تبلیغات

 

الیاس مرادی

بررسی زندگی نامه پوکر باز افغان، الیاس مرادی

الیاس مرادی پوکرباز افغان از جمله افرادیست که زندگینامه وی می تواند الهام بخش بسیاری باشد، پناهنده ای از کشور افغانستان که توانست در مسابقات پوکر قهرمان شود.

تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱ نه تنها برای الیاس مرادی بلکه برای بسیاری از مردم افغانستان می تواند نقطه ای روشن باشد، زمانی که یک پوکرباز افغان موفق شد در مسابقات تور جهانی پوکر به قهرمانی برسد و رویاهایش را به حقیقت تبدیل کند.

پوکرباز افغان، پناهندگی و زندانی سلول انفرادی تا قهرمانی پوکر

این البته واقعیتی تلخی است که در میان ما بسیار آشناست… الیاس مرادی پیش از رسیدن به این مقام قهرمانی و تا حدود ۱ سال پیش را در پشت میله زندان گذراند.

او طی مصاحبه ای از داخل زندان که در سال ۲۰۱۹ و بصورت فایل صورتی در یوتیوب انتشار یافته بود اعلام کرد به دلیل عدم اعتبار کارت اقامتش دستگیر شده و از سال ۲۰۱۷ در زندان بسر می برد، وی همچنین به ۴ ماه حبس در سلول انفرادی نیز اشاره کرده است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  شرط بندی روی بازی های آنلاین فیفا2020؛ و درآمدزایی

الیاس مرادی می گوید وقتی ۱۲ یا ۱۳ سال داشته است پدر خود را طی بمبماران در افغانستان از دست داده است (ممکن است اشاره وی به دوران حملات هوایی آمریکا به افغانستان در طول عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر باشد).

آنطور که پیداست الیاس مرادی گرین کارت خود را در طول دوران تحصیل در آمریکا از دست داده است، زمانی که به جرم خرید و فروش ماریجوانا دستگیر شده بود.

الیاس مرادی که دو فرزند دارد به عنوان یک راننده کامیون مشغول به کار بوده و طی یک سفر که به همراه دوستان خود که به مقصد شهری به نام لاریدو (Laredo) در جنوب ایالت تگزاس داشته در اقدامی که بنظر از روی کنجکاری بوده تصمیم می گیرند که از مرز میان آمریکا عبور کنند و در سمت مکزیک بچرخند که نهایتا در موقع برگشت ماجرا به خوبی پیش نمی رود و ملاقات با افسر مرزی آمریکا آغاز مشکلات وی می گردد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  فرصتی برای پوکربازان در سری جهانی پوکر آنلاین (WSOP)

الیاس مرادی ۲۷ ماه در همان منطقه مرزی شهر لاریدو در بازداشت بوده است و در این مدت بارها به سلول انفرادی منتقل شده است، او درباره توصیف وضعیتش در سلول انفرادی می گوید:

می دانید…، این مثل قفس است.

الیاس مرادی

مرادی بعدها به اوکلاهاما منتقل می گردد. تنها چند هفته بعد دولت فدرال وی را در اکتبر سال ۲۰۱۹ آزاد می کند ولی حکم به اخراج وی به کشور افغانستان می دهد.

الیاس مرادی و عشق به پوکربازی

پوکرباز افغانالیاس مرادی می گوید در طول زمانی که در زندان سپری کرده است نمیتوانسته پوکربازی کند ولی هرگز عشق خود به این بازی را از دست نداده است. او در گفتگویی در همین رابطه گفت:

خیلی دلم برایش تنگ شده بود. از همان لحظه ای که این بازی را یاد گرفته بودم عاشقش شدم.

الیاس مرادی

زندگی پر از فراز و نشیب الیاس مرادی توجه بسیاری را به خود جلب کرد، رسانه ها و حتی چهره های مشهور دنیای پوکر در شبکه های مجازی زندگینامه و موفقیت او را به اشتراک گذاشتند بطوریکه وی به یک چهره سمبلیک در دنیای پوکر تبدیل شد.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  آماریو اسلیم: پوکر باز حرفه ای که نویسنده هم بود

این پوکرباز اهل کشور افغانستان می گوید:

شما بچه ها از من بیشتر خواهید شنید.

الیاس مرادی

بدون شک موفقیت مرادی در سری “WPT Lucky Hearts Poker Open” تور جهانی پوکر و در رشته پوکر تگزاس هولدم ورق بازی زندگی وی را برگردانده است، باید دید آیا واقعا آنطور که خود او می گوید در آینده نیز خبرهای موفقیت بیشتری از وی خواهیم شنید؟ با اینحال تا به اینجا نیز می توان وی را یک شخص موفق دانست، کسی که با تحمل سختی های زندگی و امید به آینده توانست نام خود را در دنیای پوکر به ثبت برساند.