تبلیغات

 

بازی مونوپولی

آشنایی با محبوب ترین برد گیم دنیا بازی مونوپولی (Monoply)

مونوپولی(به انگلیسی: Monoply) یک بازی کلاسیک رومیزی است که افراد در سنین مختلف به آن علاقمند هستند و این بازی یکی از بازی‌های برد گیم دنیا هم محسوب می‌شود.

برای بازی مونوپولی باید بین 2 تا 8 بازیکن انتخاب کنید. این بازی با حداقل 2 و حداکثر 8 نفر قابل انجام است و قاعدتا با هر تعداد نفری که بازی انجام شود مزایا و معایبی به دنبال دارد.

با توجه به ماهیت و مکانیزم بازی، توصیه شده است که بازی با 2 نفر انجام نشود چراکه مدت زمان زیادی طول خواهد کشید. اگر یکی از دو نفر یک اشتباه کند و به حریفش فرصت بدهد، برنده خواهد شد، در غیر اینصورت بازی به صورت یک نواخت ادامه دارد.

بهترین نوع بازی می‌تواند 3 تا 5 نفره باشد چرا که یک تعادل خاصی در این میان وجود خواهد داشت که باعث می‌شود بازی حداقل دو ساعت به طول بی انجامد.

برای انجام این بازی، باید یک بانکر انتخاب کنید. بانکر در اینجا وظیفه نگهداری از پول، خانه‌ها، هتل‌هایی که به بانک تعلق دارد، را برعهده دارد.

بانکر می‌تواند در بازی شرکت کند، فقط باید حساب مالی خود را از حساب مالی بانک جدا کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آموزش و معرفی سیستم شرط بندی both teams to score ( گل زدن هر دو تیم در بازی )

نحوه انجام بازی مونوپولی

سپس باید صفحه بازی مونوپولی را روی یک سطح صاف قرار دهید. مطمئن شوید که هر بازیکن فضای کافی برای نشستن دور میز بازی را دارد.

هر بازیکن یک شی را برای شروع بازی برمی‌دارد. مهم نیست که چه وسیله ای برداشته شده است، همه آن‌ها یک هدف یکسان دارند.

قبل از شروع بازی به هر بازیکن 1500 دلار پول بدهید. معمولا این پول را باید مقابل خود قرار دهید. بازیکنان می‌توانند پول‌های خود را با بانک معاوضه کنند.

به عنوان مثال 500 دلار بدهند و 5 اسکناس 100 دلاری دریافت کنند.

برای شروع بازی هر بازیکنی که با انداختن تاس بالاترین عدد را آورد شروع کننده بازی است. بازی سپس بر جهت عقربه های ساعت انجام می‌شود.

می‌توانید در این بازی از یک یا دو تاس به دلخواه استفاده کنید. پس از پشت سرگذاشتن دست اول، در دست‌های بعدی نفر بعدی سمت چپ بر اساس عقربه های ساعت نفر اول هر دست خواهد بود.

هر عددی که تاس نشان داد تعداد جایگاه‌هایی است که در بازی می‌توانند جابجا شوند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  راهنمای بازی کارتی بوتی فارا (Botifarra)

اگر نفر اول بازی هستید، باید یک ملک که در حال حاضر مالکی ندارد را به مبلغی که روی برگه بازی نوشته شده است را خریداری کنید.

بانکر هم در مقابل تایتل ملک مورد نظر را به مالک جدید آن تحویل می‌دهد. در این بازی هر ملکی را که توانستید خریداری کنید، چراکه بازیکن بعدی آن را با قیمت ارزان تری خریداری خواهد کرد.

اگر بر روی یک ملک بروید و تصمیم بگیرید که آن را خریداری نکنید، آن ملک به مزایده گذاشته خواهد شد و به بالاترین نرخ فروخته خواهد شد.

بازی مونوپولیشروع بازی

این یکی از قوانین بازی است که البته برخی‌ها در بازی‌های دورهمی آن را حذف می‌کنند.

اگر بر روی ملک شخص دیگری قرار گرفتید، باید اجاره آن را پرداخت کنید. اگر بتوانید تمام املاک یک رنگ را روی صفحه بازی تصاحب شوید، یک مونوپولی (امتیاز) خواهید گرفت.

اگر مونوپولی داشته باشید، به راحتی می‌توانید بقیه بازیکنان را ورشکست کنید.

وقتی مونوپولی داشته باشید، می‌توانید روی هر ملک خود ملک سازی کنید تا هزینه اجاره آن‌ها بالا رود. اگر چهار خانه در بازی بسازید، می توانید در ازای آن یک هتل از بانک بخرید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آشنایی با بازی کارتی ناپلئون (Napoleon)

هر زمانی که هر بازیکن به گوشه بازی که روی آن GO نوشته شده است برسد، 200 دلار دریافت خواهد کرد.

معامله کردن با سایر بازیکنان یکی از اهداف بازی مونوپلی است که به وسیله آن می‌توانید با کمک دیگران به ساخت خانه و هتل مشغول شوید.

پایان بازی

اگر می‌خواهید سریع تر بازی به نتیجه برسد، می‌توانید یک مدت زمان مشخص برای تعیین برنده انتخاب کنید. که می‌تواند بین 1 تا 2 ساعت باشد.

پس از به پایان رسیدن مدت زمان تعیین شده، بازیکنان به شمارش پول خود، ارزش املاک خود و املاک به رهن گذاشته شده می‌کنند و ثروتمندترین بازیکن برنده بازی است.

هر بازیکنی که بیشتر از آنچه دارایی دارد بدهی داشته باشد، ورشکست اعلام شده و از بازی خارج می‌شود. طبق قانون بازی، پول و سرمایه شما به بازیکنی که باعث ورشکستگی شما شده است، تعلق می‌گیرد.