبه مطبوعاتی گفت که کار خود را رها نمی‌کند بلکه فقط ساعات کاری خود را کاهش می‌دهد همه را شوکه کرد.
ویتو برای زندگی بهتر در کانادا، خانواده خود در فیلیپین را ترک کرده بود و حال قصد دارد با استفاده از این ثروت باد آورده آینده سه فرزند و چهار نوه خود را تأمین کند.

شما چطور؟ اگر برنده جکپات شوید آیا روز بعد سر کار حاضر می‌شوید یا اینکه برای همیشه کار کردن را ترک می‌کنید و از غروب آفتاب لذت می‌برید؟ تنها یک راه برای فهمیدن این موضوع وجود دارد و آن این است که در لاتاری مورد علاقه خود شرکت کنید.

ویتو ‌هالاسان Vito Halasan
ویتو ‌هالاسان Vito Halasan