تبلیغات

بازی های رایانه ای eSports ; سرمایه گذاری جدید چین

بازی های رایانه ای eSports ; سرمایه گذاری جدید چین

بازی های رایانه ای eSports ; سرمایه گذاری جدید چین

چین در حال سرمایه گذاری در رقابت های بازی کامپیوتری است و به این منظور در حال ساخت استادیوم مخصوص برگزاری مسابقات بازی های رایانه ای eSports می باشد.

 

 

مسابقات بازی های رایانه ای eSports از جمله رقابت های بسیار محبوب هستند که بخصوص در میان جوانان علاقمندان بسیاری دارد. همچنین شرط بندی در مسابقات بازی های کامپیوتری eSports از انواع محبوب رشته های ورزشی برای پیش بینی نتایج می باشد.

سرمایه گذاری چین در مسابقات بازی های رایانه ای eSports

این استادیوم ورزشی که مخصوص برگزاری مسابقات بازی های رایانه ی eSports خواهد بود سرمایه گذاری بالغ بر ۵٫۸ میلیارد یوان چین (در حدود ۸۹۸٫۲ میلیون دلار آمریکا) را در پی خواهد داشت.

 

 

مساحت استادیوم ۵۰۰,۰۰۰ متر مربع خواهد بود و زمان تکمیل این پروژه سال ۲۰۲۴ تعیین گردیده است.

این استادیوم که در فضای خود مجهز به هتل محل اقامت بازیکنان و اعضای تیم های eSports می باشد در شانگهای چین قرار دارد و Shanghai International New Cultural and Creative E-sports Center نامگذاری شده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  پاکستان بازی های رایانه ای eSports را در لیست رشته های ورزشی قرار داد

از جمله اسپانسرهای این پروژه شرکت SuperGen می باشد که مالکیت تیم eSports به نام Edward Gaming را نیز در اختیار دارد. بنظر می آید در سال های آینده شانگهای به تنهایی کشور چین را به مرکز علاقمندان به بازی های eSports تبدیل کند.

دامنه تجاری رو به گسترش بازی های رایانه ای eSports

سال گذشته شانگهای میزبان مسابقات قهرمان جهان (World Championship) از سری رقابت های بازی های رایانه ای eSports بود که شرکت کنندگان در طول مسابقه های بازی لیگ افسانه ها “League of Legends” به رقابت پرداختند. به گزارش CNBC این رقابت ها بزرگترین رویداد مسابقات بازی های رایانه ای eSports تاکنون بوده است.

 

 

بازی های رایانه ای eSports به سرعت در حال رشد است بطوریکه بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی Newzoo دامنه تجاری آن در سال ۲۰۲۰ گردش مالی ۱٫۱ میلیارد دلاری را رقم زده است. همچنین موسسه Newzoo کشور چین را بزرگترین بازار eSports نامیده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ورق بازی و شرط بندی در هند در حال قانونی شدن

همچنین بر اساس گزارش دیگری که توسط موسسه Niko Partners صورت گرفته است، جمعیتی بالغ بر ۷۲۰ میلیون تن در چین به عنوان بازیکن شناخته می شوند که از این میان ۷۰% آنها در بازی های eSports بازی می کنند.

همچنین چنانچه در نوشته “اولین دوره مسابقات بازی های رایانه ای eSports اوکراین” نیز اشاره شد اوکراین نیز در حال توسعه فعالیت در این زمینه می باشد.