تبلیغات

 

آموزش روش کسب پول با تماشای فوتبال

اگر قصد شروع یک کار را داشتید احتمالا به کار برای یک باشگاه فوتبال فکر نمی‌کردید.

پسر ۱۷ ساله‌ای که پول می‌‌گیرد تا فوتبال تماشا کند !

همکاری با باشگاه اسکاتلندی داندی یونایتد به عنوان استعدادیاب و آنالیزور برای آشوین رامان رویایی است که به حقیقت پیوسته است.

آشوین که ۱۷ سال بیشتر ندارد به بی‌بی‌سی گفت:‌ “هنوز هم خودم را نیشگون می‌گیرم ونمی‌توانم باور کنم که این اتفاق افتاده است.”

آشوین از سال ۲۰۱۹ برای داندی یونایتد کار می‌کند. در این مدت باشگاه به لیگ برتر اسکاتلند صعود کرده و الان در رده هفتم قرار دارد.

اما کار آشوین یک شغل معمولی در وقت اداری نیست.

اگر ما تازه با شروع همه‌گیری ویروس کرونا به دورکاری عادت کرده‌ایم، آشوین در این زمینه به نوعی استاد به حساب می‌آید و تمام مدت از خانه کار می‌کند. خانه او در شهر بنگلور هند است و بیش از ۸ هزار کیلومتر با محل کارش فاصله دارد.

او بعد از خواندن کتاب‌های مربوط به فوتبال مجذوب این ورزش شد و یک وبلاگ راه انداخت.

اما با هر تحلیلی که آشوین در زمینه فوتبال منتشر می‌کرد تعداد دنبال‌کننده‌هایش در توییتر بیشتر می‌شد تا این که سال ۲۰۱۹ پیامی ویژه دریافت کرد: “استیو گریو، مدیر استعدادیابی داندی یونایتد برایم پیام خصوصی فرستاد و در مورد علاقه‌ام برای همکاری با این باشگاه سوال کرد.”

برای آشوین این فرصتی بود تا کاری که همان موقع هم انجام می‌داد را ادامه دهد اما این بار “تاثیری واقعی روی یک باشگاه فوتبال” داشته باشد.

داده‌ها، فیلم‌های ویدئو‌یی و اوقات خوش

نشستن پشت لپ‌تاپ و بررسی داده‌ها و تجزیه و تحلیل فیلم‌ بازی‌ها شاید برای بیشتر مردم “تحقق یک رویا” نباشد اما برای آشوین هست: “پول می‌گیرم تا برای یک باشگاه فوتبال کار کنم و تاثیرگذار باشم.”

بیشتر وقت آشوین صرف جست‌وجوی بازیکنان جدید برای باشگاه می‌شود: “به من می‌گویند چه جور بازیکنی برای باشگاه می‌خواهیم. من هم داده‌های موجود را جستجو می‌کنم تا ببینم کدام بازیکن ویژگی‌هایی که ما می‌خواهیم را دارد. در صورتی که بخواهیم برای بستن قرارداد پا پیش بگذاریم، ساعت‌ها وقت صرف تماشای بازی‌هایش خواهم کرد و اگر ارزشش را داشته باشد باشگاه را در جریان خواهم گذاشت.”

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بازگشت محبوب‌ترین ورزش دنیا: شروع مجدد فوتبال اروپا

احتمالا بیشتر جوانان هم سن و سال آشوین وقت‌ خود را این طور نمی‌گذارند اما او می‌گوید عاشق این کار است.

“جدای از آن،‌ سنجش عملکرد تیم نسبت به سایر تیم‌های حاضر در لیگ هم از وظایف دیگر من است. البته نه فقط از نظر کیفی بلکه از این نظر که ببینم آن طور که برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم بازی می‌کنیم یا نه. “

آشوین می‌گوید مزیت بزرگ بررسی داده‌ها این است که به ” تخصیص بهتر منابع و داشتن کارایی بیشتر” کمک می‌کنند.

برنامه خواب ناسالم

اما باید حواس‌مان به اختلاف زمانی نسبتا زیاد هند و بریتانیا هم باشد.

سال‌ها تماشای فوتبال اروپا به این معناست که آشوین عملا به زمان بریتانیا زندگی می‌کند و “برنامه خواب ناسالمی” دارد.

او البته از این که کارش انعطاف‌پذیر است خوشحال است چون به هر حال هنوز دانش‌آموز مدرسه است: “الان دوره امتحاناتم است و به همین دلیل زیاد کار نمی‌کنم.”

هما‌ن طور که احتمالا انتظار دارید فوتبال حتی در روزهای تعطیل آشوین هم نقش پررنگی دارد چون در هر صورت او عاشق این ورزش است و “لزومی ندارد که همیشه بازی‌ها را با دید تحلیل‌گرانه تماشا کند.”

▬ این مطلب را هم بخوانید:  گزارش عملیات انتقام سپاه در قلب اسرائیل: انفجار بزرگ در یک پایگاه نظامی ساخت موشک

“موقع تماشای بازی همیشه با خودم می‌گویم ‘بجنب! می‌توانی از آنجا شوت کنی’ که البته این احتمالا بهترین گزینه ممکن نیست.”

با این که سطح بازی آشوین با بازیکن محبوبش، ادن آزار فاصله زیادی دارد اما عاشق فوتبال بازی کردن است.

“هر بار که بازی می‌کنم احتمالا بد‌ترین بازیکن در زمین هستم.”

اما بیرون از زمین، آشوین در زمان حال زندگی می‌کند و منتظر است ببیند سرنوشت چه چیزی برایش رقم خواهد زد:‌ “نهایت رویای من رسیدن به بالاترین سطح ممکن است. اما سعی می‌کنم از کاری که همین حالا می‌کنم، لذت ببرم و ببینم من را به کجا خواهد رساند.”