تبلیغات

 

مسابقات المپیک در بین اسپورت

معرفی شبکه ورزشی بین اسپورت

بین اسپورت (به انگلیسی: beIN Sports) شبکه تلویزیونی قطری است که تحت مالکیت گروه رسانه ای بین مدیریت می‌شود. ریاست این مجموعه بر عهده ناصر الخلیفی، مالک باشگاه پاری سن ژرمن است.

تاریخچه

شبکه‌های بین اسپورت در حال حاضر در خاورمیانه، شمال آفریقا، فرانسه، اسپانیا، آمریکا، کانادا، استرالیا، ترکیه، هنگ کنگ و برخی کشورهای آسیای شرقی دریافت می‌شود و بیننده دارد.

بین اسپورت اگرچه مقر اصلی اش در دوحه قرار دارد، اما برای نخستین بار در فرانسه اعلام موجودیت کرد، بین اسپورت حق پخش معتبرترین تورنومنت‌های ورزشی از جمله سری آ، لالیگا، بوندسلیگا، لالیگا، مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و سایر مسابقات حساس اروپایی را در اختیار دارد. beIN Sports حق پخش مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را تا سال 2024 خریداری کرده است.

یکی از ویژگی‌های جالب بین اسپورت این است که سیستم عرضه بر اساس تقاضا را دارد، به عنوان مثال شخصی می‌خواهد تنها یک مسابقه فوتبال را امشب مشاهده کنید، این امر پس از پرداخت حق اشتراک این مسابقه برای آن شخص بر روی ایکس باکس، تلویزیون، مک بوک، کامپیوتر، گوشی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی میسر می‌گردد.

بین اسپورت‌ها در سال 2012 و با شروع مسابقات یورو شروع به کار کردند، در ابتدا دو کانال از این شبکه شروع به کار کردند و کانال اول مسابقات یورو 2012 و کانال دوم مسابقات لیگ فرانسه را پخش می‌کرد. beIN Sports رفته رفته کانال‌های خود را زیاد کرد و اکنون نزدیک به 20 کانال اصلی ورزش و 18 کانال جانبی دارد.

beIN Sports در نوامبر 2017، از کانالی مختص مسابقات المپیک نیز رونمایی کرد.

آرسن ونگر و ژوزه مورینیو در beIN Sportsکارشناسان BeIN Sports 

ریچارد کیز (Richard Keys): مفسر معروف انگلیسی، که در BBC، الجزیره و فاکس نیوز فعالیت کرده، اکنون یکی از گزارشگران انگلیسی زبان شبکه بین اسپورت است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  فرهاد مجیدی لیست خرید داد/پرسپولیسی های مورد نظر در دسترس نیستند

ژان پیر پاپن (Jean-Pierre Papin): ستاره سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه مارسی، یکی از کارشناسان این شبکه تلویزیونی است.

رابرت پیرس (Robert Pires): وینگر فرانسوی دنیای فوتبال که سابقه بازی در آرسنال و ویارئال را دارد، یکی دیگر از کارشناسان شبکه بین اسپورت است.

پاتریک ویرا (Patrick Vieira): هافبک فرانسوی که سابقه بازی برای اینتر، یوونتوس و آرسنال را در کارنامه خود دارد، کارشناس این شبکه های تلویزیونی است.

ژان آلاین-بومسانگ ( Jean-Alain Boumsong): مدافع فرانسوی سال های نه چندان دور یوونتوس هم کارشناس تلویزیونی این شبکه هستند.

با توجه به حضور گسترده بین اسپورت در کشور فرانسه، طبیعی است که بیشتر کارشناسان فوتبالی این شبکه هم، از اهالی فرانسه باشند. علاوه بر نام های ذکر شده، اریک آبیدال، جولین لوپتگی و سزار سانچز هم از کارشناسان beIN Sports به شمار می‌روند.

ورزش های تحت پوشش

عمده فعالیت بین اسپورت در حوزه فوتبال است، اما رفته رفته این مجموعه تلویزیونی، فعالیت گسترده ای در سایر زمینه های ورزشی هم داشته است. در حال حاضر بسکتبال (NBA)، راگبی، موتورسواری، تنیس، والیبال و هندبال از این شبکه ها پوشش داده می‌شود.

ژان پیر پاپنbeIN Sports در مقاطع مختلف، برخی تورنومنت‌ها را نیز به طور جداگانه تحت پوشش قرار داده است، لیگ کریکت هند و لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا (MLS) از جمله دیگر مسابقاتی است که beIN Sports به پوشش آن‌ها می پردازد.

گزارشگران معروف بین اسپورت

از گزارشگران معروف انگلیسی هم استفاده می‌کند، اما در میان هواداران فوتبال در ایران، گزارشگری گزارشگران عرب، بیش از همه مورد توجه قرار گرفته است.

گزارش های رئوف خلیف، عصام الشوالی، حسن العيدروس و فهد العتيبي از جمله گزارش های جذابی است که با کلمات خاص عربی مورد توجه کاربران ایرانی قرار دارد.

مشکلات سیاسی بین اسپورت

مشکلات سیاسی میان قطر و عربستان سعودی باعث شد تا عربستان، فعالیت beIN Sports را در این کشور از ژوئن 2017 ممنوع کند. از آن زمان تاکنون، یک مجموعه شبکه سعودی فعالیت خود را با نام beout که به تمسخر نام Bein است، آغاز کرده است. این شبکه ها، همان بازی های بین اسپورت را با پوشاندن لوگوی این شبکه پخش می‌کنند و علی رغم شکایت‌های متعدد طرف قطری، فعالیت آن‌ها که همراه با نقض قوانین کپی رایت است، همچنان ادامه دارد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تحقیقات نشان داد: مرد ها فقط ورزش زنان را برای جذابیت سکسی دنبال میکنند !!

بین اسپورت در ایران

باین شبکه به ایران خدمات ارائه نمی‌کند و بعضاً در مواردی با مجموعه صداوسیما ایران به دلیل نقض کپی رایت بازی های جام جهانی که در منطقه خاورمیانه تنها در اختیار beIN Sports بود، با این سازمان وارد جدل حقوقی شد.

اما بین اسپورت در ایران از طریق ماهواره بدر 26 درجه در دسترس قرار دارد و با دستگاه‌های beIN Sports قطری و عراقی، در ایران می‌توانید به این ماهواره دسترسی داشته باشید.

گفتنی است هزینه اشتراک سالیانه این شبکه‌ها برای مسابقات فوتبال حدود 230 دلار برای شما هزینه به دنبال خواهد داشت. لازم به ذکر است شبکه های beIN Sports تنها با رسیور مخصوص این شرکت قابل بازگشایی هستند.

فرکانس‌های بین اسپورت

کانال‌های بین اسپورت در حال حاضر تنها در دو ماهواره یوتلست 8 درجه غربی و یوتلست 25.5 درجه شرقی در دسترس قرار دارد. در ایران برای دریافت کانال های بین اسپورت از جهت بدر (عربست) 26 درجه که شبکه های استانی روی آن قرار دارند، می‌توانید beIN Sports را دریافت کرد.

فرکانس کانال های 1 تا 4 در ماهواره یوتلست 25.5 درجه

فرکانس 11547
پولاریزاسیون Vertical
سمبل ریت 27500
FEC 2/3

فرکانس کانال های 5 تا 8 در ماهواره یوتلست 25.5 درجه:

فرکانس 11623
پولاریزاسیون Vertical
سمبل ریت 27500
FEC 2/3

فرکانس کانال های 13 تا 16 در ماهواره یوتلست 25.5 درجه:

فرکانس 11642
پولاریزاسیون Horizontal
سمبل ریت 27500
FEC 2/3

فرکانس‌های ک Es’hail-1

فرکانس 11547
پولاریزاسیون Vertical
سمبل ریت 27500
FEC 2/3

فرکانس‌های

یوتسلت 8 درجه Eutelsat

فرکانس 11013
پولاریزاسیون Horizontal
سمبل ریت 27500
FEC 2/3

رسیورهای بین اسپورت

برای دریافت کانال‌های بین اسپورت باید از رسیورهای مخصوص این شرکت استفاده کنید، در نسخه های قدیمی این رسیورها از یک کارت برای بازگشایی شبکه ها استفاده می‌شود که سالیانه شما باید کارت مورد نظر خود را برای تماشای مسابقات ورزشی شارژ کنید.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  تغییر زندگی یک دزد حرفه‌ای با برنده شدن در بخت‌آزمایی

در نسخه های جدید، سیم کارت بین اسپورت در دستگاه رسیور قرار داده می‌شود و این سیم کارت ارتباط لازم برای فعال سازی اشتراک شما را فراهم می‌کند.

beIN Sports در حال حاضر دو رسیور را عرضه می‌کند، یک رسیور Full HD معمولی و یک رسیور 4K برای پخش کانال‌های ورزشی در حالت 4K.

پخش مسابقات المپیک در بین اسپورت

پلی آف NBAمسابقات المپیک 2020 توکیو را در بین اسپورت می‌توانید تماشا کنید. این رقابت‌ها که قرار بود در سال 2020 برگزار شود به جولای 2021 موکول شد.

باین شبکه از مراسم افتتاحیه تا اختتامیه المپیک را پوشش می‌دهد. گروه شبکه‌های بین اسپورت تصمیم دارد که یکی از بزرگترین پوشش‌های تلویزیونی خود را در المپیک 2020 تجربه کند.

بین اسپورت اصلی ترین پوشش دهنده رقابت‌های المپیک 2020 است که از 23 جولای تا 8 آگوست برگزار خواهد شد. این مسابقات در 24 کشور از جمله خاورمیانه و شمال آفریقا از طریق بین اسپورت پوشش داده خواهد شد.

گفته می‌شود قرار است 3 هزار ساعت برنامه از این شبکه ها برای پوشش المپیک پخش شود.

باین شبکه کانالی اختصاصی برای المپیک اختصاص داده است. پوشش تمام ورزش‌ها از مرحله نخست تا مراسم اهدای مدال از جمله برنامه های این شبکه محسوب می‌شود.