تبلیغات

 

  • خانه
  • وبلاگ مجله
  • چگونه پولدار شویم: 8 روش هوشمندانه و موثر برای پولدار شدن در ایران

چگونه پولدار شویم: 8 روش هوشمندانه و موثر برای پولدار شدن در ایران

در گذشته پولدارشدن محدود به مردان و زنان میانسال بود.

در دهه‌های پیش اگر کسی در جوانی پولدار می‌شد بسیاری از افراد تعجب می‌کردند.

اما امروزه نسل جوان نیز داستان موفقیت‌های بزرگ خود را دارند.

ثروتمند شدن جوانان را می‌توان به عصر انفجار اطلاعات و تکنولوژی امروز نسبت داد.

هرکس بیشتر بیاموزد، شانس موفقیت خود را رقم می‌زند و اینترنت نقش بزرگی در این زمینه دارد. این بیشتر آموختن و تشنه رشد بودن، ریشه برتری افراد موفق در مقایسه با نسل‌های قبل است.

پولدار شدن نتیجه جانبی موفقیت در یک حوزه است ولی واقعا اینکار چگونه انجام می‌شود؟

راه انداختن هر کار تازه‌ای سرمایه می‌خواهد اما نه سرمایه میلیاردی، سرمایه اصلی افرادی که این روزها به اسم موفق و سرمایه دار می‌شناسیمشان هوش مالی، زمان‌سنجی، ابتکار و ریسک‌پذیری‌شان است.

وقتی حرف از راه انداختن یک شغل جدید و یک کسب و کار می شود، در افراد سنتی یک مغازه، دفتر کار شیک، کلی کارمند و برو بیا شکل می‌گیرد که حداقل چند ده میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارد.

اما این روزها که اطلاعات بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف در اینترنت وجود دارد، می‌توان با سرمایه ناچیز نیز کاری را شروع کرد و پولدار شد.

ما در این مطلب از سایت بورسینس برای پولدار شدن بدون سرمایه به شما ایده می‌دهیم.

این شما هستید که باید توانایی‌هایتان را بسنجید و با این ایده‌ها کسب و کار خودتان را راه بیندازید. اینترنت به عنوان یک فرصت بزرگ کسب ثروت در جیب‌های تک تک شماست و باید از این فرصت استفاده کنید.

عوامل و رویکردهای فراوانی برای کسب ثروت وجود دارد و ما اینجاییم تا در مورد برخی از این رویکردها و رفتارهای خوب که می‌توانند در رسیدن به این هدف کمک‌تان کنند، بحث کنیم.

در ادامه این مطلب از سایت بورسینس، چند مورد از راه‌های پولدارشدن را با هم بررسی می‌کنیم.

1 – پولدار شدن از طریق یک حرفه

بیایید روراست باشیم.

پولدار شدن از طریق یک حرفه، چندان راحت است. وقتی دنبال شغلی خوب هستیم اغلب آرزوهایی داریم که در همان ابتدا به حقیقت نمی‌پیوندد.

واقعیت این است که در ابتدای کار نمی‌توان پول و اشتیاق را با هم داشت.

امروز شما می‌توانید از بسیاری از منابع رایگان برای داشتن تصویری روشن‌تر از وضعیت اقتصادی کنونی و چشم‌اندازهای شغلی کمک بگیرید و بنابراین وقتی که در جستجوی شغلی خوب هستید، آسوده‌تر خواهید بود.

اطمینان پیدا کنید که تصمیمات خود را براساس چیزهایی اتخاذ می‌کنید که می‌دانید واقعیت دارند و اگر برنامه‌ای منسجم ندارید، اجازه ندهید احساسات‌تان بر شما غلبه کنند.

دانش آکادمیک فرا بگیرید

مهم نیست که دانش شما در رشته مورد نظر با تحصیل در مقطع دوره فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف حاصل شده باشد یا اینکه از طریق ثبت نام در یک دوره آموزشی بدان دست یافته باشید.

بلکه باید دانش فیلد مطلوب کاری خود را در حد قابل قبولی داشته باشید.

حتی مواردی که رویکرد کاملا تئوریک دارند، در بعضی مواقع در پروژه‌های واقعی به کمک شما آمده و باعث تمایز شما از سایر همکاران‌تان می‌شود. در ضمن، هنگام استخدام نیز رزومه علمی شما تاثیر بهتری از سوابق نامعلوم و حتی غیرمعتبر کاری در نزد کار فرما خواهد داشت.

حرفه آینده‌تان را درست انتخاب کنید

اگر اولویت اول شما کسب ثروت و زندگی راحت در آینده است، خیلی دنباله رو علاقه خود به رشته خاصی نباشید.

به نتایج تحقیقاتی که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنید تا ببینید در کدام رشته‌ها که به علایق شما نزدیک ترند، احتمال ثروتمند شدن بیشتر است.

به طور مثال احتمال ثروتمند شدن شما در نقش یک مهندس مالی بیشتر از یک استاد دانشگاه خواهد بود.

مکان درستی را برای فعالیت شغلی انتخاب کنید

به جایی بروید که شغل های بهتر و بیشتری وجود دارد.

مثلا به عنوان کارشناس مسائل مالی و بورس، زمینه کاری بهتر و امکان رشد بیشتری در تهران برای شما وجود خواهد داشت تا در یک شهرستان کوچک.

ابتدا شغلی برای کسب تجربه پیدا کنید

تا می‌توانید برای جاهای مختلف درخواست کار بفرستید و مصاحبه بروید.

هنگامی که کار مورد نظر را یافتید آن را نگه دارید و سعی کنید تجارب لازم برای موفقیت‌های آینده را کسب کنید. تا پیدا شدن یک کار مناسب نیز می‌توانید در یک شرکت معتبر کارآموزی کنید و تجربه کسب کنید.

شغل و کارفرمایتان را تغییر دهید

گاهی بهتر است یکجا ساکن نباشید.

با این کار می‌توانید دستمزد خود را افزایش داده، تجارب کاری و غیرکاری مختلف به دست آورده و ریسک بیکاری آینده به دلیل تک بعدی بودن را کاهش دهید.

از اینکه این کار را بارها انجام دهید واهمه نداشته باشید.

اگر شما کارمند با ارزشی باشید، حتی ممکن است کارفرمای فعلی تان برای نگه داشتن شما، افزایش حقوق و سایر مزایا را در نظر بگیرد.

ممکن است وابستگی به شرایط فعلی، ترس از محیط و کار جدید یا وفاداری شغلی، شما را در این اقدام سست کند، اما به یاد داشته باشید برای پیشرفت باید مدام در حرکت باشید، بنابراین برای یافتن موقعیت‌های تازه گوش به زنگ باشید.

تجارت شخصی راه‌اندازی کنید

بیشتر افراد موفق یک درآمد جانبی به جز حقوق ثابت ماهانه دارند که گاهی از این کارهای جانبی درآمد بیشتری عایدشان می شود.

این کار تمرکز و وقت زیادی می طلبد و استرس زیادی به شما وارد می کند، اما بعد از چند وقت که به سوددهی رسید، شما می توانید نتیجه آن را ببینید.

علاوه بر درآمد بیشتر، شما این مزیت را خواهید داشت که رئیس خود باشید و زمان‌های کاری خودتان را تنظیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم پس از کسب تجربه در یک زمینه خاص و به دست آوردن دانش جنبه‌های مختلف آن، تجارت خود را شروع کنید.

2 – پولدار شدن از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری، فقط سرمایه‌گذاری پول و طلا و دارایی‌های مشابه نیست.

سرمایه‌گذاری کردن در تحصیل

حتی اگر موفق نشدید از طریق کنکور وارد دانشگاه شوید، با هزینه شخصی به دانشگاه بروید.

مطمئن باشید با انتخاب رشته صحیح بعدها چند برابر هزینه سرمایه گذاری شده برای تحصیل خود را به دست خواهید آورد.

برای مثال اگر شخصی که به تجارت علاقه‌مند است، مدرک MBA بگیرد، هزینه تحصیل خود را بعدها در مدت کوتاهی جبران خواهد کرد.

در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کنید

بازارهای مالی محل مناسبی برای چند برابر کردن پول شما هستند.

اگر خود را به دانش لازم مجهز کنید و فرد فرصت​شناسی باشید قادر خواهید بود چند برابر درآمد سالانه خود را از این طریق به دست آورید.

خرید و فروش سهام شرکت‌های معتبر و اوراق قرضه راهی مطمئن برای ایجاد درآمد فرعی است.

برای افراد ریسک پذیرتر، سرمایه‌گذاری در بازار بورس، سود بیشتری به دنبال خواهد داشت. در کنار اینها نباید از سرمایه گذاری روی طلا و ارز غافل شد. این بازارها در بحران‌های اقتصادی داخلی یا جهانی، به طرز شگفت‌آوری سودآوری دارند.

بطور مثال این نمودار، رشد قیمت سهام یک شرکت غذایی را نمایش می‌دهد: (شرکت مارگارین، تولیدکننده روغن‌های خوراکی)

اگر با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید قیمت سهام این شرکت در 6 آبان 97 (محدوده 2) حدودا 200 تومان بوده است.

اما اکنون قیمت سهام آن به چه رقمی رسیده؟ در زمان نگارش این مطلب که اواخر فروردین 98 است، قیمت سهام این شرکت به بیش از 500 تومان رسیده و رشدی حدود 150 درصد داشته است.

به عبارتی اگر شخصی در آبان ماه 97 سهام به مقدار 5 میلیون تومان، سهام این شرکت را خریداری می‌کرد و در قیمت 500 تومان می‌فروخت سرمایه او تقریبا به 12.5 میلیون تومان افزایش می‌یافت.

اما از طرف دیگر اگر شخصی به اشتباه سهام را در محدوده 1 که سقف قیمت است با تصور اینکه قیمت همچنان رشد خواهد کرد خریداری می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ قیمت سهام در محدوده 1 تقریبا 375 تومان بوده ولی بعد از آن در محدوده 2 به 200 تومان هم رسیده است! چنین افت بزرگی می‌تواند زیان سنگینی برای سرمایه‌گذار به همراه داشته باشد.

به همین دلیل است که افرادی در بورس متحمل زیان‌های سنگین می‌شوند. بنابراین در بورس نیز مانند هر کاری هم سود بزرگ وجود دارد و هم زیان و باید راه و چاه را آموخت.

این نمودار فقط یک مثال بود تا بدانید در بورس می‌توان سودهای هنگفت و همچنین ضررهای کمرشکن را تجربه کرد.

در مستغلات سرمایه گذاری کنید

خرید املاک استیجاری یا زمین در مکان های رو به رشد، سرمایه گذاری است که شما همواره برنده آن خواهید بود.

با توجه به افزایش جمعیت و در نتیجه بالا رفتن تقاضا برای مسکن و همچنین املاک تجاری، می توانید انتظار یک سود تضمین شده را داشته باشید.

اگر فرد ریسک پذیری نیستید می توانید با خرید یک واحد استیجاری، نه تنها از افزایش سرمایه خود مطمئن شوید، بلکه از اجاره ماهانه آن استفاده کنید.

اگر هم وقت و انرژی کافی دارید و به دنبال سود بالا هستید، پیشنهاد می شود به صورت فردی یا مشارکتی اقدام به ساخت وساز کنید.

وقت خود را سرمایه بدانید

به جای اینکه چند ساعت در روز را به بطالت صرف کنید، سعی کنید برای کل روزتان برنامه ریزی داشته باشید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مصاحبه جدید مجله Card Player Magazine با آنتونیو اسفندیاری

از هر زمانی برای یادگیری مطالبی مانند ساز و کارهای اقتصادی، عملکرد شرکت های بورس، مدل های ریاضی ساده و پیشرفته تحلیل مالی و … استفاده کنید.

از خریدهایی که ارزش آنها در آینده پایین خواهد آمد، اجتناب کنید

به طور مثال خرید یک ماشین گران قیمت، اقدام جالبی از لحاظ اقتصادی به شمار نمی آید، زیرا صرف نظر از میزان کاری که از آن می کشید، بعد از ۵ سال، ارزش آن به میزان زیادی افول خواهد کرد.

ثروت خود را حفظ کنید

ثروتمند شدن سخت است، اما ثروتمند ماندن حتی از آن هم سخت تر است.

دارایی شما همواره از بازار تاثیر می‌پذیرد و بازار هم که پستی و بلندی های خود را دارد.

اگر شما در زمانی که بازار در شرایط خوبی به سر می‌برد، بی خیال باشید و استفاده حداکثر را نبرید، در زمان رکود محکوم به شکست و بازگشت به پله نخست خواهید بود.

اگر ارتقایی در حقوق خود داشتید یا سهامتان سوددهی خوبی داشت، این مبلغ اضافه را پس انداز یا سرمایه گذاری کنید، زیرا قریب به یقین با روزهای سخت مواجه خواهید شد.

3 – پولدار شدن از طریق پس انداز روزانه

این گونه است که جوان‌ها می توانند پولدار شوند.

دوران انباشتن پول و نگهداری آنها در حساب پس انداز به منظور افزایش آن، گذشته است.

اگر پول را صرفا در بانک نگهدارید، رفته رفته ارزش آن کم می‌شود، زیرا تورم قدرت خرید پول‌تان را کاهش می‌دهد.

پس‌انداز به تنهایی ممکن است مانع رشد کاری شما شود. پس‌انداز باید صرفا یک اقدام اولیه برای بدست آوردن سرمایه برای سرمایه‌گذاری یا شروع کار باشد.

خواباندن پول در بانک کسی را ثروتمند نمی‌کند.

پس انداز برای سرمایه گذاری تنها چیزی است که معنی می‌دهد. شما باید با سرمایه گذاری در امور جدید، پول خود را برای پولسازی بیشتر به کار اندازید.

چند حساب پس‌انداز باز کنید

بهتر است هر فردی بیش از یک حساب پس انداز داشته باشد تا با ریختن مقداری از درآمد ماهانه در حساب‌های دیگر از خرج های اضافی جلوگیری کند.

به طور مثال، بهتر است هر زمان که حقوق خود را دریافت کردید و همان ابتدا درصدی از پولتان را در حساب مخصوصی بریزید و کارت آن را همیشه در منزل نگه دارید.

یک حساب مخصوص خرج منزل و یک حساب هم برای تفریحات ماهانه داشته باشید.

بودجه‌بندی کنید

یک بودجه ماهانه که تمامی هزینه‌های اولیه شما را پوشش دهد، مقرر کرده و مقدار کمی را هم برای تفریح و سرگرمی کنار بگذارید.

در بودجه‌تان آنقدرها هم سفت و محکم نباشید و انعطاف‌پذیر باشید.

به ماشین و منزل سطح پایین رضایت دهید اما قانع نباشید

معمولا انتظاری را که از یک منزل ویلایی دارید، یک آپارتمان هم برآورده می‌سازد.

آپارتمان را می‌توان با یک نفر دیگر شریک شد و به یک ماشین دست دوم رضایت داد.

در یک کلام تجمل‌گرا نباشید.

با این کار ماهانه مقدار زیادی پول پس انداز خواهید کرد تا اینکه روزی برسد که بتوانید بهترین منزل و ماشین را بخرید بدون اینکه چیزی از درآمدزایی شما کم شود.

4 – پولدار شدن از طریق اینترنت

 

اینکه کسب‌وکار خودکاری راه‌اندازی کنید که پیامک‌های واریز پول مرتب به موبایل‌تان ارسال شود چیز جذابی است. بسیاری از افراد رویای پولدار شدن با اینترنت را دارند ولی آیا برای آن وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند آنرا فرا بگیرند؟

راه انداختن یک سایت چندان هم پول نمی‌خواهد و بدون سرمایه هم می‌توان شروع کرد، به شرط اینکه ابتکار داشته، وارد حوزه‌ای بشوید که تخصص آنرا را داشته باشید، می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.

کلید کار در ترکیب ایده‌ها و مهارت‌هاست. اگر قبلا در کابینت‌سازی مهارت داشته‌اید، مهارت قبلی خود را وارد اینترنت کنید و خدمات یا محصولاتی را از طریق اینترنت به افراد بیشتر ارائه دهید.

کسب و کار اینترنتی، بازاریابی موثر و فعالانه نیاز دارد، مخصوصا در ابتدای کار.

اما همه مهارت‌ها قابل آموختن هستند و منابع متعددی برای یادگیری وجود دارد.

اینترنت منبع درآمد خیلی خوبی محسوب می‌شود به شرط اینکه سعی کنید از زیر و بم آن اطلاعات بدست بیاورید و هر روز به دانش‌تان بیفزایید.

5 – پولدار شدن با صنایع دستی

هنر همیشه بازار دارد به شرط آنکه نیازسنجی کنید.

همیشه افراد پولداری هستند که بیشتر از سایرین خرج می‌کنند.

بدانید چه چیزی در چه زمانی و برای چه کسانی جذابیت دارد آن وقت است که به راحتی می‌توانید هنر دست خودتان را به بالاترین قیمت بفروشید و کلی سود کنید.

خیلی از افراد از نقاشی، مجسمه‌سازی، معرق کاری، کار با شیشه و فلز و .. درآمد کسب می‌کنند.

می‌توانید با حضور در نمایشگاه‌های محلی و بین المللی فروش فوق‌العاده ای داشته باشید. امکان فروش اینترنتی هم می‌تواند فروش شما را چندین برابر کند.

هرکاری که در زمینه صنایع دستی و هنری می‌توانید انجام دهید با خلاقیت می‌تواند برای شما پولساز باشد.

با آموزش‌های فشرده این هنر را یاد بگیرید و اقدام کنید چرا که با مدرن شدن زندگی‌ها دلتنگی‌ها برای صنایع دستی بیشتر احساس خواهد شد.

صنایع دستی و هنری شما باید خلاقانه باشد و کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد.

هر محصولی تولید می‌کنید را در بازار هدف تبلیغ و اقدام به فروش کنید. صنایع دستی که مربوط به دکوراسیون منزل می‌شود٬ خریداران زیادی دارد.

توجه: علاوه بر فروش حضوری و فیزیکی، می‌توانید با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ( تلگرام و اینستاگرام و .. ) فروش‌تان را رویایی کنید.

6 – پولدار شدن با صنایع غذایی

خوردنی همیشه بازار دارد.

به شرط اینکه مبتکر باشید و سبک ارائه محصولات‌تان متفاوت باشد.

جالب است بدانید گرفتن مجوز فعالیت از اتحادیه‌های مختلف مرتبط به صنایع غذایی خیلی هم دشوار نیست به شرط آنکه اهل نظافت باشید.

هنوز هم در ایران و البته بیشتر از قبل از غذاهای آماده استقبال می‌شود زیرا کسی نه وقت این کارها را دارد نه حوصله‌اش را.

اگر در تهیه یک نوع خوراکی و مواد غذایی به شیوه‌ای خاص مهارت دارید، چرا این کار را نکنید؟

حتی می‌توانید با فروشگاه‌های اینترنتی محصولتان را بفروشید. در اینترنت تبلیغ کنید و یا در گروه‌ها و صفحات مجازی برای محصول خانگی‌تان مشتری جذب کنید.

7 – پولدار شدن با ارائه خدمات

حوزه خدمات این روزها بازار خوبی دارد به شرط آنکه ابتدا موقعیت‌سنجی کنید که در چه منطقه‌ای و چه حوزه‌ای، چه خدمتی کم و یا محدود است.

سنگ بزرگ برندارید و در سطح توان خودتان وارد عرصه شوید.

به مرور خدمات‌تان را توسعه و بهبود بخشید و به فکر گسترش کارتان در حد یک شرکت بزرگ باشید.

مثال 1 : بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها نیازمند خدمات برون سازمانی و سرویس‌های بازاریاب تلفنی و پیگیری‌های مکرر هستند.

می‌توانید یک سرویس ارائه خدمات بازاریابی را با دریافت حق عضویت به مشتریان ارائه کنید.

مثال 2 : با راه‌اندازی یک مرکز مشاوره زبان در کشور خود به صورت بین‌المللی برای انجام مکالمات در امور بازرگانی برای صادرات و واردات در کشور خود ار طریق یک وب‌سایت بپردازید و به صورت پاره‌وقت به امور ترجمه یا مکالمات بپردازید.

مثال 3 : در عرصه‌ی جدید تکنولوژی وجود یک وب‌سایت برای هر کسب و کاری واجب است. کافی است که بتوانیم مقالاتی در این زمینه بنویسیم که چقدر راحت در خانه و بدون پرداخت هزینه‌ی بالا هر فردی می‌تواند یک کسب و کار داشته باشد و این فرهنگ را که برای داشتن درامد حتما باید استخدام شویم را از بین ببریم و به رشد و شکوفایی خلاقیت‌های ذهنی مردم کمک کنیم.

شما با گذراندن چند دوره‌ی کوتاه مدت آکادمیک و گذراندن دوره‌های برنامه نویسی می‌توانید به مهارت ساخت وب‌سایت دست پیدا کنید و از این طریق درآمد کسب کنید.

هر چقدر زودتر اقدام به یادگیری کنید تجربه‌ی بیشتری خواهید داشت.

8 – پولدار شدن با بازاریابی و فروش

 

اگر بدون سرمایه هستید حتما لازم نیست خودتان تولیدکننده باشید.

می‌توانید محصولات دیگران را بفروشید و پورسانت بگیرید. سایت سکوآنلاین یکی از سایت‌هایی است که می‌توان در آن محصولات آموزشی سایرین را به فروش رساند و پورسانت گرفت: sakko.online

بازاریابی اینترنتی یکی از پرسودترین و پردرآمدترین کارهاست.

همه کسب و کارها به دنبال مشتری بیشتر هستند.

آیا کسب و کاری می‌شناسید که بگوید من مشتری جدید نیاز ندارم؟

اگر بتوانید برای دیگران مشتری و بازارهای تازه پیدا کنید اطمینان داشته باشید که سود خوبی خواهد داشت. خیلی‌ها هستند که تولیدات خوبی دارند اما راه فروشش را نمی‌دانند.

تولیدات و محصولات خوب را شناسایی کنید و با یک روش یا موقعیت جغرافیایی دیگر عرضه کنید.

یک ایده این است که محصولات و خدماتی که در خارج از فضای مجازی عرضه می‌شود را در قالب اینترنت به طیف گسترده‌تری از افراد معرفی کنید.

در نوجوانی انرژی زیادی وجود دارد و با شروع حرفه بازاریابی در نوجوانی می‌توان آینده روشنی را در انتظار داشت، زیرا اگر مهارت فروش و بازاریابی را کسب کنید، در هر کسب و کاری کمک می‌کند پول بیشتری بدست آورید.

چند نکته حیاتی که به پولدار شدن شما سرعت می‌بخشد

1- ارتباطات کمک زیادی می‌کند

از این توصیه برداشت اشتباه نکنید.

حرف من این نیست که فقط با افراد پولدار معاشرت داشته باشید، بلکه شما باید ارتباطاتی تشکیل دهید از افرادی که مثل خودتان دنبال همین هدف هستند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی و شرایط استخدام شغل پشتیبان سایت شرط بندی و بت

احتمال تحقق اهداف توسط جمعی از افرادی که هدف مشترک دارند بسیار بیشتر از انجام آن توسط یک فرد تنهاست.

راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارند.

یکی از بارزترین آنها استفاده از شبکه‌های اجتماعی است؛ ولی شما باید این کار را در دنیای واقعی هم انجام دهید.

هیچ پل ارتباطی را قطع نکنید و با همکلاسی‌هایتان در تماس باشید.

همکاران قدیمی و کنونی، شرکای تجاری و … سعی کنید ارتباطی تخصصی و تقویت شده را با آنان برقرار کنید.

حتی اگر یک ارتباط در آن زمان خاص به نظر بی‌ربط برسد، چه کسی می‌داند که در طول مسیر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

2- با غریزه مصرف‌گرای خود بجنگید

بیشتر والدین ما در صرفه‌جویی رشد کردند و به تدریج آن را پذیرفتند.

نسل ما کمی متفاوت است. ما در جامعه‌ای که غرق در مصرف‌گرایی بود متولد شدیم و بخش بزرگی از نسل ما نیاموختند که چگونه با آن دست و پنجه نرم کنند.

نوجوانان و حتی برخی جوانان و بزرگسالان معمولا با تبلیغات رنگارنگ به هر سو کشیده می‌شوند و اگر با آخرین مدها هماهنگ نباشند، افسرده می‌شوند.

پولدارها چیزهایی می‌خرند که آنها را پولدارتر می‌کند اما افراد فقیر چیزهایی را می‌خرند که افراد پولدار را پولدارتر می‌کنند. همین برای درگیری با غریزه مصرف‌گرایی‌تان کافی است.

3- از افرادی که قبلا این کار را انجام داده‌اند، تحقیق کنید

این گونه است که جوان‌ها می‌توانند پولدار شوند.

خیلی‌ها هستند که در جوانی می‌خواستند میلیاردر شوند و حتی تعداد بیشتری وجود دارند که اکنون میلیونر هستند. شاید داستان خالق واتس‌اپ را خیلی‌ها بدانند؛ چون از این رسانه استقبال زیادی شد.

در مورد این افراد تحقیق کنید.

افراد موفق را در ایران بشناسید و ببینید آنها از چه روند فکری استفاده کردند تا به جایی که اکنون قرار دارند برسند. چه چیزی الهام‌بخش آنان برای رسیدن به اهدافی بود که داشتند و چگونه به این موفقیت بزرگ دست یافته‌اند.

خلاقیت و الهام بهترین متحدانی هستند که می‌توانید در محیط کسب و کار داشته باشید و وقتی با سختی مواجه می‌شوید، در حفظ انگیزه به شما کمک می‌کنند.

4- اهداف باعث ماندن شما در مسیر پیشروی می‌شوند

به راحتی ممکن است در طول راه حواس‌تان پرت شود و چشم از اهداف‌تان بردارید.

به علاوه، هر روز فکر‌کردن به اینکه «چگونه آرزو کنم که میلیونر باشم» چیزی نیست که بتوان نام آن را هدف داشتن گذاشت.

باید تعیین کنید که در زندگی چه می‌خواهید.

تنها آن زمان است که برای رسیدن به آن اهداف برنامه‌ریزی می‌کنید.

هنوز هم تکیه بر این هدف اصلی در زندگی به منظور ایجاد انگیزه کافی نیست.

وقتی که برنامه‌ریزی می‌کنید، انگیزه را از درون اهداف کوتاه مدت خود بیرون بکشید تا شما را در مسیر نگه دارند؛ اما همیشه مقصد نهایی‌تان را در ذهن داشته باشید.

5- دنیای اینترنت طلاست

با اینترنت جوانان نیز می‌توانند پولدار شوند.

اطمینان دارم که بسیاری از جوانان امروز به خوبی آگاهند که اینترنت چه عظمتی دارد و هنوز زمینه‌های رشد آن به پایان نرسیده است.

مخصوصا در ایران، پتانسیل بزرگی برای ایجاد کسب و کار اینترنتی وجود دارد

هرجا که باشید، اهداف کسب و کاری شما هر چه که باشند، اینترنت می‌تواند در برخی راه‌ها به شما کمک کند.

نمی‌توان اینترنت را نادیده گرفت.

البته به شرطی که بتوانید راه خود را در آن بیابید و می‌دانیم که خیلی از جوانان می‌توانند.

برای ایجاد ارتباط، بازاریابی، موقعیت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری، تحقیقات بازار، تحقیقات رقابتی و هر چیزی که فکرش را بکنید، می توان راهی یافت تا به صورت آنلاین انجام شوند.

6- به سمتش بروید!

فکرکردن به آینده‌تان یک چیز است، انجام کار و دست به عمل زدن یک چیز دیگر.

برای رسیدن به اهدافی که برای خود تعیین می‌کنید، باید اقدام کنید.

اگر به ساعات کاری میلیونرها و میلیاردرهای جوان بنگرید، خواهید دید که بسیاری از آنان 10 تا 12 ساعت در روز کار می‌کنند و از انجام آن شادمانند.

شما نیاز جوانی خود دارید تا خود را ثابت کنید و به نتایجی که برای پیشرفت نیاز دارید، برسید.

جوانی خود را تیغ برنده خود کنید، این گونه است که جوان‌ها می‌توانند پولدار شوند.

به طور حتم افراد جوان مورد انتقاد و تایید نشدن از سوی تاجران و کاسبان قدیمی‌تر قرار می‌گیرند؛ اما نباید اجازه دهید که این امر شما را مایوس کند.

آنها بیشتر از شما تجربه دارند؛ اما شما نظم دنیای جدید را بسیار بهتر از آنان درک می‌کنید و علاوه بر آن می‌توانید 15 ساعت در روز کار کنید.

5 تا 6 ساعت بخوابید و سپس بازگردید و باز هم 15 ساعت کار کنید.

بسیاری کارها هستند که جوانان بهتر از افراد مسن‌تر می‌توانند انجام دهند؛ یکی از آنها داشتن ابتکار بیشتر در سازگاری با چیزهای جدید است.

به جوانی خود تکیه کنید تا از تجربیات آنان بیاموزید و نظرات تجاری جدید به دست آورید و درک بهتری از شغل خود داشته باشید و اجازه ندهید که از انتقادهای آنان ترسی به دل راه دهید یا هر چیزی دیگری نظیر آن.

7- ترس دشمن شماست

بعضی چیزها هستند که شانس شما برای پولدار شدن را ویران می‌کنند و در این بین می‌توان به ترس اشاره کرد. رایج‌ترین آنها این است که «من خیلی جوانم» و این مورد بدترین آنهاست.

تنها به این دلیل که جوان هستید به این معنی نیست که نمی‌توانید کسب و کاری عالی داشته باشید و خیلی‌ها هستندکه با کسب و کار موفق‌شان این را به اثبات رسانده‌اند.

اگر خود را جدی نگیرید، هیچ کس دیگری این کار را نخواهد کرد. از ترس خود به عنوان علامت هوشیاری استفاده کنید اما خجالت نکشید که از موقعیت‌هایی که ناشی از ترس نامعقول هستند خود را دور کنید.

جوانی پر از پتانسیل است و بهترین سازمان‌دهنده تغییرات محسوب می‌شود. شما نباید هرگز به خود اجازه دهید که باور کنید پتانسیل رسیدن به چیزی را ندارید.

منابع یادگیری برای پولدار شدن: چه سایت‌ها و کتاب‌هایی را بخوانیم

برای پولدار شدن شما به دانشی بیش از دانش کنونی‌تان نیاز دارید. باید رشد کنید و یک شخص بهتر شوید و اینکار با خواندن کتاب، خواندن مقالات، تمرین و استمرار در این کارها ممکن است.

دو نوع دانش و منابع نیاز دارید:

1 – دانش موفقیت که پایه و اساس کار است، مانند باورها، روانشناسی موفقیت، هدف‌گذاری، افزایش بهره‌وری

2 – دانشی که ما به آن دانش فنی و نحوه انجام کار می‌گویم. مانند بازاریابی، فروش و بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا و سایر مسائل مرتبط با کسب‌وکار

در ادامه چند کتاب برای یادگیری نوع اول دانش پولدارشدن و موفقیت معرفی می‌کنیم.

کتاب اسرار ذهن ثروتمند – تی‌ هارو اکر

کتاب «اسرار ذهن ثروتمند» نوشته‌ی «تی. هارو اکر» و ترجمه‌ی «مرتضی ذوالانوار» با موضوع «ثروتمند فکر کنید تا ثروتمند شوید» و «در بازی ثروت درون خود استاد شوید» نگاشته شده است.

تی هارو اکر با استفاده از اصول و قواعدی که به دیگران می‌آموزد، توانست تنها در عرض 2 سال و نیم به یک میلیونر تبدیل شود. او از نام تجاری و منحصر به فرد ” فروشنده زبل” استفاده می‌کند.

هارو اکر در این کتاب در بخش اول به طرح اولیه پول در ذهن می پردازد و بررسی می‌کند که هر فرد چه ذهنیتی نسبت به پول دارد و این ذهنیت را از کجا دریافت کرده است.

سعی او در این بخش این است که به خواننده نشان دهد اغلب باورهایی که در مورد پول در ذهن شکل گرفته است نادرست است و باید این ذهنیت را تغییر داد.

در بخش دوم کتاب اسرار ذهن ثروتمند نویسنده به پرونده های ثروت می‌پردازد که ۱۷ تفاوت فکری بین افراد ثروتمند و افراد فقیر را شرح می‌دهد.

در هر کدام از این پرونده‌ها موضوع مد نظر شکافته می‌شود و در مورد آن توضیحات کاملی ارائه می‌شود. در نهایت هر پرونده با تاکیدات و تمرینات بسته می‌شود.

.

کتاب دیوانگان ثروت‌ساز – دارن هاردی

کتاب «دیوانگان ثروت ساز» نوشته دارن هاردی و ترجمه شادی حسن‌پور است.

کتابی که پیش رو دارید جدیدترین اثر نویسنده‌ی کتاب مشهور اثر مرکب است.

این اثر راهنمای خوبی برای کارمندان و کارآفرینان است و در آن «دارن هاردی» تمام پیچ‌وخم‌های زندگی امروز جامعه‌ی بشری را معرفی می‌کند و به شما مهارت‌ها و اصول زندگی را می‌آموزد.

در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانید: «کتاب دیوانگان ثروت ساز اصول زندگی در دوران جدید است. دورانی که در آن از عصر انبوه‌سازی صنعتی خبری نیست و وعده‌ای داده نشده که برای اشخاص، امنیت شغلی و به‌تبع آن امنیت زندگی فراهم آورد.

به‌نوعی بازگشته‌ایم به یک قرن قبل که در آن نه‌چندان از استخدام‌های انبوه و جامعه‌ی حقوق‌بگیر خبری بود و نه از کار بدون ریسک با حقوق سرماه. مسئولیت زندگی به معنای واقعی و عیان بر دوش خودمان قرارگرفته و این ماییم که باید گلیم زندگی‌مان را از آب بیرون بکشیم.

باید نه مثل پدران بلکه مثل پدربزرگانمان و ای‌بسا پدران پدربزرگانمان زندگی کنیم که در آن هر فرد، خودش یک کارفرما و کارافرین بود و امنیت زندگی خود و خانواده‌اش را بر عهده داشت.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  برنده شدن در بازی انفجار، استفاده از دنباله اعداد فیبوناچی

تکنولوژی، بار دیگر ما را به همان عصر کشانده و از حباب عصر صنعتی فاصله‌مان داده. در این میان تنها کسانی موفق خواهند بود که فنون زندگی در عصر جدید را بدانند و به کار ببندند و فکر نکنند که آسمان همیشه این رنگی ست…»

این کتاب توسط انتشارات شریف منتشرشده است.

این کتاب با نام “قطار کارآفرینی” نیز منتشر شده است.

سری کتاب‌های راز جذب پول در ایران – علی اکبری

کتاب «راز جذب پول در ایران» نوشته‌ی «علی اکبری» و در زمینه‌ی پولدار شدن در بازار کنونی ایران با صد اسکناس هزارتومانی نگاشته شده است.

این کتاب از در دو بخش اصلی و 11 فصل تدوین شده است. «باورت در مورد خودت چیه؟»،‌ «وسعت فکری خودتونو گسترش بدین!»، «شوهر بی‌خاصیت من» و «همیشه باید خوب بود و از هر فرصتی استفاده کرد!» عنوان برخی از این فصل‌ها است.

نویسنده در نخستین فصل کتاب، با نثری روان آورده است: «وقتی من باور و ایمان ندارم که صد متر رو می‌تونم توی نه ثانیه و حتی کمتر از اون بدوم،‌ بدون شک نمی‌تونم و هرگز هم به خودم زحمت دویدنش رو نمی‌دم! چرا؟ می‌دونم که نمی‌تونم بدوم.»

وی در ادامه این فصل کوشیده با ارایه راه‌حل‌هایی مانند «تبدیل نمی‌توانم به می‌توانم!» مخاطب را در درک بهتر مطالب کتاب یاری دهد.

بخش دوم کتاب حاوی سه بخش شامل «چرا اکثر فعالیت‌های اقتصادی من و شما سرانجام نافرجامی دارن؟»، «با بازی پول همین لحظه و همین الان در ایران می‌تونی پولدار بشی» و «یاد بگیر چطوری کار کنی تا پولدار بشی!» است. این کتاب را نشر «بهارسبز» منتشر کرده است.

.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید – ناپلئون هیل

این کتاب را چندین بار بخوانید. کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» اثر «ناپلئون هیل» و ترجمه‌ی «مهین خالصی» است.

این کتاب شامل پانزده فصل و از نخستین و جامع‌ترین کتاب‌هایی است که در قرن بیستم به معرفی روش‌های موفقیت در زندگی و کسب و کار پرداخته و این روش‌ها را که تا آن زمان تنها در اختیار معدود افراد موفق بوده، همگانی کرده است.

این کتاب که پیشنهاد اولیه آن از سوی اندرو کارنگی، موسس و صاحب غول فولاد امریکا و دومین نفر در لیست ثروتمندترین افراد تاریخ به ناپلئون هیل ارایه شد و خود حاصل مصاحبه نویسنده با نزدیک به پانصد فرد موفق آن دوره از جمله فورد، ادیسون و … است و اولین بار هفت دهه قبل و در سال ۱۹۳۷ منتشر گردید. این کتاب را نشر «نسل نواندیش» منتشر کرده است.

کتاب شامل پانزده فصل می‌باشد که به این شرح هستند: اندیشه ثروت است اشتیاق، نقطه شروع همه موفقیت‌ها ایمان تلقین به خود، راه نفوذ بر ذهن نیمه هوشیار دانش تخصصی تخیل، کارگاه ذهن برنامه‌ریزی سازمان یافته ابرام قدرت همکاران کیمیاگری احساس جنسی ذهن نیمه هوشیار مغز، ایستگاه گیرنده و فرستنده اندیشه حس ششم، قلعه درایت شش شبح ترس

از نکات جالب توجه برای کسانی که هم این کتاب را خوانده‌اند و هم فیلم راز را دیده‌اند، نزدیکی مفاهیم این دو به یکدیگر است. همچنین بیاندیشید و ثروتمند شوید، یکی از سه کتابی است که رندی گیج در درس رشد شخصی خود از آن نام می‌برد.

کتاب اثر مرکب – دارن هاردی

از جهاتی، کتاب «اثر مرکب» نوشته‌ی دارن هاردی را می‌توان جان کلام کتاب‌هایی دانست که در دهه‌های گذشته در زمینه‌ی توانمندسازی و رسیدن به موفقیت منتشر شده‌اند.

شاید به همین خاطر باشد که شماری از نام‌آورترین اساتید جهانی این رشته، نظرشان را در مورد این کتاب نوشته‌اند و همگان را به مطالعه‌ی دقیق و حتا چندباره‌ی آن دعوت کرده‌اند.

فلسفه و تفکر پشت این کتاب می‌تواند به حدی اثرگذار شود و تحول ایجاد کند که هیچ بعید نیست در سال‌های آینده گروه‌هایی در فضاهای آنلاین و آفلاین شکل بگیرند که حامل اندیشه‌ی اثر مرکب باشند.

این کتاب را باید آمیخته با جان کنیم و در اکنون‌مان جاری سازیم و نتایج‌اش را هم در مقیاس یک عمر متشکل از امروزها و این لحظه‌ها ببینیم و بسنجیم که گفت: «زندگی، آبتنی کردن در حوضچه‌ی اکنون است.»

آنچه خواندید نظر حسین یاغچی ویراستار مجموعه‌ی «ثروتمندان خودساخته» است که درباره کتاب اثر مرکب اظهار نموده است.

کتاب اثر مرکب و مضمون و هدف گذاری آن به نحوی است که مدیر، کارمند، مرد، زن، پیر، جوان و هر مخاطبی در هر قشر و سن و شغل و حرفه ای بتواند به فراخور نیازش از آن بهرمند شود و برای موفقیت و تداوم موفقیت به آن نیازمند باشد.

تا آنجا که نویسنده در مقدمه کتاب ادعایی بزرگ می‌کند و می‌گوید: مهم نیست چه چیزی یاد می گیرید یا از چه استراتژی و تاکتیکی استفاده می کنید، موفقیت در نتیجه اثر مرکب به دست می آید.

کتاب چهارراه پولسازی – رابرت کیوساکی

کتاب رابرت کیوساکی با موضوع «چهارراه پولسازی» و در قالب داستانِ «پدر پولدار و پدر بی‌پول»، از ما دعوت می‌کند که با گفتن این حرفِ کلیشه‌ای که فقط انسان‌های بد به ثروت می‌رسند و انسان‌های خوب، فقیر باقی می‌مانند؛ بیش‌تر از این خودمان را فریب ندهیم!

چون قرنِ ۲۱ قرنی است که انسان‌های بسیار زیادی چه در کشورهای پیشرفته و چه در کشورهای جهان سوم, به‌خصوص با استفاده از امکانات اینترنت و فضای دیجیتال؛ در مدت کمی به ثروت‌های قابل‌توجهی رسیده‌اند و می‌رسند.

امروزه راهِ دستیابی به ثروت در مدت‌زمان معقول، داشتن سواد مالی است، یعنی به‌کارگیریِ مجموعه روش‌هایی که هرکسی در هر سطح تحصیلی و با هر شرایطی می‌تواند آن را در مدت بسیار کوتاهی با گوش دادن به آموزش‌های رابرت کیوساکی یاد بگیرد و وضعیت زندگی خود را با استفاده از تکنیک‌های فوق‌العاده کاربردیِ او؛ به نحو چشمگیری بهبود بخشد.

شما با کتاب صوتی چهارراه نقدی پول؛ طرز ثروتمند شدن را عملاً آموخته و در حقیقت، گواهینامه‌ی رانندگی به‌سوی ثروت را اخذ خواهید کرد!

کتاب راهنمای پدر پولدار برای سرمایه‌گذاری – رابرت کیوساکی

راه‌های مختلف بسیاری برای ثروتمند شدن وجود دارد.

برنده شدن در قرعه‌کشی یا یک مسابقه تلویزیونی فقط ۲ نمونه از راه‌های‌شانسی هستند.

شما می‌توانی همچنین با کم خرج کردن، کلاهبرداری، یا حتی دزدی ثروتمند شوید، اما همانطور که می‌دانید حفظ و توسعه پول از بدست آوردن پول مهم‌تر است و صد البته کسی که مهارت سرمایه‌گذاری ندارد همه‌ی ثروت خود را در آنی می‌بازد.

کتاب «راهنمایی پدر پولدار» برای سرمایه گذاری» نوشته‌ی «رابرت کیوساکی» و ترجمه‌ی «ناهید سپهرپور» و از مجموعه کتاب «پدر پولدار» است.

این کتاب ترجمه‌ای است از 2000، Rich dad’s guide to investing: what the rich invest in that the poor and middle class do not. موضوع اصلی این کتاب امور مالی شخصی است.

رابرت کیوساکی یک اقتصاددان پیشرو و صاحب تئوری‌های نوآورانه اقتصادی در دنیاست.

وی با نوشتن تفکرات ناب و دست اول اقتصادی در کتاب خود با نام پدر پولدار، پدر بی‌پول تمامی علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی و مالی را مبهوت خود کرده است. میلیون‌ها نفر با پیروی از نظرات خلاقانه رابرت کیوساکی توانسته‌اند به موقعیت‌های مالی و اجتماعی خیره‌کننده‌ای در جهان دست یابند.

از جمله ویژگی‌های بارز تفکرات و نظریات کیوساکی می‌توان به کاربردی بودن آنها و ارتباط فوق العاده این نظریات با زندگی واقعی افراد جامعه است. شاخص‌های متعدد رابرت کیوساکی و کتاب‌های پر فروش وی توانسته است تحسین بزرگانی چون آنتی رابینز و دونالد ترامپ را برانگیزد.

رابرت تی. کیوساکی نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول، صاحب پرفروش‌ترین کتاب سال در طول شش سال اخیر شده است. این کتاب را انتشارات «آوین» منتشر کرده است.

کتاب ۵۰ توصیه از وارن بافت برای ثروتمند شدن

ما آموزش‌های وارن بافت را فقط به خاطر ثروتی که دارد به شما توصیه نمی‌کنیم.

او سوای ثروتش، یک مغز متفکر اقتصادی است که همه‌ی ما می‌توانیم زندگی خود را با استفاده از شیوه‌های او بهبود بخشیم.

حتی اگر وارن بافت خود یک میلیاردر نبود، بازهم تجربیات او در بسیاری موارد قابل‌استفاده بود، او می‌گوید:

«وال‌استریت» (بازار بورس نیویورک) جایی است که مردم با ماشین‌های لوکسِ «رولز رویس» به آنجا می‌آیند تا از کسی راهنمایی بگیرند که با مترو به آنجا آمده است!»

جالب اینجاست که آموزش‌های وارن بافت برای یک سرمایه‌گذار و کسی که می‌خواهد رشد اقتصادی خود را از نقطه‌ی صفر آغاز کند؛ به یک‌میزان مفید است!

وارن بافت می‌گوید: من فکر می‌کنم اگر شما کارهایی را انجام بدهید که دوست ندارید، نشانه‌ی این است که دیوانه شده‌اید! این کار، شبیهِ این است که ازدواج کردن را برای دوران پیری نگه‌داریم!»

از این کتاب، مهم‌ترین مهارت‌ها و ویژگی‌هایی را خواهید آموخت که باعث شدند وارن بافت تبدیل به بهترین سرمایه‌گذار تاریخ شود.

حتی با وجود ترس، نبود همراه و تنهایی باز هم دست به عمل بزنید، شما می‌توانید دنیای خودتان را تغییر دهید. موفق باشید و انگیزه‌تان روز‌به‌روز افزون باد!