تبلیغات

آیا نفرین و طلسم لاتاری وجود دارد؟

آیا نفرین و طلسم لاتاری وجود دارد؟

آیا نفرین و طلسم لاتاری وجود دارد؟

بیشتر ما آرزوی برنده شدن در لاتاری را داریم: پیشخدمت‌ها، عمارت‌های لوکس، هواپیمای شخصی و لذت خرید هر آنچه که می‌خواهیم. اما وقتی این رویا محقق شود به سرعت به یک کابوس مالی تبدیل می‌شود. در مورد «نفرین» لاتاری صحبت‌های زیادی وجود دارد اما برندگان، قربانی جادوگران یا کلاهبرداران نمی‌شوند بلکه آنها قربانیان تصمیمات ضعیف مالی خود هستند.

چه عواملی باعث نابودی مالی بسیاری از برندگان خوش شانس می‌شود؟

در بسیاری از موارد دلیل آن یک اتفاق ساده اما ویرانگر یعنی برنامه ریزی مالی ضعیف است. ویلیام پست William Post، برنده ۱۶.۲ میلیون دلار در سال 1988 ، در دو هفته اول پس از برد خود ۳۰۰ هزار دلار هزینه كرد و هرگز این روند خرج کردن متوقف نشد. وی پس از خرید رستوران، یک پارکینگ اتومبیل‌های دست دوم به همراه همۀ ماشین‌های آن، هواپیما و یک عمارت ۱۶ اتاقه، ظرف سه ماه ۵۰۰ هزار دلار بدهی بالا آورد. کالي راجرز Callie Rogers انگليسی که با پول خود جراحی‌های زیبایی انجام داد اکنون به عنوان خدمتکار برای تأمین هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش کار می‌کند.

ویلیام پست _ طلسم لاتاری
ویلیام پست _ طلسم لاتاری

در حالی که به نظر می‌رسد هزینه‌های خودخواهانه عامل ورشکستگی است اما تحقیق بیشتر نشان می‌دهد که نیکوکاران نیز در امان نیستند. بیلی باب ‌هارل جونیور Billy Bob Harrell Jr برنده جکپات ۳۱ میلیون دلار تگزاس شد و قصد انجام کارهای نیک داشت. او برای اعضای خانواده‌اش خانه و ماشین خریداری کرد، بیشتر ثروت خود را به کلیسا اهدا کرد و مقدار زیادی را نیز به فقرا بخشید. به نظر می‌رسد وقتی میلیونر هستید همه به کمک شما نیاز دارند.‌ هارل هرگز نتوانست دست رد به سینه کسی بزند و بیست ماه بعد تحت فشارهای دوستان و خانواده و  عواقب ناشی از ورشکستگی مالی، خود را با اسلحه کشت.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بررسی هزینه بالای مطالبه جکپات پاوربال
بیلی باب ‌هارل جونیور _ طلسم لاتاری
بیلی باب ‌هارل جونیور _ طلسم لاتاری

آیا می‌توان طلسم لاتاری را از بین برد؟

چگونه می‌توان ثروت خود را هوشمندانه خرج کرد

بنابراین چگونه می‌توانید طلسم لاتاری را بشکنید؟ در مرحله اول به مالیات خود توجه کنید، نه تنها دولت حدود ۵۰٪ از جایزه را دریافت می‌کند بلکه بسیاری از خریدهای بزرگ نیز مشمول هزینه‌های مالیاتی است. با صرف پول برای استخدام تیمی شامل برنامه ریز مالی، وکیل و حسابدار خبره، ممکن است بتوانید خود را خارج از خطر ورشکستگی نگه دارید.

اگر نگران افرادی هستید که در انتظار پول نقد شما هستند شاید لازم نباشد برد خود را عمومی کنید. در حالی که در بیشتر کشورها برای مطالبه جایزه نیاز به حضور فرد برنده است اما در برخی از کشور‌ها ممکن است بتوانید برای محافظت از خود، شخصاً در مراسم حاضر نشوید، همانطور که اخیراً چند مورد نیز چنین بوده است. اگر کشوری که در آن برنده می‌شوید به شما اجازه نمی‌دهد هویت خود را پنهان کنید یا ترجیح می‌دهید برد خود را روی صورت عمومی اعلام کنید باید یاد بگیرید که مهم‌ترین کلمه در دایره واژگان یک برنده لاتاری را به کار ببرید: نه!

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی با افراد بدشانسی که به اشتباه فکر کردند برنده لاتاری شده‌اند

نمونه های خوب

شما همچنین می‌توانید مسیر حرکت میلیونر موفق برنده لاتاری یعنی جو جانسون Joe Johnson را طی کنید که ۱۰ میلیون پوند جایزه خود را با ایجاد یک سبد سرمایه گذاری شامل چندین ملک لوکس به ثروتی بیشتر تبدیل کرد. او که می‌ترسید بخاطر ثروت عظیم خود عشق واقعیش را پیدا نکند از همسر کنونی‌اش که لیزا جانسون Lisa Johnson نام دارد به عنوان یک فرد معمولی و فقیر خواستگاری کرد. او فقط بعد از نامزدی وضعیت واقعی خود را فاش کرد. همانطور که می‌توانید تصور کنید لیزا از دروغ‌های او بسیار عصبانی شده بود اما به دلایلی او را ترک نکرد.

لیزا و جو جانسون _ طلسم لاتاری
لیزا و جو جانسون _ طلسم لاتاری

یکی دیگر از داستان‌های موفقیت در لوتو، برد دوک Brad Duke است که توانسته ثروت خود را حفظ کرده و رشد دهد. وی پس از سرمایه گذاری ۸۰ میلیون دلار از سود ۸۵ میلیون دلاری پاوربال، وام مسکن معمولی خود را پرداخت کرد، وام‌های دانشجویی خود را تسویه کرد و یک خودروی دست دوم خرید. وی همچنین بودجه‌ای ۱۲۰۰۰ دلاری در نظر گرفته بود تا سالانه به اعضای خانواده خود بدهد، مبلغی که بالاترین هدیه ممکن بدون دادن مالیات دولتی است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  برنده بد شانس لاتاری !

حتی با وجود تمام شواهد مربوط به طلسم لاتاری، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آرزو دارند که برنده لاتاری شوند. در حالی که برد وابسته به شانس خالص است اما حفظ پول امری هوشمندانه است. اگر می‌توانید مانند دوک باشید و برنامه ریزی مالی مناسب، هزینه‌های معقولانه و رفتارهای خیرخواهانه را با هم ترکیب کنید ممکن است بتوانید طلسم لاتاری را از بین ببرید.

برد دوک
برد دوک