تبلیغات

بوکس قهرمانی جهان: آنتونی جاشوا و تایسون فیوری

طبق اعلام رسمی، کشور عربستان میزبان مسابقه حساس بوکس قهرمانی جهان در دسته سنگین وزن بین دو بوکسور حرفه ای شناخته شده آنتونی جاشوا و تایسون فیوری خواهد بود.

این دو بوکسور بریتانیایی قرار است در یکی از مهمترین مسابقات تاریخ بوکس قهرمانی سنگین وزن جهان که قرار است به میزبانی کشور عربستان برگزار شود در رینگ مسابقه به مصاف هم بروند.

آنتونی جاشوا و تایسون فیوری

آنتونی جاشوا و تایسون فیوری هر دو از موفق ترین ورزشکاران رشته مشت زنی و نیز دارندگان عناوین قهرمانی بوکس جهانی هستند.

آنتونی جاشوا

آنتونی جاشوا (Anthony Joshua) متولد ۱۹۸۹ در بریتانیاست. آنتونی جاشوا با دارا بودن عناوین قهرمانی در دسته سنگین‌ وزن بوکس جهان رکورد ۲۳ مسابقه حرفه‌ای و ۲۱ ناک اوت را از خود برجای گذاشته است. در مسابقات بوکس آماتور نیز جاشوا در طول ۴۰ مسابقه خود تنها ۳ شکست داشته است. آنتونی جاشوا یک مربی تمرینی ایرانی بنام سینا قائمی را در اختیار دارد که به بارها از وی به عنوان برترین بوکسور جهان یاد کرده است.

  • آنتونی جاشوا ۳ کمربند قهرمانی جهان را در اختیار دارد. وی دارای مقام قهرمانی در WBO ، WBA ، IBF و IBO است.
▬ این مطلب را هم بخوانید:  از کازینو تا مقابله با ویروس کرونا در لاس وگاس
مجموع ۲۳ مسابقه ۲۲ پیروزی ۱ شکست
ناک اوت ۲۱ ۱
امتیازی ۱ ۰
مساوی ۰ ۰

جدول کارنامه مسابقات آنتونی جاشوا در بوکس حرفه ای

تایسون فیوری

تایسون فیوری (Tyson Fury) متولد ۱۹۸۸ در بریتانیاست. تایسون فیوری از پرافتخارترین قهرمانان بوکس سنگین وزن جهان است که طی مسابقات حرفه ای خود در ۳۱ مسابقه بدون شکست باقیمانده و تنها ۱ تساوی داشته است. تایسون فیوری که زندگی سختی پشت سر گذاشته ورزش بوکس را در ۲۰ سالگی به دلیل تامین مخارج مالی دخترش که با مشکل شکاف مهره به دنیا آمده بود آغاز نموده است.

  • تایسون فیوری ۳ کمربند قهرمانی جهان را در اختیار دارد. وی دارای مقام قهرمانی در WBO ، WBA ، IBF و IBO است.
مجموع ۳۱ مسابقه ۳۰ پیروزی ۰ شکست
ناک اوت ۲۱ ۰
امتیازی ۹ ۰
مساوی ۱ تساوی

جدول کارنامه مسابقات تایسون فیوری در بوکس حرفه ای

قهرمان بوکس سنگین وزن جهان

جاشوا و فیوری هد دو ۳ کمربند اصلی بوکس قهرمانی را در اختیار دارند و سلاطین بلامنازع رشته ورزشی مشت زنی در سنگین وزن هستند. اگرچه هنوز تاریخ و محل دقیق برگزاری این مسابقه اعلام نشده است با اینحال دیدار پیش رو قطعا از سرنوشت ساز ترین مسابقات در تاریخ بوکس است که بهترین بوکسور سنگین وزن جهان در حال حاضر را مشخص خواهد نمود.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  باشگاه هواداران چلسی وان ایکس بت را اسپانسر جدید این باشگاه معرفی کرد!

ادی هرم که مدیر برنامه های آنتونی جاشوا است خبر برگزاری این مسابقه در کشور عربستان را اعلام کرده است و پیش بینی کرده که این دو ورزشکار در تاریخ ۷ یا ۱۴ آگوست به مصاف هم خواهند رفت. وی همچنین درباره تیم برگزار کننده این مسابقه حساس توضیح داده که از یک گروه باتجربه که پیشتر سابقه سازماندهی مسابقه جاشوا با اندی رویز جونیور را بر عهده داشته اند استفاده خواهد شد.

در تاریخ بوکس، این اولین مسابقه بر سر ۴ کمربند اصلی قهرمانی مسابقات بوکس میباشد که بدون شک از حساسیت بالایی برخوردار است. این مسابقه قرار است طی دو دیدار بین تایسون فیوری و آنتونی جاشوا در رینگ قهرمان جهان در رشته ورزشی مشت زنی را مشخص نماید.