تبلیغات

هفت روش علمی ثابت شده برای بالاتر بردن شانس موفقیت

تعریف موفقیت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای برخی افراد، داشتن خانواده نمادی از موفقیت است و برای برخی دیگر موفقیت یعنی شروع کسب و کار و حفظ و تداوم آن.

شکست یک انتخاب نیست. همه افراد به دنبال موفقیت هستند. جان رامپتون (John Rampton) که یک کارآفرین موفق است در مقاله‌ای اعلام کرده که در طی سالها کار به اندازه کافی خوش شانس بوده که با افراد موفق زیادی آشنا شود و با آنها کار کند. او درسهای زیادی از این افراد آموخته است. او بدون درنظر گرفتن این که افراد چه تعریفی از موفقیت دارند متوجه شده می‌توان در زندگی موفق بود درصورتیکه این ۷ تکنیک ثابت شده از نظر علمی را در زندگی لحاظ کرد.

روش های علمی ثابت شده برای بالاتر بردن شانس موفقیت

۱-صبح زود از خواب بیدار شوید

بر اساس گفته‌های بیولوژیست کریستوف راندلر در مصاحبه‌ای با هاروارد بیزینس، « زمانی که صحبت از موفقیت در کار می شود، افراد سحر خیز حضور پر رنگ‌تری دارند. تحقیقات نشان داده این افراد نمرات بهتری در مدرسه کسب می‌کنند که موجب راهیابی آنها به کالج شده که در نتیجه موقعیت‌های شغلی بهتری برایشان فراهم می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده، سحر‌خیزان توانایی پیش‌بینی مشکلات را داشته و سعی در به حداقل رساندن آنها دارند. ویژگی خلاقیت و پویا بودن در این افراد بیشتر است. درحالیکه افرادی که شب‌ها توانایی بیشتری دارند رفتارهای خاص خود را دارند، اگر می‌خواهید به درجه بالایی از موفقیت مانند ریچارد برانسون، تیم کوک و میشل اوباما برسید سر وقت معقولی شب‌ها به تخت خواب رفته و پیش از همه افراد دیگر از خواب برخیزید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ۱۴ مزاحمی که پوکرباز های حرفه ای از آنها خوششان نمی آید

۲-اعتماد به نفس خود را با فعال بودن تقویت کنید

پس از بررسی نتایج چند تحقیق در مورد شکاف اعتماد به نفس در میان زنان و مردان به این نکته رسیدیم که «فعال بودن و اقدام به انجام کاری کردن باورهای فرد را در توانایی موفق شدن تقویت می‌کند.» و این موضوع که «اعتماد به نفس از طریق سختکوشی، موفقیت و شکست به دست می‌آید.»

زمانیکه اعتماد به نفس کمی دارید، احتمال اقدام به انجام کاری در شما و دستیابی به اهدافی که تعیین کرده‌اید کمتر است.

۳-اهداف خود را با جزئیات تعیین کنید

وقتی از رسیدن به اهداف و هدف گذاری صحبت می شود، طبق یافته‌های آنالیزی ۲۰۱۱ متا نتیجه میگیریم که افراد موفق جزیئ‌نگر و دقیق هستند. افراد موفق به جای گفتن عبارات «قرار است که وزن کم کنم» یا «قرار است شتری های بیشتری بگیرم» از این عبارات استفاده می‌کنند: «قرار است ۱۰ پوند کم کنم» یا «در ماه جدید قرار است ۳ مشتری جدید به دست آورم.» این کاری است که کارآفرین موفق جان رامپتون در طول زندگی انجام داده و به آسانی شما هم می‌توانید انجام دهید. همین الان امتحان کنید. یک هدف خاص تعیین کنید که قرار باشد تا آخر این هفته آن را به دست آورید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  شرط بندی یو اف سی (UFC)

۴-از لحاظ اجتماعی فعال و با‌هوش باشید

همیشه این اصل وجود نداشته است. در سال ۱۹۸۰، موفقیت ربطی به توانایی شناختی و مهارت‌های اجتماعی نداشت. اقتصاددان دانشگاه سنتا باربارا کالیفرنیا کاترین وینبرگر (Catherine Weinberger) داده‌هایی را بررسی کرد که  مهارت‌های نوجوانان را در سال ۱۹۷۲ به نتایج بزرگسالی آنها در سال ۱۹۹۲ مرتبط می‌کرد. یافته‌ها بر این اصل بودند که «افرادی که هم باهوش و هم از نظر اجتماعی فعال بودند به عنوان نیروی کار امروز درآمد بیشتری نسبت به نیروی کار در سال ۱۹۸۰ داشتند.»

۵-مثبت بیاندیشید

بر اساس مقاله‌ای از جیمز کلیر (James Clear) در روزنامه هافینگتن پست و محقق روانشناس دانشگاه کارولینای شمالی، «زمانی که شما احساسات مثبتی مانند لذت، رضایت و عشق را تجربه می‌کنید، با نتایج احتمالی مثبت بیشتری در آینده روبرو می‌شوید. این یافته‌ها بیان می‌کنند که احساسات مثبت حس نتایج احتمالی بیشتری را گسترده‌تر کرده و ذهن افراد را برای داشتن گزینه‌های بیشتر باز می‌کند.

اما این تنها شروع داستان است. مثبت اندیشی می‌تواند در توسعه مهارت‌های اساسی به شما کمک کند تا بتوانید از آنها برای بهبود زندگی خود و موفقیت بیشتر استفاده کنید. برای تبدیل شدن به فردی با احساسات مثبت بیشتر، مدیتیشن، نوشتن و انجام کارهایی که شما را خوشحال می‌کند در نظر گیرید.

۶-«ذهنیت رو به رشد» را در خود پرورش دهید

بر اساس یافته‌های تحقیق انجام شده توسط روانشناس دانشگاه استانفورد، افراد موفق ذهنیتی به نام «ذهنیت رو به رشد» دارند که به آنها اجازه می‌دهد از اشتباها‌تشان درس گرفته و متوجه شوند آنها پتانسیل تمام اهدافی را که تعیین کرده‌اند دارند. آن دسته از افرادی که «ذهنیت ثابت» دارند بر این باورند که هوش، خلاقیت و استعداد تغییرناپذیر است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  راهنمای پیش بینی مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس

شما می‌توانید «ذهنیت رو به رشد» را با تمرین مراحل زیر پرورش دهید:

  • به «ذهنیت ثابت» خود گوش دهید.
  • متوجه شوید که یک گزینه پیش رو دارید.
  • با «ذهنیت رو به رشد» خود دوباره با «ذهنیت ثابت» خود صحبت کنید.
  • «ذهنیت رو به رشد» خود فعال کرده و آن را در اقدامات خود دخیل کنید.

۷-پذیرای روابط معنا‌دار باشید

یک تحقیق معروف در هاروارد، ۲۶۲ فارغ التحصیل هاروارد از کلاس‌های سال‌های ۱۹۳۸ تا ۱۹۴۰ برای ۷۵ سال مطالعه کرده تا راز زندگی خوشحال و معنادار را کشف کند. یافته‌ها بر این اساس بود که خوشبختی و خوشحالی بر دو ستون استوار است: «یکی عشق» و «دیگری یافتن روشی برای کنار آمدن با زندگی که عشق را کنار نگذارد.» اما مهمترین یافته این تحقیق نشان داد که تنها چیزی که در زندگی مهم است روابط است.