تبلیغات

 

آشنایی با لیگ برتر خلیج فارس 1400

آشنایی با لیگ برتر خلیج فارس 1400

آشنایی با لیگ برتر خلیج فارس 1400

لیگ برتر 1400 در واقع سی و هشتمین دوره ی لیگ فوتبال ایران و بیستمین دوره ی مسابقات لیگ برتر خلیج فارس می باشد. این لیگ هر ساله با حضور چهارده تیم در حال برگزاری است که امسال علاوه بر این تیم ها دو تیم دیگر هم که آلومینیوم اراک و تیم مس رفسنجان می باشند به این دوره از لیگ برتر ایران صعود کرده و حضور دارند بنابراین در این دوره جمعا شانزده تیم حضور دارند در ادامه ی این مقاله به تاریخچه ی این لیگ و چگونگی تشکیل آن تا به امروز بحث خواهیم کرد.

لیگ برتر 1400 ایران

لیگ برتر خلیج فارس یا به ‌عبارتی لیگ برتر فوتبال ایران در تاریخ ۲۲ نوامبر سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و به عنوان یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین لیگ های قاره آسیا به شمار می رود که در آن مسابقات لیگ در بالاترین سطح و به صورت حرفه ای در سطح مسابقات باشگاهی انجام می شود و تیم های معروفی که در آن به بازی می پردازند نسبت به تیم هایی که عضو لیگ های معتبر دنیا می باشند هواداران بسیار و تماشاگران نسبتاً خوب و قابل قبولی نیز دارد.

تیم های متشکل از این لیگ شامل تیم های مختلف استقلال، پیروزی، تراکتورسازی تبریز و سپاهان نیز می باشد که در طول دوران فعالیت خویش هر کدام از آن ها توانسته اند جام حذفی، نایب قهرمانی و یا عنوان قهرمانی لیگ برتر خلیج فارس را از آن خود کنند. این لیگ نسبت به سال های گذشته به پیشرفت قابل توجهی دست یافته است و درجه ی آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

پیشرفت لیگ برتر ایران

در زمان های گذشته طبق آمار به دست آمده کشور ایران در لیگ های معتبر دنیا رتبه ۱۰۴ را داشت و توانسته بود در جایگاه چهارم لیگ برتر قاره آسیا قرار بگیرد اما امروزه خوشبختانه با تلاش و کوشش مدیران و کادر فنی تیم ها به پیشرفته قابل توجهی دست یافته و توانسته است جایگاه سوم لیگ برتر آسیا را از آن خود کند و در بین لیگ های معتبری که در دنیا وجود دارند رتبه نود و شش را کسب کند.

این میزان بیشرفت زمانی حاصل شد که روسای فدراسیون فوتبال کشور در نهایت تصمیم گرفتند که با پیمان بستن با کشورهای معتبر و سایر لیگ ها رابطه ی بین آن ها و لیگ کشورمان را صمیمانه تر جلوه دهند و با حضور مربیان و بازیکنان کشورهای دیگر به باشگاه های ایران دانش روز فوتبال را به کشور و باشگاه های خوب کشورمان انتقال دهند مسابقاتی که در حال حاضر در این لیگ برگزار می‌ شود به صورت ۱۶ تیمی می باشد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  راهنمای پیش بینی رقابت های بوندسلیگا آلمان (22 می 2020)

جدول لیگ برتر 1400_99

بسیاری از افرادی که به فوتبال لیگ برتر ایران علاقه مند می باشند مشتاق این موضوع هستند که بدانند جدول ‌لیگ برتر 1400 که سال جاری می باشد و بیستمین لیگ برتر ایران به شمار می ‌رود. تیم های پرطرفدار و محبوبی که در کشورمان مشغول فعالیت هستند با چه تیم ‌هایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و با یکدیگر قرار است مسابقه دهند و این جدول به چه شکلی می باشد.

اما این قرعه کشی ها هنوز صورت نگرفته اند و قرار است در ماه جاری بر اساس قرعه کشی انجام شده تیم های محبوب ایران همچون پرسپولیس، سپاهان و استقلال از این که قرار است با چه تیم‌ هایی مسابقه بدهند مطلع شوند و خودشان را برای رویارویی و مقابله با حریفان آماده و برای آن برنامه ‌ریزی کنند. آن دسته از افرادی که علاقه ‌مند به زمان دقیق این قرعه کشی می باشند می توانند با مراجعه به سایت لیگ برتر خلیج فارس علاوه بر آگاهی از زمان دقیق این مسابقه این قرعه ‌کشی را به صورت آنلاین مشاهده نمایند.

تاریخچه لیگ برتر فوتبال ایران

در این قسمت قرار است به تاریخچه لیگ فوتبال برتر ایران و این که چگونه و چه تاریخی شکل گرفت بپردازیم شاید برای عده ای از افراد این سوال به وجود آید که تا به امروز چه تیم هایی به صورت دائم و پیوسته در این لیگ حضور داشته اند و تاکنون چه دستاوردها و موفقیت هایی را در کارنامه کاری خود ثبت نموده اند. تیم فوتبال ایران از همان زمان گذشته به عبارتی زمان پهلوی از تیم‌ های مختلفی تشکیل شده بودند که هر کدام از آن ها نام ‌های مختلف دیگری نیز داشتند، به عنوان مثال هواداران تیم استقلال این تیم را با نام تاج می شناختند اما پس از آن که کشور ایران به پیروزی انقلاب اسلامی رسید نام این تیم به نام امروزی خود یعنی استقلال تغییر نام یافت.

شروع حرفه ای لیگ

پس از آن که کشور ایران به پیروزی انقلاب رسید تا مدت ها مسابقه ای تحت عنوان لیگ در این کشور برگزار نمی‌ شد اما پس از گذشت مدتی عده ای از مسئولان تصمیم گرفتند این لیگ را همچون گذشته از سر بگیرند و نام آن لیگ را آزادگان گذاشتند و در تاریخ ۱۳۸۰ هجری شمسی فدراسیون فوتبال کشور تصمیم بر آن گرفت که نام آن لیگ را به لیگ برتر خلیج فارس تغییر دهد و برای آن یک لیگ برتر اصلی را در نظر بگیرند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  مسابقات لیگ برتر با همه مخالفت‌ها آغاز شد

لیگ آزادگان به عنوان لیگ دسته اول کشورمان ایران به شمار می‌ رود و علت تغییر نام آن تثبیت نام خلیج همیشه فارس بود. در طی ۱۹ سال اخیر آن دسته از تیم‌ هایی که در پایین ترین رده دوم جدول لیگ برتر خلیج فارس قرار گرفته اند به عنوان دسته ای در لیگ آزادگان قرار گرفته و آن دسته از تیم‌ هایی که در صدر جدول قرار گرفته اند در فصل آینده این لیگ می ‌توانند صعود پیدا کنند و در حرفه ای ترین مسابقات فوتبال کشور حضور پیدا کنند.

پخش زنده لیگ برتر 1400

مسابقات لیگ برتر کشور هر ساله به صورت پخش زنده توسط رسانه ها و تلویزیون ایران پخش می شود. پخش زنده لیگ برتر 1400 هم همانند سال های گذشته قرار است به روی آنتن برود بعد از طریق شبکه های مختلف صدا و سیما پخش شود. این لیگ بیستمین دوره لیگ برتر خلیج فارس در ایران است که از سال ۱۳۸۰ تا به امروز هر ساله در حال برگزاری است. این یکی از شبکه‌های مختلف جام جم، ورزش و شبکه های استانی پخش خواهد شد تا همه مردم و هواداران فوتبال بتوانند از دیدن آن لذت ببرند.

قهرمان لیگ برتر 1400

 در طی مسابقاتی که در چهار سال گذشته در لیگ برتر خلیج فارس صورت گرفته است تیم پرسپولیس توانست به طور متوالی و مکرر در همه آن ها عنوان قهرمانی این لیگ را از آن خود کند به همین علت پیش بینی می شود در طی مسابقاتی که در لیگ برتر 1400 که لیگ بیستم ایران می باشد برای پنجمین بار متوالی و در کل برای هفتمین بار پیروز میدان شود و عنوان قهرمانی را کسب کند.

حضور در صدر جدول

این تیم با افتخاراتی که تا به امروز در کارنامه ی کاری خود ثبت کرده است توانسته در صدر جدول لیگ برتر خلیج فارس قرار بگیرد و یکی از پر افتخارترین تیم های ایران به شمار رود. این تیم تاکنون توانسته است در لیگ شانزدهم، هفدم، هجدهم و نوزدهم به طور متوالی چهار بار عنوان قهرمانی را از آن خود کند علاوه بر این سه بار نایب قهرمان این لیگ بشود و کسب هفت بار عنوان قهرمانی را در کارنامه ی کاری خود ثبت کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تحلیل و آنالیز تقابل حساس پرسپولیس در مقابل السد(قطر) یکشنبه 6 مهر 1399

پر افتخارترین تیم های لیگ برتر خلیج فارس

پس از پرسپولیس، تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان دومین تیم پر افتخار در کشور ایران محسوب می شود که تاکنون توانسته است به افتخارات بسیاری دست پیدا کند این تیم تا به امروز توانسته است پنج بار عنوان قهرمانی را از آن خود کند. معمولا به بازی دو تیم پرسپولیس و تیم مبارکه سپاهان اصفهان لقب الکلاسیکو یا دربی را نیز بخشیده اند و این دو تیم از قدیمی ترین، بزرگ ترین و پر افتخارترین تیم های ایران محسوب می شوند.

اما تیم دیگری در لیگ برتر ایران مشغول فعالیت است که طرفداران بسیار زیادی دارد و تاکنون توانسته است سه بار عنوان قهرمانی و دو بار نایب قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شود این تیم پر افتخار تیم استقلال نیز نام دارد که تعداد گل های به ثمر رسانده و تعداد بردهای آن از تیم پرسپولیس نخستین تیم برتر کشور بیشتر می باشد به همین علت طرفداران و هواداران این تیم و برخی از غلاقمندان به تیم فوتبال این تیم را در صدر برترین تیم های ایران می دانند. تیم آلومینیوم اراک که از برترین تیم های لیگ آزادگان به شمار می رود نیز از دیگر تیم هایی می باشد که توانسته است برای نخستین بار و در امسال در بیستمین لیگ برتر خلیج فارس ایران صعود کرده و حضور پیدا کند.

سوالات متداول

نام قبلی لیگ برتر ایران در گذشته چه بود؟

این لیگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آزادگان نام داشت اما در سال 1380 به علت تثبیت خلیج همیشه فارس ایرانی نام این لیگ را به خلیج فارس تغییر دادند.

چند تیم در لیگ برتر 1400 حضور دارند؟

این لیگ علاوه بر چهارده تیم همیشگی دو تیم دیگر هم به نام مس رفسنجان و آلومینیوم اراک در آن حضور داشته و با 16 تیم برگزار خواهد شد.

چند تیم برتر لیگ 1400 را نام ببرید؟

تیم های پرسپولیس، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، تیم استقلال از پر افتخارترین تیم های لیگ برتر ایران به شمار می روند.