تبلیغات

بررسی آینده پول و اسکناس

بررسی آینده پول و اسکناس

بررسی آینده پول و اسکناس

آینده مالی دنیا در چه مسیری قرار دارد؟

هر چیزی زمان خودش را دارد. هر چیزی ابتدا جوانه می زند، رشد می کند، پژمرده می شود و از بین می رود. این چرخه زندگی است – و همین روند در مورد پول و نحوه به دست آوردن آن نیز صدق می کند.

تصور ما از پول – نحوه به دست آوردن آن و ارزش آن- در حال تغییرات اساسی است.

اگر کیف پول خود را باز کنید یک سکه می بینید. این سکه فیزیکی است، می توانید آن را برداشته و در دست بگیرید و اطمینان دارید که ارزش آن در واقع ۱۰ سنت است. چند سال دیگر، به احتمال زیاد یک آیتم پلاستیکی کوچک به شکل قلب یا ستاره در دست خواهید داشت، یا ممکن است حتی کیف پول نداشته باشید و فقط به یک ارز مجازی دسترسی داشته باشید، که نمی دانید چه شکلی است. شما باید برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده برای یک انقلاب مالی آماده باشید.

همان طور که می دانیم پول فقط برای چند سال وجود داشته است- اولین اسکناس در قرن هفدهم در فرانسه چاپ شد. اخیراً، ارزها شروع به ناپدید شدن کردند. بیش از ۶۰۰ نوع پول در ۳۰ سال گذشته، این روند همچنان ادامه دارد.

اولین اسکناس ها _ آینده پول
اولین اسکناس ها _ آینده پول

چه چیزی آینده پول را تغییر خواهد داد؟

بسیاری از کارشناسان برجسته خاطرنشان می کنند که سیستم پولی فعلی در سال های آینده تغییرات چشمگیری را تجربه خواهد کرد، زیرا به دلیل مواردی مانند تورم، اقتصادهای سنتی و جعل و تقلب، به خطر می افتد. در جشنواره شامبالا، که در ماه آگوست در انگلیس برگزار شد، جم بندل دوره هایی را در مورد نحوه ایجاد ارز خود ارائه داد.

این وضعیت راه های ابتکاری برای ساختار یک سیستم اقتصادی را ارائه می دهد. سیستم پولی فعلی در واقع می تواند مانعی برای مردم، کشورها و دولت ها برای کار کردن موثر از امروز باشد. سیستم پولی آینده به سیاستمداران یا بانکداران بستگی ندارد بلکه توسط جوامع و سیستم عامل های وام مانند capitalaid.com و lendingclub.com مدیریت می شود.

تغییر جوامع به دنبال تغییر پول

پول جوامع را تغییر می دهد و جوامع پول را تغییر می دهند. این همیشه بوده و خواهد بود. وقتی پول “متولد شد”، جمعیت کره زمین ما حدود ۲ میلیون نفر بود. امروز بیش از هفت میلیارد نفر هستیم. این سیستم به دلیل افزایش تقاضای پول تحت فشار است. تقاضای گسترده ای برای تأمین مالی به دلیل رشد فعلی ایجاد می شود و این رشد سطح تاریخی بدهی اقتصادی را در جهان ایجاد کرده است که به نوبه خود باعث افزایش نابرابری می شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی صرافی هایی که امکان خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت را دارند

پول توسط بانک ها چاپ می شود، و “اقتصاد” زمانی ایجاد می شود که بانک ها پول وام دهند، از جمله وام به دولت ها و کشورها. با این حال، “سیستم” به سادگی پول کافی برای پرداخت تمام بدهی های امروز جهان را ندارد.

سیستم پولی معیوب

سیستم پولی هسته اصلی سیستم اقتصادی است که امروز می شناسیم. تقریباً تمام معاملات براساس مبادله پول انجام می شود. در واقع در بسیاری از موارد برای دو طرف خدمات تجاری غیرقانونی است. پول فقط تا زمانی ارزش دارد که ارزش آن تضمین شده باشد و تا زمانی که معتقد باشیم ارزشمند است و آن را به عنوان روش پرداخت و پاداش کالاها و خدمات می پذیریم. با این حال، امروزه اعتماد به پول و ارزش آن تحت فشار است. اعتماد به این سیستم در حال از بین رفتن است. سردمداران این تغییر افرادی از کارآفرینان کوچک هستند که نمی توانند به منابع مالی دسترسی پیدا کنند.

در ۱۰ سال گذشته، ما مشاهده کرده ایم که در سیستم مالی فعلی کلاهبرداری، تقلب و از دست دادن پول نسبتاً آسان است. بانک ها پول را به راحتی چاپ می کنند و از این کار سود می برند. امروز، ما بیش از هر زمان دیگری به یک انقلاب مالی نزدیک شده ایم که در آن پول ناپدید می شود و چیز دیگری جای آن را می گیرد. اسکناس های فیزیکی با ارزهای فیات جایگزین می شوند.

آینده پول با آزادی کامل

استفاده از کارت های اعتباری در سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. VISA و MasterCard بیش از 80٪ از بازار کارت های اعتباری جهانی را در اختیار دارند و می توان از این وضعیت به عنوان یک الگو پولی منظم دیدن کرد.

با این حال، یک سیستم جدید و جامع به سرعت در حال توسعه است: راه حل های پرداخت تلفن همراه. فناوری های جدید روش های جدیدی را برای پرداخت و انتقال پول از طریق تلفن های همراه، برنامه ها، راه حل های بلوتوث و غیره ارائه می دهند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  همه چیز در مورد fixed match یا بازی های تبانی

حریم خصوصی افراد

ما هنوز عواقب جامعه بدون پول را کاملاً درک نکرده ایم. شبکه های پرداخت مانند SWIFT ، PayPal و Western Union از جمله دیگر، در صورت اختلاف نظر سیاسی می توانند حساب افراد را در کمترین زمان ببندند و امکان مبادله تجاری شما را با سایر نقاط دنیا قطع کنند.

جنگ های آینده توسط نیروهای زمینی انجام نمی شود بلکه توسط افرادی که پشت صفحه رایانه نشسته اند، انجام می شود. پیش از این، بانک ها توانایی انجام اقدامات احتیاطی به موقع را نشان نداده بودند و شرکت های فناوری اطلاعات هنوز فاقد مدارکی برای اثبات احترام به حریم خصوصی و توانایی محافظت از داده های حساس هستند. بنابراین، ما با یک مسئله اخلاقی و امنیتی کاملاً جدید و چالش برانگیز در ارتباط با پول الکترونیکی و روش های پرداخت مجازی روبرو هستیم.

نسل های جوان به سرعت روش های جدید پرداخت را پذیرفته اند و بسیاری از آنها احساس در دست داشتن یک اسکناس واقعی را نمی دانند. به نوعی، پول در حال تبدیل شدن به “خیالی” است. بر اساس تخمین ها بازار جهانی “پرداخت تلفن همراه” در سال ۲۰۱۶ از ۵۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. به عبارت دیگر، این یک بازار بزرگ است. این بازار هنوز مبتنی بر پول است، اما پولی که با استفاده از تلفن های همراه هزینه می شود.

اسرائیل و ارزهای مختلف آن ها

اسرائیل به عنوان یک کشور گرایش دهنده از نظر نوآوری و فناوری اطلاعات شناخته شده است. در آن جا، کارآفرینان در حال کار بر روی توسعه آینده پول هستند زیرا اسرائیل مکان خوبی برای آزمایش چنین ابتکارات جدید است.

شرکت آمریکایی Robocoin دستگاه خودپرداز بیت کوین خود را راه اندازی کرده است. که امکان تبادل ارز مجازی خود را برای پول نقد برای افراد فراهم می کند. اسرائیل در حال حاضر فعال ترین بازار بیت کوین در جهان است. و محل زندگی صدها شرکت تازه تاسیس است که بر توسعه فناوری های مربوط به پول مجازی تمرکز دارند.

خودپرداز بیت کوین در اسراییل _ آینده پول
خودپرداز بیت کوین در اسراییل _ آینده پول

گالیا بنارتزی، یکی از اقتصاددانان برجسته اسرائیل، معروف به “پول قلب” خود معتقد است که سیستم اقتصادی جهانی به شدت ناعادلانه و ناپایدار است. وی اظهار داشت که باور داشتن ارزش پول توهم است.در اسرائیل، اکنون کمتر از ۸۷ “ارز” جایگزین قابل قبول وجود دارد که می توانید برای خرید املاک و مستغلات، کتاب، لباس، غذا و غیره استفاده کنید. این ارزها با پول رسمی این کشور، مثقال اسرائیلی رقابت مستقیم دارند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بازیکنان دنیای فوتبال که بیشترین دستمزد را در سال ۲۰۱۹ دریافت می‌کنند

آینده پول نیازمند شفافیت است

در دانمارک پول توسط بانک ملی و سیستم بانکداری مرکزی اداره می شود. بانک های مرکزی تصمیم می گیرند چه کسی می تواند پول قرض کند. و چه میزان سود باید بپردازد و از طریق دستکاری مقادیر پول و نرخ بهره، روند رشد اقتصادی (و روند نزولی) را کنترل می کنند. این سیستم شفافیت کافی برای تأمین خواسته های آحاد جامعه را ارائه نمی دهد.

سیستم مالی جدید در دنیا این صورت عمل می کند که در صورت صرفه جویی بیش از حد در مصرف کنندگان و جلوگیری از جریان ارز، جامعه با آن ها تماس خواهد گرفت. شرکت کنندگان سپس موافقت می کنند که پول را به جریان بیندازند. تا بتوانند به جای اینکه پول منفعل در جیب آن ها باشد، برای جامعه کار کنند.

این نوع ارزها در همه دنیا وجود دارد. به عنوان مثال، در کنیا، کارآفرینان با کسب و کار های کوچک یک ارز جدید به نام Banglapesa ایجاد کردند. این ارزهای جدید به عنوان نوعی پول شروع می شود که توسط افرادی در گروهی استفاده می شود که مشترکات و اعتماد متقابل دارند و با سیاست اقتصادی و سو مدیریت کشورشان محدود نیستند. این نوع ارزها به ویژه در کشورهای در حال توسعه تأثیر مثبت قابل توجهی دارند.

ارز جدید کنیا _ Banglapesa
ارز جدید کنیا _ Banglapesa

نتیجه

همه ی این ها نشانه ای است که اسکناس ها، ارزهای فیات و معاملات سنتی روزی ناپدید می شوند. این فقط یک مسئله زمان است، زیرا توسط نسل های جدید پشتیبانی نمی شود. ارزها و پول فیزیکی همراه با طرفداران فعلی آنها از بین می روند. و جای خود را به رمز ارزها می دهند.