تبلیغات

روش های کاملا کاربردی کسب درآمد دلاری در ایران

دلار به بالای 10 هزار تومان رسیده است.

همین عامل باعث شده عده زیادی به فکر کسب درآمد ارزی و دلاری بیفتند. شاید اگر سال‌ها پیش یک شخص عادی چنین تصمیمی می‌گرفت با سختی‌های بسیار زیادی روبرو می‌شد.

اما مدتی است ارزهای دیجیتال (بیت‌کوین، اتریوم و…) کسب درآمد دلاری را ساده‌تر کرده است.

کسب درآمد دلاری در ایران از آن جهت اهمیت دارد که حتی مقدار کمی درآمد، مثلا روزانه حتی 10 دلار می‌تواند به ریال یک درآمد جانبی مناسب برای بسیاری از افراد باشد.

اگر قیمت دلار را حدود 13 هزارتومان فرض کنیم، فقط 10 دلار درآمد روزانه، برابر با 3,900,000 تومان درآمد ماهانه خواهد بود.

این میزان پول، در حال حاضر از درآمد ماهیانه بسیاری از افراد در قشر ضعیف جامعه بیشتر است.

علاوه بر این، درآمد دلاری می‌تواند در کنار شغل شخص و سایر منابع درآمد دیگر یک منبع عالی برای تامین هزینه‌های زندگی، تامین سرمایه برای سرمایه‌گذاری و حتی پس‌انداز برای بازنشستگی باشد.

درآمد دلاری در حال رشد و پایدار، می‌تواند شخص را از نظر مالی بی‌نیاز کند. اگر شخص بتواند با کسب مهارت و بصورت حرفه‌ای به دنبال درآمد ارزی باشد، علاوه بر دگرگونی وضعیت مالی خود و کسب ثروت، به ورود ارز به کشور نیز کمک می‌کند.

در ادامه این مطلب از بورسینس 5 روش کاربردی کسب درآمد دلاری که از طریق اینترنت در ایران قابل انجام است را شرح می‌دهیم.

پرش به بخش‌های مختلف مطلب:

  • روش اول – درآمد دلاری با سایت Shorte.st
  • روش دوم – فروش محصولات دیجیتال
  • روش سوم – خرید و فروش ارز دیجیتال
  • روش چهارم – کسب ارز دیجیتال با کمپین‌های Bounty
  • روش پنجم – درآمدهای کوچک
  • چگونه درآمد میلیاردی و بالایی داشته باشیم؟

این مطلب یکی از مطالب جامع بورسینس است، بنابراین در صورتی که اکنون زمان کافی در اختیار ندارید، همیشه می‌توانید این صفحه را برای ادامه یادگیری مرور کنید.

روش اول – درآمد دلاری با سایت Shorte.st

با کلیک روی لینک کوتاه‌شده همان صفحه‌ی قبلی باز می‌شود، با این حال به دلیل راحتی استفاده، مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی معمولا لینک‌های بلند را کوتاه‌ می‌کنند.

کوتاه‌کردن لینک برای شمارش تعداد کلیک‌های انجام شده روی آن و یا مخفی کردن لینک اصلی نیز انجام می‌شود.

این توضیحات برای افرادی داده شد که مفهوم و دلیل کوتاه‌کردن لینک را نمی‌دانستند.

اما سرویسی وجود دارد که از همین کوتاه کردن لینک می‌توانید درآمد کسب کنید.

سایت shorte.st امکان کوتاه‌کردن لینک‌ها و کسب درآمد از آنها را فراهم کرده است. با کلیک افراد بر هر لینکی که در این سایت کوتاه کرده‌اید، مقداری درآمد به حساب دلاری شما در سایت ذکر شده اضافه می‌شود.

چرا سایت shorte.st بابت کلیک روی لینک‌های کوتاه شده پول پرداخت می‌کند؟

لینک‌های کوتاه‌شده از طریق shorte.st در واقع به لینک‌های تبلیغاتی تبدیل می‌شوند. هرکس روی این لینک‌ها کلیک کند، ابتدا یک صفحه تبلیغاتی را به مدت 5 ثانیه مشاهده می‌کند سپس به صفحه مقصد هدایت می‌شود.

shorte.st مقداری از پولی که از تبلیغ‌دهندگان دریافت می‌کند را به کسانی که لینک‌ها را کوتاه می‌کنند و در اینترنت به اشتراک می‌گذارد پرداخت می‌کند.

باید توجه داشته باشید صرفا کوتاه‌کردن لینک درآمدی برای شما ندارد و افرادی باید روی این لینک کلیک کنند تا به ازای هر 1000 کلیک، نرخ مشخصی درآمد بدست آورید.

دلیل معرفی shorte.st این است که:

  • این سایت درآمد دلاری شما را به وب‌مانی پرداخت می‌کند
  • کلیک همه کاربران از سرتاسر دنیا شمرده می‌شود
  • در صورتی که کسی که روی لینک شما کلیک می‌کند از کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، انگلیس، آلمان و برخی کشورهای دیگر باشد، می‌توانید درآمد بسیار بیشتری بدست آورید
  • این سایت مشکلی با کاربران ایرانی ندارد
  • سابقه طولانی دارد و مدت‌ها پایدار مانده است

روش دریافت درآمد از shorte.st

همانطور که اشاره کردیم این سایت به وب‌مانی پرداخت دارد. وب‌مانی یک سیستم پولی آنلاین است که مرکز آن در روسیه واقع شده و یکی از حساب‌های آنلاینی است که ایرانیان زیادی با آن کار می‌کنند.

این سیستم مالی برای پرداخت آنلاین و نقل و انتقال پول بکار می‌رود.

با جستجوی “خرید و فروش وبمانی” در گوگل، متوجه می‌شوید سایت‌های زیادی به خرید و فروش دلار وبمانی مشغول هستند و شما به راحتی می‌توانید دلار بدست آمده از این سایت را به ریال تبدیل کنید.

حتی گاهی اوقات نرخ دلار وبمانی بالاتر از نرخ دلار اسکناس است.

پرداختی از shorte.st به حساب وبمانی شما، ماهیانه یکبار انجام می‌شود و حداقل برداشت 5 دلار است. زمانیکه درآمد شما در حساب کاربری‌تان به حداقل 5 دلار رسید، درآمدتان در مرحله بعدی پرداخت‌ها به حساب وبمانی شما ارسال می‌شود.

آموزش‌های زیادی برای افتتاح حساب وبمانی و نحوه کار با آن وجود دارد که با یک جستجوی ساده می‌توانید آنها را بیابید.

چگونه از shorte.st درآمد کسب کنیم؟

این سیستم را با سیستم‌های PTC (که خودتان روی تبلیغات کلیک می‌کنید) اشتباه نگیرید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  لیست 11 رمز ارز دیجیتال یا همان ارز دیجیتال در جهان

برای کسب درآمد از shorte.st شما حق کلیک کردن روی لینک‌های خودتان را ندارید. بلکه باید این لینک‌ها را در سایر سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها ارسال کنید تا دیگران روی آن کلیک کنند و پس از مشاهده تبلیغات به صفحه مقصد هدایت شوند.

هیچ‌کس روی لینکی که لازم ندارد کلیک نمی‌کند.

اشخاص فقط زمانی روی لینک‌ها کلیک می‌کنند که آنها را به چیزی که می‌خواهند برساند.

اگر خودتان را جای کاربران اینترنت بگذارید، متوجه می‌شوید چه لینک‌هایی بیشتر کلیک می‌شوند و این لینک‌ها را در کجا باید ارسال کنید.

داشتن یک سایت یا وبلاگ برای ارائه محتوای مفید و سپس استفاده از shorte.st برای کوتاه‌کردن لینک‌هایی که در آن سایت یا وبلاگ قرار می‌دهید یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد از این راه است.

بسیاری از سایت‌های دانلود از همین روش برای کسب درآمد بیشتر استفاده می‌کنند. آنها لینک‌های دانلود را کوتاه کرده و در مطالب سایت‌شان قرار می‌دهند.

بیشترین کلیک، روی لینک‌های دانلود انجام می‌شود زیرا شخص را به هدفی که دارد (دانلود فایل) می‌رساند.

بنابراین بیشتر سایت‌های دانلود حتی از کلیک کاربران روی لینک‌های دانلود نیز درآمد کسب می‌کنند.

میزان درآمد از کوتاه‌کردن لینک

درآمد شما رابطه مستقیمی با تعداد کلیک‌هایی دارد که روی لینک‌های کوتاه‌شده شما انجام می‌شود. بنابراین هرچقدر بتوانید لینک‌هایتان را در معرض دید و دسترسی افراد بیشتری قرار دهید، درآمد شما بیشتر خواهد بود.

فقط نباید به یک مکان، یک صفحه یا یک سایت اکتفا کنید. صفحات بیشتر، کانال تلگرام، گروه‌های مرتبط، وبلاگ‌های بیشتر و حتی چندین سایت می‌تواند شما را به درآمد بالاتری برساند.

لینک‌های شما هرچقدر بیشتر، متنوع‌تر و هدف‌دارتر باشند موفق‌تر خواهید بود.

مثلا به جای اینکه فقط 1 فایل برای دانلود داشته باشید، می‌توانید هزاران و حتی صدها فایل دانلودی داشته باشید و لینک‌های آنرا کوتاه کنید.

باید مداومت داشته باشید، زیرا لینک‌های شما بعد از مدتی قدیمی می‌شوند و جذابیت خود را از دست می‌دهند.

اگر بتوانید به جایی برسید که روزانه حداقل 7 یا 10 هزار نفر روی لینک‌های شما کلیک کنند درآمد حدودا 10 دلار روزانه را خواهید داشت.

البته همانطور که اشاره شد، میزان درآمد به موقعیت جغرافیایی افرادی که روی لینک‌ها کلیک می‌کنند نیز بستگی دارد.

نرخ پرداختی این سایت به آی‌پی‌های ایرانی چندان بالا نیست و در حدود 1 دلار در ازای 1000 کلیک است ولی برای آی‌پی‌های آمریکا 14 دلار و برای انگلیس حدود 10 دلار است که بالاترین نرخ پرداخت محسوب می‌شود.

می‌توانید با تمرکز بر این کاربران، درآمد بسیار بالاتری به ازای هر 1000 کلیک داشته باشید.

روش دوم – فروش محصولات دیجیتال

منظور ما از محصولات دیجیتال، گوشی موبایل یا گجت نیست. منظور فایل‌های قابل دانلود است.

فروش محصولات قابل دانلود به یکی از پرسودترین کسب و کارها تبدیل شده است. زیرا علاوه بر اینکه هزینه‌ها و دردسرهای تحویل کالا را ندارید، می‌توانید از هر جای دنیا به سایر نقاط فروش داشته باشید.

تولید باکیفیت این محصولات و توانایی فروش آنها البته چندان ساده نیست و نیاز به مهارت دارد.

این محصولات می‌توانند ویدئوها و عکس‌های حرفه‌ای، محتوای آموزشی، گزارش‌ها، داده‌ها و دیتابیس، مقالات، اسکریپت و قالب سایت، کدهای برنامه‌نویسی شده و هرچیزی باشد که بتوان آنرا به شکل فایل قابل دانلود درآورد.

بنابراین موضوعات بسیار گسترده‌ای وجود دارد.

علاوه بر این، رقابت نیز در این حوزه شدید است.

تحقیقات بر عهده شماست. اگر هدف‌تان فروش فایل به خارج از کشور است باید تحقیقات زیادی برای یافتن بازار مناسب انجام دهید.

ابتدا باید بازار را بیابید، سپس برای آن محصول بسازید. نه اینکه محصول را بسازید و بعد برای آن به دنبال مشتری باشید. اینکار فقط اتلاف وقت، انرژی و پول خواهد بود.

بنابراین برای فروش این محصولات نباید صرفا براساس حدس و گمان دست به کار شوید. ابتدا تحقیقات کاملی در مورد نیازهایی که وجود دارد انجام دهید.

این تحقیقات می‌تواند از طریق بررسی جستجوهایی که در گوگل انجام شده، پرس‌و‌جو در انجمن‌های مختلف داخلی و خارجی و… انجام شود.

اگر در طراحی قالب CMS هایی مانند وردپرس، دروپال، جوملا و… مهارت دارید و می‌توانید یک حساب بانکی بین‌المللی تهیه کنید، می‌توانید این قالب‌ها در سایت‌هایی مانند themeforest.netبفروشید. این سایت با ایرانیان کار نمی‌کند ولی یک بازار بزرگ از زیرمجموعه‌های سایت envato است و مرکز اصلی فروش قالب‌ سایت‌هاست.

روش دریافت ارز

شاید بهتر باشد خودتان یک فروشگاه اینترنتی برای فروش فایل به خارج از کشور ایجاد کنید. در این صورت باید یک درگاه پرداخت داشته باشید تا مبالغ ارزی را از مشتریان دریافت کنید.

برای دریافت دلار از طریق فروش اینترنتی، گزینه‌های زیادی در دسترس نیست. به دلیل اینکه ایرانیان امکان استفاده از پی‌پال و مسترکارت را ندارند، می‌توانید از سایت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت ارز دیجیتال کمک بگیرید.

مهمترین عیب اینکار این است که ارزهای دیجیتال هنوز گسترش زیادی پیدا نکرده‌اند و افراد کمی با این ارزها آشنایی دارند. همچنین افراد کمی حاضر می‌شوند پرداخت را با استفاده از این ارزها انجام دهند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  نکاتی درباره مجوزها و لایسنس کازینوهای آنلاین و سایت های پیش بینی

با این حال اگر برای خرید محصول ارائه شده توسط شما، انگیزه لازم در خریدار وجود داشته باشد، می‌توان او را ترغیب کرد پرداخت وجه را با ارز دیجیتال انجام دهد.

روش سوم – خرید و فروش ارز دیجیتال

تریدینگ یا معامله‌گری به معنای خرید و فروش یک دارایی به منظور کسب سود از نوسانات قیمت آن دارایی است.

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل داشتن نوسانات بالا، حجم مناسب، عدم نیاز به شرایط خاص و… به یکی از بازارهای محبوب تریدرها تبدیل شده است.

مثلا یک ارز دیجیتال را در قیمت 130 دلار می‌خرید و در 143 دلار می‌فروشید. 13 دلاری که تفاوت بین 130 تا 143 دلار است سود شما خواهد بود.

کلیت کار به این صورت است که برای کسب سود از این بازار باید مقداری سرمایه وارد بازار کنید و با استفاده از روش‌های تحلیلی، با خرید ارز دیجیتال در قیمت پایین‌تر و فروش آن در قیمت بالاتر سود کسب کنید.

به دلیل اینکه بازار همواره در حال نوسان است و ریزش‌ها و صعودهای زیادی دارد، فرصت کسب سود و پتاسیل درآمدزایی آن نیز بسیار است.

بسیاری از افراد در دنیا، شغل اصلی‌تان ترید در بازارهای مالی مانند سهام، آپشن، آتی، فارکس و سایر بازارهاست.

در مورد خرید و فروش ارز دیجیتال، اینکار در پلتفرم‌های معاملاتی خارجی انجام می‌شود و قابلیت معامله این ارزها در برابر دلار یا امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر وجود دارد.

بطور مثال بیت‌کوین را می‌توان در برابر دلار و یا در برابر سایر ارزها مانند اتریوم، خرید و فروش کرد.

نقد کردن این درآمد از طریق تبدیل سایر ارزها به بیت‌کوین و سپس فروش بیت‌کوین به ریال انجام می‌شود.

قبلا یک راهنمای کامل برای شروع ترید در بازارهای مالی تهیه کرده‌ایم. در ادامه بخوانید:

روش چهارم – کسب ارز دیجیتال با کمپین‌های Bounty

ارزهای دیجیتال زیادی در بازار وجود دارد ولی بطور مرتب به تعداد این ارزها اضافه می‌شود. ارزهای جدید با اهداف و کاربردهای مختلفی ایجاد می‌شوند.

هر زمان یک تیم قصد انتشار توکن جدید داشته باشد، معمولا یک ICO برگزار می‌کند. ICO به معنای عرضه اولیه کوین (ارز دیجیتال) است.

در ICO، تیم پروژه توکن‌های پروژه را با قیمت مشخصی که اغلب در صورت خرید بالا، شامل تخفیف‌های خوبی می‌شود عرضه می‌کند.

تیم‌ها برای گسترش آگاهی از پروژه‌ای که ایجاد کرده‌اند و جذب سرمایه‌گذاران، اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی می‌کنند که با نام Bounty یا کمپین جایزه‌گیری شناخته می‌شود.

افراد مختلف با شرکت این کمپین‌ها می‌توانند با انجام کارهایی مانند رتوئیت کردن توئیت‌های آن پروژه، دنبال کردن صفحه فیس‌بوک، نوشتن مقالات و انتشار آن، قرار دادن امضای پروژه در بخش امضای انجمن Bitcointalk.org یا فعالیت‌های دیگر در سایت Reddit و… مقداری توکن بدست آورند.

مقدار توکنی که افراد شرکت‌کننده در کمپین بدست می‌آورند متناسب به فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، تعداد دنبال‌کنندگانی که دارند، کیفیت کارشان و… متغیر است.

این توکن معمولا در انتهای ICO به کیف پول بونتی‌هانترها (شرکت کنندگان در کمپین‌های بونتی) ارسال می‌شود.

مزیت کسب درآمد از طریق کمپین‌های بونتی:

  • بدون نیاز به سرمایه
  • پتانسیل درآمدزایی مناسب
  • آشنایی با انواع پروژه‌ها
  • پتانسیل کسب سود با رشد قیمت توکن
  • بدست آوردن توکن بدون صرف سرمایه

برای شرکت در کمپین‌های بونتی سایت‌های بسیاری تشکیل شده است. ولی با توجه به اینکه بسیاری از ICO ها موفق نمی‌شوند و توکن آنها وارد هیچ صرافی یا پلتفرم معاملاتی نمی‌شود، نرخ عدم موفقیت در این روش کسب درآمد بسیار بالاست.

گفته می‌شود 80 درصد از ICO ها اسکم (کلاهبردار) هستند و فقط 8 درصد از آنها وارد صرافی‌ها می‌شود!

با این حال با انتخاب ICO هایی که شانس موفقیت بیشتری دارند می‌توان شانس بیشتری در کسب درآمد از این روش داشت.

مطالب زیر می‌تواند در انتخاب ICO مناسب به شما کمک کند:

برای کسب درآمد از کمپین‌های بونتی معمولا نیاز است در زبان انگلیسی، حداقل در حد فهم مطالب مهارت داشته باشید.

نقد کردن توکن‌هایی بدست آورده‌اید با تبدیل آنها به بیت‌کوین و سپس فروش بیت‌کوین در ازای ریال مقدور است.

در یک مطلب روش کسب درآمد از Bounty ها را شرح داده‌ایم

.

روش پنجم – درآمدهای کوچک

سایت‌هایی وجود دارند که با هدف جذب بازدیدکننده، مقادیر کمی ارز دیجیتال به کاربران پرداخت می‌کنند. این سایت‌ها با نام Faucet شناخته می‌شوند.

در این مطلب شرح داده‌ایم که کسب درآمد از این سایت‌ها بسیار اندک است: از Faucet ها چقدر می‌توان درآمد کسب کرد؟

سایت‌های دیگر نیز هستند که با انجام کارهایی مانند کلیک کردن، مشاهده ویدئو و تبلیغات به شما مقادیر کمی بیت‌کوین پرداخت می‌کنند. بسیاری از این سایت‌ها درآمد مناسبی ندارند و بیشتر افراد حتی پس از ماه‌ها فعالیت نمی‌توانند حساب خود را به حداقل برداشت برسانند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  برجسته ترین زنان دنیای شرط بندی

بنابراین فعالیت در سایت‌ها توصیه نمی‌شود مگر اینکه امکان زیرمجموعه‌گیری داشته باشید و افرادی را با لینک خودتان به این سایت‌ها معرفی کنید و از فعالیت آنها پورسانت بگیرید.

برخی از سایت‌های کسب ارز دیجیتال:

سایت Freebitco.in

سایت Freedogecoin

سایت بیت کوین رایگان earn.com

مرورگر استخراج ارز CryptoTab نیز از جمله روش‌هایی است که درآمد چندانی ندارد.

با نصب این مرورگر، با کامپیوتر یا لپ‌تاپ اقدام به استخراج ارز می‌کنید. اینکار نه تنها سودآور نیست بلکه حتی ممکن است هزینه برق و استهلاک دستگاه نیز تامین نشود و در صورت ایجاد حرارت بالا در دستگاه، به کامپیوتر یا لپ تاپ شما آسیب بزند.

علاوه بر CryptoTab، سایت‌ها، نرم‌افزارها و ربات‌های بسیار زیادی وجود دارند که وعده سودهای بالا با استخراج ارز می‌دهند ولی طی تجربه‌ای که داشته‌ایم اغلب از آنها درآمد چندانی بدست نمی‌آید.

در واقع استخراج هیچ ارزی با کامپیوتر و لپ‌تاپ خانگی یا با موبایل به صرفه نیست.

بنابراین وقتی به تبلیغات کسب درآمد از استخراج ارز از طریق نصب نرم‌افزار، ربات یا سایت برخورد کردید، خیلی راحت از کنار آن بگذرید. مطمئنا چیزی از دست نمی‌دهید.

فقط در صورت سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه (راه‌اندازی فارم یا مراکز استخراج ارز دیجیتال) است که می‌توان انتظار درآمدزایی داشت.

چگونه درآمد میلیاردی و بالایی داشته باشیم؟

خیلی‌ها خودشان را اصطلاحا به آب و آتش می‌زنند تا درآمد بالایی کسب کنند ولی اصول کسب درآمد بالا را نمی‌دانند.

میزان درآمد شما در هرکاری به سه عامل بستگی دارد:

  • نیاز به کاری که شما انجام می‌دهید
  • قابلیت و مهارت شما در انجام آن کار
  • و عدم قابل جایگزین بودن شما

برای درک موضوع به این مثال توجه کنید:

1 – تقریبا همه افراد دنیا می‌توانند روی یک لینک کلیک کنند و تبلیغات را مشاهده کنند. نیاز به این کار شاید وجود داشته باشد ولی مهارتی نیاز ندارد. از طرف دیگر، چون همه می‌توانند اینکار را انجام دهند، همیشه فردی با قیمت بسیار ارزانتر برای اینکار پیدا می‌شود. به همین دلیل درآمد از این روش بسیار کم است.

2 – افراد کمتری هستند که می‌توانند پس از نیازسنجی، یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای ایجاد کنند، فایل‌های ارزشمندی در آن قرار دهند و آنرا در بازار خارج کشور بفروشند. نیاز به فایل‌های ارزشمند همیشه وجود دارد. میزان درآمد این افراد به قابلیت و مهارت آنها در فروش اینترنتی بستگی دارد و جایگزین کردن این افراد با سایر افراد سخت‌تر است. به همین دلیل این افراد پتانسیل کسب درآمد بیشتری دارند.

3 – افراد بسیار کمی هستند که می‌تواند عمل جراحی قلب انجام دهند. چنین افرادی بسیار با ارزش هستند زیرا نیاز به جراحی قلب بالاست، قابلیت و مهارت چنین افرادی معمولا بالاتر از سایر جراحان است و به همین دلیل افراد کمی می‌توانند جایگزین جراحان قلب شوند. عجیب نیست که جراح قلب درآمد میلیاردی داشته باشد.

اگر فقط همین یک نکته را در درآمدزایی دلاری یا سایر روش‌های درآمدزایی در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که برای کسب درآمد بیشتر چه کارهایی انجام دهیم.

همیشه این معادله را در ذهن داشته باشید:

نیاز به کاری که انجام می‌دهید + قابلیت و مهارت شما در انجام کار + میزان قابل جایگزین بودن شما = میزان درآمد شما

مقادیر این اجزا نیز مهم است.

اگر برای کاری که انجام می‌دهید نیاز کمی وجود دارد ولی در آن بسیار حرفه‌ای هستید و کسی نمی‌تواند جایگزین شما شود، درآمد بسیار کمی خواهید داشت. مثلا شاید برخی افراد در بازی جنگاآنقدر حرفه‌ای باشند که کسی نتواند جایگزین آنها شود ولی کسی نیاز واقعی به بازیگر حرفه‌ای جنگا ندارد.

نیاز کمی به گیمر حرفه‌ای وجود دارد ولی نیاز بالایی به شخصی وجود دارد که بتواند یک کسب و کار ایجاد کند و خدمات مفیدی به جامعه ارائه دهد، به همین دلیل است که می‌گویند روی پول تمرکز نکنید، بلکه روی رفع نیاز و رفع مشکل تمرکز کنید.

نیازها را بشناسید، در برطرف کردن نیاز حرفه‌ای شوید و تاحد ممکن کاری کنید جایگزین شدن شما وجود نداشته باشد، آن زمان درآمد سر به فلک می‌کشد و ثروت بسیاری بدست خواهید آورد.

با خواندن کتاب‌‌ها ایده‌هایی در ذهن شما ایجاد می‌شود و مهارت‌های لازم را بدست می‌آورید.

ممکن است کاری انجام دهید که واقعا نیازی برای آن وجود ندارد. مثلا شما با خرید و فروش سهام یا ترید ارز دیجیتال نیاز کسی را برطرف نمی‌کنید ولی همین که بتوانید در اینکار مهارت بسیار بالایی کسب کنید می‌توانید درآمد بالایی نیز بدست آورید.

بنابراین همیشه هم لازم نیست نیازها را شناسایی کنید و داشتن مهارت در یک زمینه خاص، می‌تواند درآمد بالایی به همراه داشته باشد.