تبلیغات

شرکت رمزارز

پیشنهاد کار شرکت رمزارز به هکر حرفه‌ای

یک شرکت رمزارز که ۶۱۰ میلیون دلار از آن سرقت شده بود، به هکری که این کار را کرده بود پیشنهاد داد مشاور امنیتی ارشد این شرکت شود.

بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از وجه را هکر در حسابی قفل‌شده قرار داده و دسترسی به آن نیازمند رمز عبور است.

«پلی نتورک»، ۳۳ میلیون دلار در قالب ارز پایدار و ثابت تتر مسدود شده است – Pexels

علاوه بر دعوت به کار برای شرکت، پلی نتورک همچنین پیشنهاد کرد به «آقای کلاه سفید» ۵۰۰ هزار دلار «جایزه افشای عیب‌» بدهد تا رمزارز هک‌شده را بازگرداند.

در توییت این شرکت آمده است: «پلی نتورک قصد ندارد اقدام قانونی کند و mrwhitehat# را مقصر اعلام کند بلکه صمیمانه از ایشان دعوت می‌کند مشاور امنیتی ارشد ما باشد. ۵۰۰ هزار دلار جایزه هم در راه است. mrwhitehat# هر تصمیمی بگیرد که در نهایت با جایزه چه کند، ما هیچ مخالفتی نداریم.»

جایزه افشای عیب پاداش هکرهای «دوست» است که ضعف‌های امنیتی سیستم‌ها یا نرم‌افزار شرکت را آشکار می‌کنند، واژه «کلاه سفید» برای کسی به کار می‌رود که به دلایل اخلاقی، اقدام به هک می‌کند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  لذت بردن از لاس وگاس بدون هیچ هزینه ای

پلی نتورک گفت این هکر جایزه را قبول نکرد اما شاید آن را به جامعه فنی بدهد که روی امنیت زنجیره بلوکی (بلاک‌چین) کار کرده‌اند.

پلی نتورک قصد ندارد اقدام قانونی کند و mrwhitehat# را مقصر اعلام کند و صمیمانه از ایشان دعوت می‌کند مشاور امنیتی ارشد ما باشد. ۵۰۰ هزار دلار جایزه هم در راه است. mrwhitehat# هر تصمیمی بگیرد که در نهایت با جایزه چه کند، ما هیچ مخالفتی نداریم

این بستر نرم‌افزاری روز ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) این هک بزرگ را علنی اعلام و درخواست کرد پول به آن‌ها بازگردانده شود.

روند بازگشت روز بعد آغاز و پول آرام‌آرام به شرکت پس داده شد، و این شرکت اعلام کرد همه پول برگردانده شده اما ۳۳ میلیون دلار در قالب ارز پایدار و ثابت تتر مسدود شده است.