تبلیغات

 

  • خانه
  • وبلاگ مجله
  • آشنایی با افراد بدشانسی که به اشتباه فکر کردند برنده لاتاری شده‌اند
آشنایی با افراد بدشانسی که به اشتباه فکر کردند برنده لاتاری شده‌اند

آشنایی با افراد بدشانسی که به اشتباه فکر کردند برنده لاتاری شده‌اند

آشنایی با افراد بدشانسی که به اشتباه فکر کردند برنده لاتاری شده‌اند

اگر مانند بسیاری از افراد خوش بین دنیا باشید احتمالاً هر چند وقت یک بار یا بصورت منظم‌تر اقدام به خرید بلیط لاتاری می‌کنید. بدون شک بردن یک جکپات زندگی را تغییر خواهد داد. نیازی به گفتن نیست که بهبود قابل توجه اوضاع مالی هیجان زیادی به شما می‌بخشد.

اما گاهی اوقات برخی از افراد حتی قبل از اعلام اعداد جادویی رویای خود را تعبیر شده فرض کرده و شروع به خرید می‌کنند. چشم انداز رویایی یک عمارت جدید، اتومبیل‌های سوپر اسپرت یا یک تعطیلات رویایی همگی رویاهای برندگان لاتاری هستند. لازم به ذکر است ۷۰ درصد افرادی که برنده لاتاری می‌شوند سرانجام کل ثروت خود را از دست می‌دهند که دلیل آن هم هزینه‌های بیش از حد و گزینه‌های نامناسب سرمایه گذاری است.

اما در مورد افراد بدشانسی که از صمیم قلب باور دارند که برنده لاتاری شده‌اند و متوجه می‌شوند که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند اوضاع چگونه است؟ این اتفاق شایع‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید اما معمولاً تنها اشتباهات رخ داده در جکپات‌های عظیم گزارش می‌شود. اگر اشتباهی واقعاً رخ داده باشد می‌تواند بسیار شرم آور باشد.

لیست زیر متشکل از افرادی است که فکر می‌کردند میلیون‌ها دلار برنده شده‌اند اما واقعیت بسیار متفاوت و غم‌ انگیزتر از آنچه انتظار داشتند بوده است. برخی از آنها ادعاهای حقوقی در این زمینه مطرح کردند در حالی که دیگران سعی کردند اشتباه خود را به طور غیرقانونی پوشش دهند و دیگران فقط این اشتباه را پذیرفتند و سعی کردند به زندگی ادامه دهند.

درسی که می‌شود از این ماجرا یاد گرفت این است که بیش از یک بار بلیط خود را بررسی کنید، اما در هر صورت خود را برای ناامیدی آماده کنید. حتی اگر مقامات لاتاری تأیید کنند که اشتباهاتی در بلیط آنها وجود دارد باز هم مکلف به پرداخت جایزه نیستند. در بسیاری از کشورها بلیط‌های فوری (اسکرچ) و بخت آزمایی‌ای که اشتباه چاپ شده باطل می‌شود و در نتیجه از سازمان برگزار کننده در برابر میلیون‌ها دلار پرداخت نادرست محافظت می‌شود.

آشنایی با افراد بدشانسی که به اشتباه فکر کردند برنده لاتاری شده‌اند
آشنایی با افراد بدشانسی که به اشتباه فکر کردند برنده لاتاری شده‌اند

افرادی که به اشتباه فکر کردند برنده لاتاری شده‌اند

۱۰- یک زن فرانسوی ناشناس

کسانی هستند که برنده لاتاری می‌شوند و بلافاصله برای خرید موارد رویایی برنامه ریزی می‌کنند و کسانی هستند که قبل از دریافت چک جایزه بزرگ شروع به خرج کردن می‌کنند. نفر دهم لیست یک خانم فرانسوی است که به دسته دوم تعلق دارد. او در سال ۲۰۱۴ تقریباً ۶۰۰۰ دلار (از پول خودش) خرج کرد قبل از اینکه بفهمد در واقع برنده جکپات یورو میلیونز نبوده است.
هنگامی ‌که برد محقق نشد مورد پرسش خانواده و دوستانش قرار گرفت. شوهرش سرانجام حقیقت را کشف کرد، همه اعداد به جز یک شماره در بلیط او با شماره برنده جکپات مطابقت داشتند. اما او به جای اینکه به اشتباه خود اعتراف کند، همچنان به خرج کردن ادامه داد تا اینکه چک‌هایش شروع به برگشت خوردن کردند. او سرانجام وقتی به اشتباه خود اعتراف کرد که از سوی فروشگاه‌های لباس و جواهرات متهم به کلاهبرداری شد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی و معرفی معروف ترین جاذبه های گردشگری لاس وگاس

۹- اشتباه چاپ بلیط – ۱۰۰۰ دلار

در سال ۲۰۱۳، فردی در سیاتل معتقد بود که بلیط وی برنده بخت آزمایی محلی شده است اما برخلاف برخی از برندگان او قبل از تلاش برای دریافت جایزه ۱۰۰۰ دلاری، بلیط خود را چندین بار بررسی کرد. متأسفانه وقتی برای مطالبه جایزه اقدام کرد به او گفتند که بلیطش برنده نیست و بی اعتبار است. به نظر می‌رسد یک نقص کامپیوتری باعث ارسال اعداد اشتباه به صورت آنلاین شده بود. مقامات لاتاری از تأیید شماره‌ها امتناع ورزیدند و توضیح دادند که ممکن است برنده واقعی‌ای وجود داشته باشد که فکر می‌کند برنده نشده است. به نظر می‌رسد برای اطمینان از عدم تکرار این اتفاق در آینده به یک ممیزی کلی سیستم نیاز است.

۸- دبرا و رائول بنت Debra & Raul Bennet

در سال ۲۰۰۸ یک زوج اهل همپتون تصور کردند که در لاتاری ویرجینیا برنده جایزه ۷۷۷۷ دلاری شده‌اند. وقتی آنها سراغ دریافت جایزه خود رفتند بسیار متعجب شدند. زیرا دیدند که ده‌ها نفر دیگر هم وجود دارند که ادعا می‌کنند برنده جکپات هستند. مقامات لاتاری ادعا کردند که یک خطای انسانی منجر به چاپ و توزیع ۶۰۹ بلیط برنده شده است. با یک تغییر سرنوشت بی‌رحمانه، وقتی اسکن بلیط آنها انجام شد مشخص شد که این بلیط فقط ۲ دلار ارزش دارد. این تجربه بدون شک برای آنها یک تجربه استرس زا و ناامیدکننده بود اما از سوی دیگر بازیکنان متضرر برای این اشتباه غرامتی جزئی دریافت کردند.

۷- جان بومن John Bowman

در ماه آپریل سال جاری یک مرد انگلیسی در ابتدا فکر می‌کرد که ۱۰ هزار دلار برنده شده است.اما بررسی مجدد با کمک یکی از دوستانش نشان داد که او در اصل ۱۰ میلیون دلار برنده شده است. این یک اشتباه بسیار شیرین بود. برخلاف برخی از برندگان که بلافاصله سراغ یک تعطیلات رویایی می‌روند، جان با دوستان خود در یک میخانه محلی از نوشیدن آبجو لذت می‌برد و در ابتدا حتی باور نمی‌کرد که برنده شده است. اکنون جان ۵۹ ساله قصد دارد در شهری با هوای گرم بازنشسته شود. اما همچنین می‌خواهد اطمینان حاصل کند که آینده دو دخترش به سامان باشد. دختر کوچکتر او گفته است که جان فردی کاملاً منطقی است و فکر نمی‌کند برنده شدن او را تغییر دهد.

جان بومن John Bowman
جان بومن John Bowman

۶- آردلا نیومن Ardella Newman

آردلا در ویرجینیا زندگی می‌کند و در آگوست ۲۰۱۵ یک بلیط برنده لاتاری فوری ۲ دلاری خریداری کرد. او معتقد بود که ۲۰ هزار دلار برنده شده است اما مقامات لاتاری ویرجینیا اظهار داشتند که بلیط به اشتباه صادر شده است. مدرک آنها این بود که اعداد برنده معمولاً در بالای بلیط قرار دارند اما اعداد بلیط آردلا در پایین آن قرار دارد. مانند اغلب افرادی که اشتباه کرده‌اند، آردلا نیز شکایتی را به امید دریافت جایزه مد نظرش ثبت کرد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  چگونه یک فرد خارجی می‌تواند در لاتاری‌های آمریکا شرکت کند و برنده شود؟

مقامات لاتاری اما از موضع خود عقب نشینی نکردند و این ادعا را مطرح کردند که بلیط دستکاری شده است. آنها به شواهدی دست یافتند که نشان می‌داد بلیط برنده ممکن است در واقع دو بلیط باشد که برای تهیه یک بلیط برش خورده است. علاوه بر این بارکد و کد اعتبار سنجی نشان می‌داد که بلیط صحیح نیست. اگر ثابت شود که او با تقلب سعی در دریافت جایزه داشته است، با اتهامات جدی روبرو می‌شود.

آردلا نیومن Ardella Newman
آردلا نیومن Ardella Newman

۵- برنارد روزاریو Bernard Rosario

این یک اشتباه اندکی متفاوت در زمینه اشتباهات لاتاری است. از این جهت که کارمند فروش بلیط لاتاری اشتباهی را انجام داد که منجر به ثروتمند شدن برنارد شد. در هنگام حضور جان در یک فروشگاه محلی در ساکرامنتوی کالیفرنیا، کارمند یک بلیط اشتباهی لاتاری فوری به جان داد. از آنجا که برنارد با آن بلیط چیزی کسب نکرد سه بلیط صحیح درخواست کرد. با کمال تعجب هر سه بلیط برنده شدند (۶ دلار، ۲۰ دلار و ۲۰۰ هزار دلار). او از این برد شانسی کاملاً شوکه شد، اما شاید او فقط یک پسر خوش شانس باشد.چون در گذشته هم ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دلار از بلیط‌های لاتاری فوری برنده شده بود.

۴- جان واینز John Wines

جان در روزول، نیومکزیکو زندگی می‌کند و در دسامبر ۲۰۱۴ یک بلیط لاتاری فوری برنده خریداری کرد. این بازی خاص بازیکنان را ملزم می‌کرد که پنج عدد برنده را با شماره‌های پنهان روی کارت مطابقت دهند. جان این کار را انجام داد اما هنگامی ‌که با اشتیاق بلیط را تحویل داد شرکت برگزار کننده بازی تشخیص داد که بلیط اشتباه چاپ شده است و بنابراین واجد شرایط پرداخت نیست.

ظاهراً حداکثر چیزی که می‌توان با آن نوع بلیط فوری برنده شد مبلغ ۲۵۰،۰۰۰ دلار است. این شرکت به عنوان عذرخواهی ۱۰۰ دلار بلیط لاتاری فوری به جان اهدا کرد. با این حال حتماً موافقید که که این مبلغ با نیم میلیون دلاری که فکر می‌کرد برنده شده است فاصله زیادی دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که جان قصد دارد از لاتاری نیومکزیکو شکایت کند.

جان واینز John Wines
جان واینز John Wines

۳- ادوینا و دیوید نایلان Edwina & David Nylan

این زوج انگلیسی لاتاری محلی هفتگی خود را انجام می‌دادند. اما وقتی ایمیل تأییدی دریافت نکردند (که قبلاً چنین ایمیل‌هایی را دریافت کرده بودند) متوجه شدند مشکلی در این برد وجود دارد. آنها بعداً کشف کردند که به دلایل فنی جکپات را از دست داده‌اند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی ستارگان مسابقات WSOP

آنها در شب قرعه کشی حساب کاربری خود را در مهلت مقرر شارژ کردند اما این واریز تا روز بعد پردازش نشد. اعداد آنها در لاتاری لحاظ نشد زیرا در آن زمان حساب لاتاری آنها موجودی کافی نداشت. آنها از اینکه به میلیونرهای جدید تبدیل نشده‌اند بسیار ناامید شدند.
کیکر شرکت اجرا کننده بازی است تایید می‌کند که بلیط آنها ثبت شده است. اما به دلیل اشکال پیش آمده، این زن و شوهر قادر به دریافت جایزه نیستند. نکته جالب این بود که جایزه ۵۲ میلیون دلار هرگز از سوی کسی مطالبه نشد.

ادوینا و دیوید نایلان Edwina & David Nylan
ادوینا و دیوید نایلان Edwina & David Nylan

۲- سوزان هینت Susanne Hinte

کسانی هستند که واقعاً اشتباه می‌کنند و کسانی هستند که به طور تعمدی سعی می‌کنند یک اشتباه درست کنند. در اوایل سال جاری یک مادربزرگ انگلیسی ادعا کرد که بلیط برنده خود را به طور تصادفی شسته است. تاریخ و بارکد قابل خواندن نبودند ولی اعداد بلیط کاملاً واضح بودند. اما از آنجا که برگزار کننده‌های لاتاری می‌دانند که بلیط‌های برنده کجا فروخته شده‌اند مطمئن هستند. که این ادعا جعلی است زیرا بلیط سوزان از یک مکان برنده خریداری نشده است.
این اولین بار نیست که او به کلاهبرداری متهم می‌شود، در گذشته او سعی کرده بود جایزه ۴۰۰ دلای یک لاتاری فوری را مطالبه کند. وی همچنین در مارس ۲۰۱۵ به سرقت متهم شده بود.

سوزان هینت Susanne Hinte
سوزان هینت Susanne Hinte

۱- کارگران رستورانی در نیوجرسی – ۹۴۹،۰۰۰،۰۰۰ دلار

بسیاری از شرکت‌ها کارمندانی دارند که تلاش می‌کنند بلیط‌های لاتاری را به صورت گروهی خریداری کنند. تا شانس خود را برای برنده شدن افزایش دهند. ۴۲ کارگر رستوران ایتالیایی گریسین یک سندیکای لاتاری تشکیل دادند و در اوایل سال جاری بسیار هیجان زده شدند. زیرا دریافتند که برنده یک جکپات عظیم شده‌اند (یک کارگر حتی کار خود را ترک کرد).

اما متأسفانه معلوم شد که آنها اعداد درست برای یک روز اشتباه را خریداری کرده‌اند. آنها بلیط‌های برنده جکپات شنبه را خریداری کرده بودند. اما به اشتباه آن اعداد را با شماره‌های قرعه کشی چهارشنبه مقایسه کردند. که به طور کاملاً تصادفی دقیقاً با شماره آنها مطابقت داشت. از آنجایی که هیچ کس برنده جایزه بزرگ شنبه نبود، جایزه بزرگ به ۱.۵ میلیارد دلار افزایش یافت. گروه اما از این قضیه ناامید نشدند لذا تصمیم گرفتند دوباره دور هم جمع شوند. و شانس خود را برای بردن جکپاتی جدید امتحان کنند.