تبلیغات

وقتی این زن آمریکایی متوجه شد که پسر ۶ ساله‌اش ۱۶ هزار دلار خرج گیم‌های موبایل کرده!

نابودی 16 هزار دلار توسط یک پسر ۶ ساله‌ !!

وقتی این زن آمریکایی متوجه شد که پسر ۶ ساله‌اش ۱۶ هزار دلار خرج گیم‌ های موبایل کرده!

ماه جولای امسال، جسیکا جانسون، یک زن مقیم شهر ویلتون در ایالت کنتیکت آمریکا، متوجه شد که حساب مالی‌اش نمی‌خواند و مبالغی از حساب مالی‌اش مرتب کم می‌شد.

این زن ۴۱ ساله اول فکر کرد که اشتباه شده یا با یک کلاهبرداری روبرو است، پس به بانکش مراجعه کرد و تقاضانامه بررسی کلاهبرداری را پر کرد.

مدتی طول کشید تا در ماه اکتبر بانک پاسخ بدهد. پاسخ بانک این بود که چیز مشکوک و غیرقانونی مشاهده نشده و مبالغ از طریق اپل و با واسطه حساب پی‌پل از او کسر می‌شده.

خانواده جانسون
خانواده جانسون

اما مبلغ چیز کمی نبود و از ۱۶ هزار دلار هم گذشته بود!

پس از تماس با اپل، مشخص شد که هزینه‌های کسر شده صرف بازی سونیک Sonic the Hedgehog می‌شده و تا خانم جانسون اسم بازی را شنید، متوجه شد داستان از کجا آب می‌خورد:

▬ این مطلب را هم بخوانید:  نکات آموزنده خفت کردن علی دایی در روز روشن تهران چه بود؟!

از پسر ۶ ساله‌اش. طبعا این مادر از اپل درخواست کرد که پول‌ها را برگرداند، اما اپل گفت که چون ظرف مدت ۶۰ روز از پرداخت‌ها، درخواست نکرده، این کار را نخواهد کرد! خانم جانسون فکرش را هم نمی‌کرد که اپل و پی‌پل که ادعای مبارزه با کلاهبرداری‌شان گوش عالم را برده، این کار را بکنند.

بازی سونیک
بازی سونیک

اما خب، خانم جانسون و همسرش، بی‌تقصیر هم نبودند، آنها تنظیمات پیشگیرانه را انجام نداده بودند و همین طوری آی‌پدشان را در اختیار کودک گذاشته بودند. از یک کودک ۶ ساله چه انتظاری می‌توان داشت؟

این کودک که عملا نمی‌دانست پول خرج کردن چیست، ابتدا دچار وسوسه خرید یک حلقه قرمز ۱.۹۹ دلاری شد، اما کار به خرید سکه‌های طلایی مجازی ۹۹.۹۹ دلاری هم کشید و مرتب پول بود که او خرج آنلاک کردن کاراکترها و ویژگی‌های بیشتر در بازی می‌کرد.

خریدهای درون بازی سونیک
خریدهای درون بازی سونیک

خانم جانسون می‌گوید که این کار مثل این می‌ماند که شرکت‌های تولید ویدئو گیم ، ابدا کسی را ترغیب به استعمال یک خط کوکائین کنند و بعد به تدریج کاری کنند که مصرف او بیشتر و بیشتر شود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  پدر برنامه هسته ای ایران توسط ماموران اسرائیلی امروز جمعه ترور شد

این قضیه هم قابل بحث است که چرا ویدئو گیم‌ ها این طور سودطلبانه طراحی شده‌اند، در شرایطی که آدم‌های بالغ هم ۱۰۰ دلار صرف سکه‌های طلایی مجازی می‌کنند، چه انتظاری می‌توان از کودکی داشت که هنوز نمی‌تواند بین پول و سکه واقعی و مجازی، افتراقی قائل شود؟!

تبلیغاتcanonbet