تبلیغات

 

گران‌ترین هدایای تاریخ را ببینید اما تعجب نکنید! چه کسانی این هدایا را داده اند؟

هدیه دادن یک رسم قدیمی است که در تمام نقاط جهان رایج است. معمولا هرچه فرد عزیزتر باشد هدایایی که به او می‌دهیم گران‌قیمت‌تر خواهند بود. گران بودن هدایا به معنای ارزش بالای یک فرد برایمان خواهد بود اما همیشه مادی بودن هدیه اهمیت ندارد. در این مطلب قصد دارید تا به معرفی گران‌ترین هدایای تاریخ جهان بپردازیم و لیستی از این هدایا را در اختیارتان قرار دهیم.

گران‌ترین هدایای تاریخ جهان

مجسمه برنزی از رومن آبراموویچ

این مجسمه برنز، “Walking Man I” نام دارد. این مجسمه گران‌ترین مجسمه در حراج هنری است. ارزش این مجسمه 104.3 میلیون دلار بوده و این هنر توسط یکی از ثروتمندترین مردان جهان، رومن آبراموویچ خریداری شده است. رومن آبراموویچ این هدیه با ارزش را به عشقش هدیه کرده است.

 یک ماشین BMW از شاهرخ خان

شاهرخ خان که یک بازیگر بالیوودی است در زمینه هدایای گرانقیمت بسیار شناخته شده بوده و بارها برای عزیزانش هدایای با ارزش خریداری کرده است. شاهرخ خان برای دوستان صمیمی خود سه ماشین Ra 1 BMW7 گرفته است و این هدیه برای دوستان کارگردانش بوده است. این نشان می دهد که شاهرخ خان دوستان خود را از صمیم قلب دوست دارد و با این هدیه قصد داشته تا ارزش بالای دوستانش را نشان دهد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  دنیای سکس اینترنتی ; مقررات سخت‌تر در سایت‌های ویژه بزرگسالان

یک واحد آپارتمان در طبقه 19 برج خلیفه از راج کاندرو

راج کوندرا، یکی از تاجران هندی مقیم انگلیس که یک میلیاردر واقعی است، برای همسرش یک واحد آپارتمان در طبقه 19 بلندترین برج جهان یعنی برج خلیفه هدیه خرید. این هدیه در اولین سالگرد ازدواجشان قطعا عشق او به همسرش را نشان می‌دهد و یک هدیه فوق‌العاده بی‌نظیر به نظر می‌رسد.

جت لوکس از ماکش آمبانی

Mukesh Ambani، تاجر سنگاپوری، یک جت لوکس A-319 به همراه همسرش نیتا در تولد 44 سالگیش هدیه داد. این جت شخصی دارای اتاق بار، سیستم‌های موسیقی، اتاق جلسه هیئت مدیره، حمام، اتاق نشیمن و اتاق خواب است. جت Rs400 crore بسیار ارزشمند است و ظرفیت 180 مسافر را دارد.

گردنبند ستاره شرق از ادوارد بی مکلین

ادوارد بی مکلین برای همسرش در مراسم عروسی، گردنبند معروف ستاره شرق را هدیه خرید. این گردنبند متعلق به سلطان عبدالحمید بود. این الماس 94.80 قیراط است که بر روی زنجیر آن زمرد های شش ضلعی از 34 قیراط و 32 دانه مروارید قرار گرفته است. این گردنبند جواهر 11.9 میلیون دلار ارزش دارد و این مالیات عشق است.

کشتی تفریحی از آنیل آمبانی

آنیل آمبانی یک قایق تفریحی بزرگ یا به عبارتی یک کشتی تفریحی 84 میلیون دلاری برای همسرش تینا هدیه گرفت. این هدیه بسیار گران و خاص است. این قایق بادبانی یکی از پرطرفدار‌ترین قایق‌های تفریحی زمان‌های اخیر بوده که تینا را بسیار خوشحال کرده است. دادن چنین هدیه بزرگی بسیار عجیب است اما به هر جهت هر کس آزاد خواهد بود تا با پولش هر کاری بکند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  همه چیز در مورد پول و انواع آن + ویژگی های پول (Money)

الماس کوه نور از راجا دولیپ

الماس کوه نور که گران‌قیمت‌ترین الماس جهان بوده طی روایت‌های مختلف ظاهرا از راجا دولیپ به ملکه انگلستان یعنی ملکه الیزابت هدیه داده شده است. می‌توان گفت که این هدیه بسیار ارزشمند و گران‌قیمت است و چندین میلیارد دلار ارش دارد.

جواهرات الماس الیزابت تیلور

همسر الیزابت تیلور در تولد 40 سالگی او ستی از جواهر به او هدیه داد که از 69.42 قیراط تشکیل شده و در سال 1968 ارزش آن حدود 1.050.000 دلار بوده است. این هدیه گران‌قیمت‌ترین هدیه‌ای است که کسی به همسرش می‌دهد و در واقع زیباترین جواهر دنیا نیز محسوب می‌شود. شاید این هدیه راه خوبی بود تا همسر الیزابت عشقش را به او نشان دهد.

جواهرات چند میلیون دلاری از ملک عبدالله (پادشاه عربستان)

ملک عبدالله، پادشاه عربستان که بسیار ثروتمند است، یکی از گران‌ترین هدایای تاریخ را داده است اما نه به همسرش، بلکه به باراک اوباما و هیلاری کلینتون. هدیه او به هیلاری کلینتون شامل گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر بوده است. همچنین جواهراتی از طلا و الماس نیز به باراک اوباما هدیه داده شده است. ارزش این هدایا چیزی معادل 1.473 دلار بوده و این روشی برای ادای احترام پادشاه به آنها بوده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  از همجنسگرایی تا شرط‌بندی در فوتبال ایران +فیلم

تاج محل از شاه جهان

یکی از معروف‌ترین سازه‌های جهان، تاج محل است. این بنا به دستور شاه جهان، حاکم معروف مغول ساخته شده و به همسرش هدیه داده شده است. در نهایت ممتاز محل، همسر شاه جهان در همین بنا دفن شده و آرامگاه او در تاج محل بوده است. این بنا طی 22 سال توسط 20.000 کارگر ساخته شده و 32 میلیون روپیه هزینه داشته است. تاج محل اکنون یکی از زیباترین مکان‌های جهان است که هدیه ای گران قیمت برای همسر شاه جهان بوده است.