تبلیغات

بازی پانگینگه (Panguingue)

معرفی بازی پانگینگه (Panguingue)

بازی پانگینگه (به انگلیسی: Panguingue) که با نام پَن (Pan) هم شناخته می‌شود یکی از بازی‌های ورق قمار است که در شمال آمریکا توسعه پیدا کرد.

نحوه بازی بازی پانگینگهانجام بازی پانگینگه

تعداد بازیکنان در این بازی بین 2 تا 15 بازیکن است که البته بهترین تعداد بازیکن ممکن برای این بازی بین 6 تا 8 بازیکن است که از چیپ‌ها برای محاسبه امتیازات استفاده می‌شود.

این بازی شباهت‌های زیادی به بازی رامی دارد.

در بازی پانگینگه از 40 کارت برای بازی استفاده می‌شود که در برخی از بازی‌ها از 8 دست کارت و در برخی از آن‌ها از 5 دست استفاده می‌شود.

در نسخه اسپانیایی این بازی، کارت‌های 8، 9 و 10 از دسته کارت‌های 52 تایی حذف می‌شود و بازی با مابقی کارت‌ها انجام می‌شود. در این نسخه از بازی، بازی با 320 کارت انجام می‌شود و ترتیب ارزش کارت‌ها از شاه، بی بی، سرباز، 7، 6، 5، 4، 3، 2، a به پایین محاسبه می‌شود.

برای شروع بازی ابتدا به هر بازیکن یک کارت داده می‌شود و هر کسی که کم ارزش ترین کارت را دریافت کرده باشد، اولین کارت را دریافت می‌کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی سایت و اپ های کنترل آنلاین ارز دیجیتال

انجام بازی پانگینگه بر جهت عقربه های ساعت و به سمت راست است که در جهت مخالف با بسیاری از بازی‌ها است. نفر سمت راست دیلر بازیکن ارشد محسوب می‌شود و هر بازیکنی که هر دستی را برنده شود به بازیکن ارشد تبدیل در مرحله بعد تبدیل می‌شود.

بازیکنان قبل از شروع هر دست باید اعلام کنند که می‌خواهند بازی را ادامه دهند یا خیر. اگر بازیکنی تصمیم بگیرد که انصراف دهد باید جریمه بپردازد که به طور معمول 2 چیپ را به عنوان جریمه می‌پردازد و این جریمه به برنده آن دست تعلق خواهد گرفت.

اصطلاح ملدز (Melds)

اصطلاح مهم در این بازی، اصطلاح ملدز (Melds) است که هدف آن این است که بازیکنی که هر 11 کارت (10 کارت دست و آخرین کارتی که دریافت می‌کند) را روی زمین بگذارد.

ملدز شامل ست کارت‌ها (که در پنگینی به آن‌ها Spreads یا Squares می‌گویند) یا توالی کارت‌ها (که در پنگینی به آن Ropes یا Stringers می‌گویند.)

▬ این مطلب را هم بخوانید:  معرفی سایت کاربردی bettingclosed.com

یک ست شامل سه عدد یا بیشتر از کارت‌های هم رده است (حالا چه کارت‌ها از یک دسته باشند یا از دسته های مختلف.) 2 کارت از یک دسته و یک کارت از دسته دیگر نمی‌تواند ست محسوب شود.

آس‌ها و شاه (کاموکر محسوب می‌شوند) و با توجه به این که موارد خاصی هستند، می‌توانند جدای از نوع آن‌ها یک ست را تشکیل دهند.

یک توالی عددی شامل سه کارت با ارزش‌هایی به ترتیب پشت سر هم است. از آن‌جا که کارت‌های 8، 9 و 10 حذف شده اند، کارت 7 و سرباز می‌تواند به عنوان دو کارت پشت سرهم در نظر گرفته شود.

امتیازات بازی پانگینگه

کارت‌های 3، 5 و 7 در این بازی به کارت‌های واله شهرت دارند. ست کارت‌های واله که از یک نوع نباشند از هر بازیکن 1 چیپ را بر می‌دارد.

ست کارت‌های واله از یک نوع، از هر بازیکن 2 چیپ بر می‌دارد و اگر نوع آن‌ها پیک باشد، 4 چیپ بر می‌دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  بررسی بازی کارتی میشیگان (Michigan)

توالی کارت‌ها با یک آس که با شاه به پایان برسد. 1 چیپ از هر بازیکن بر می‌دارد، اگر از نوع پیک باشد، 2 چیپ برمی‌دارد.

بازیکنی که در پایان هر دست از بازی بیشترین چیپ را جمع آوری کرده باشد، برنده بازی خواهد شد و در دست بعدی به عنوان بازیکن ارشد شناخته می‌شود.

تبلیغاتcanonbet