تبلیغات

 

آلیسون ویلیامز

جدایی ویلیامز، خبرنگار شبکه ورزشی آمریکا بخاطر نزدن واکسن

خانم ویلیامز، یکی از خبرنگاران ای‌اس‌پی‌ان تصمیم خود را مبنی بر ترک آن شبکه به جای تزریق واکسن کووید-۱۹ سخن گفت و دلیل خود را تلاش برای بارداری دوم اعلام کرد.

آلیسون ویلیامز تصمیم خود را مبنی بر ترک آن شبکه خبری، با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد. او خبرنگار فوتبال و بسکتبال دانشگاهی آن شبکه بود.

خانم ویلیامز گفت بعد از بررسی‌های اخلاقی دقیق این تصمیم را گرفته است. او گفت: «تزریق دارویی که جلو انتقال بیماری را نمی‌گیرد، برای من توجیه اخلاقی ندارد.»

او گفت به نظرش تصمیم این شبکه مبنی بر اجباری کردن تزریق واکسن برای همه کارکنان، اخلاقی نیست.

ماه گذشته جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، دستور داد داشتن کارت واکسن یا نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ برای کارمندان تمام شرکت‌های خصوصی با بیش از ۱۰۰ کارمند اجباری شود.

خانم ویلیامزخانم ویلیامز گفت این شبکه از موضع ماه گذشته خود برگشته است، زیرا آن موقع اعلام کرده بود که واکسن زدن مهم است، اما تزریق کردن یا نکردن آن بسته به تصمیم شخصی هر کارمند است.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  کرونا ; یافتن «بیمار صفر»

او گفت: «درک می‌کنم که ارزش‌های‌ این شبکه عوض شده است، و امیدوارم آن‌ها هم درک کنند که نظر من عوض نشده است.»

خانم ویلیامز همچنین به مواردی اشاره کرد که زنانی بعد از تزریق واکسن دچار مشکلاتی در بارداری شده‌اند.

اما ماه گذشته مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها در بیانیه‌ای، برای جلوگیری از ابتلای شدید به بیماری و عوارض جانبی آن، واکسن زدن را برای خانم‌های باردار، زنانی که م قصد باردار شدن دارند یا تازه زایمان کرده‌اند، اکیداً توصیه کرد.

خانم ویلیامز چند هفته بعد از درخواست یک دوره مرخصی، تصمیم به ترک این شبکه گرفت.

او در مطلبی در اینستاگرام خود اعلام کرد که برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته، در فصل فوتبال دانشگاهی از عرصه غایب خواهد بود، زیرا تصمیم گرفته است در مدت تلاش برای بارداری دوم، واکسن کووید-۱۹ تزریق نکند.

در بیانیه‌ا ای‌اس‌پی‌ان که در یو‌اس‌ای تودِی اسپورتز منتشر شد، آمده است که در مورد شرایط خاص خانم ویلیامز نمی‌توانند اظهار نظر کنند، اما همچنان می‌کوشند محیط کاری امنی فراهم کنند.

▬ این مطلب را هم بخوانید:  ثروتمندترین فوتبالیست مسی و رونالدو نیستند

در ادامه آمده است که آن شبکه در حال حاضر صرفا با مشورت تیم حقوقی‌ خود با درخواست‌های کاری موافقت می‌کند.